(צילום: שמיר אלבז, נויל האריס)

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) תקפה הבוקר (ג') את דובר המשטרה שטען ש"יש הרתעה ומשילות" ברחוב הערבי. "אני לא יודעת איפה חי אלי לוי, אבל אני מזמינה אותו לשהות שבוע באחד מהכפרים או הערים הערביות, ואני רוצה לשמוע אותו מדבר אחר כך", אמרה תומא סלימאן בריאיון לאולפן ynet.
"זה כבר מקומם, מקוממת האטימות הזו שמוכנים לדבר בה מטעם המשטרה, רק כדי להגן ולעשות יחסי ציבור למשטרה", היא הוסיפה. "צריך להתבייש להגיד את הדברים האלה, כי כל אדם, כל ילד אצלנו באוכלוסייה יודע שהדברים לא תחת שליטה. אני לא אומרת שהמשטרה לא עושה כלום אבל בינתיים כנראה סדרי העדיפויות שלהם שונים מסדרי העדיפויות של האזרח הקטן".
2 צפייה בגלריה
עאידה תומא סלימאן
עאידה תומא סלימאן
"רוצים ביטחון אישי". תומא סלימאן
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
לטענתה, במשטרה "יודעים בדיוק מה קורה, אבל הם מופיעים בתקשורת ומשווקים איזשהו סיפור של הצלחה. הצלחת המשטרה. כאשר אנחנו סופרים גופות וסופרים אנשים שנפצעו וסופרים את הפחד ואת הטרור שמשתלט על כל מיני תחומי חיים. לתקשורת מגיע הסיפור של האמא שנרצחה או העיתונאי שנרצח או האדם הפשוט שנרצח. אבל הרבה אנשים שנפצעים, חיים כל החיים שלהם אחר כך עם נכויות בגלל הפצעים ועם טראומה, וצריך לספר גם על הטראומה המשנית של המשפחות שמאבדות את יקיריהן, שחיות תחת הטרור של ארגוני הפשיעה כי הן חייבות כסף או לא שילמו את הפרוטקשן.
"איזה משילות? גם השפה הזו, משילות. אנחנו רוצים ביטחון אישי, המשטרה צריכה לספק לנו ביטחון אישי. שיפסיקו לחשוב כמו מנגנון שבא לדכא ולהשליט משילות, הם באים לשרת אותנו, זאת התפיסה שצריכה להיות, שהם יגיעו לשרת את האזרחים", אמרה תומא סלימאן.
(צילום: נויל האריס)

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד, אמש
(צילום: שאול גולן)
על אחוז ההצבעה הנמוך הצפוי בבחירות הקרובות בחברה הערבית, אמרה תומא סלימאן כי "לחברה הערבית נמאס לשמוע איך מדירים אותה, איך מנפים אותה, איך מסיתים נגדה, איך לפעמים אוהבים אותה אבל בתנאים מסוימים. החברה הערבית דורשת היום יותר מכל זמן אחר לראות תוצאות לפעילות הפוליטית שלה. ההצבעה היא הצבעה כדי להמשיך להיאבק ואי ההצבעה היא הצבעת אי אמון במערכת הפוליטית שמדירה אותה ומדכאת אותה ומתייחסת אליה כבעיה".
תהיה רשימה משותפת או שתתפצלו עוד? "לא, אני חושבת ומאוד מקווה, אנחנו בדרך הנכונה, גם עד אתמול בערב התקיימו ישיבות באווירה מאוד חיובית, בין כלל השותפים ברשימה המשותפת. יש לנו דיונים עמוקים בתוכנו, אנחנו מבהירים יותר ויותר ומחדדים את המסרים הפוליטיים ואת ההסכמות הפוליטיות בתוך הרשימה המשותפת ואני חושבת שעלינו על דרך המלך ותהיה רשימה משותפת".