אחרי שעשרות אנשי תקשורת בישראל קיבלו שיחות מאנשים שהזדהו בשם "אנונימוס פור ג'סטיס" ודיברו במבטא פרסי כבד, כעת מדווח על הודעות וואטסאפ וטלגרם שנשלחות לאותם עיתונאים - ובשם אותה קבוצה לכאורה.
השיחה שקיבלה העיתונאית שרון כידון

2 צפייה בגלריה
איראן מאיימת בהודעות וואטסאפ
איראן מאיימת בהודעות וואטסאפ
הודעת טלגרם ששלחו המאיימים
"שלום! התקשרנו אליך לפני יומיים. אבל לא לקחתם את השיחה שלנו ברצינות!!!", נכתב בהודעות שנשלחו גם לעיתונאים מ-ynet ו"ידיעות אחרונות".
"פרצנו למשרד הביטחון הישראלי ופרסמנו כמה מהמסמכים הסודיים ביותר שלו", נכתב בנוסף, לצד חשבון ברשת X שבו מפורסמים המסמכים. "שלח את ההודעה שלנו לפקידי הממשלה שלך: 'אם לא תעצרו את המלחמה והרג ילדים פלסטינים מדוכאים, תתמודדו עם אירועים מסוכנים'. קחו את האזהרה שלנו ברצינות. אנחנו לא צוחקים עם אף אחד".
אופיר יונתן, ראש דסק ב-ynet, סיפר כי "לא מפסיקים לשגע אותי ביומיים האחרונים. אם לא עונים בעשרות שיחות טלפון - שאי-אפשר לחסום כי זה דרך מספר חסוי - פונים בוואטסאפ. אם חוסמים את המספר בוואטסאפ, פונים אליך דרך משתמש עם שם בדוי בטלגרם. בינתיים חסמתי גם שם. תוהה מאיפה הם יפנו אליי מחר. הם מבטיחים מידע על משרד הביטחון, על שר הביטחון. גם דיברו על תמונות מביכות - אבל בינתיים חוץ מהודעות ומסרים לא ברורים, לא שלחו שום דבר. בשיחות מי שהתקשר דיבר במבטא איראני - אבל בעברית די שוטפת".
עיתונאי ynet ו"ידיעות אחרונות" שילה פריד, שגם קיבל הודעות ושיחות, אמר: "פעם שנייה שפונים אליי, גורם ככל הנראה איראני שמנסה דרכנו להעביר מסרים ואיומים. מקווה שגורמי הביטחון, שאליהם העברנו את המידע, יידעו להגיע למי ששולח את המסרים ולוודא שמעבר למילים לא נשקפת ממנו סכנה. אני לא חושש, אבל כן תוהה מדוע נבחרתי להיות מי ש'זוכה' לכבוד לקבל מהם את ההודעות".
כאמור, רק לפני יומיים פרסמנו כי עשרות אנשי תקשורת בישראל, ובהם כתבי ynet ו"ידיעות אחרונות", הוטרדו בשיחות מאנשים שהזדהו בשם "אנונימוס פור ג'סטיס" ודרשו לעצור את המלחמה - כשייתכן שמדובר באיראנים. אז נמסר משב"כ כי "הנושא הועבר לבדיקת גורמי המקצוע בשב"כ". אחד מהמתקשרים העביר לעיתונאי רן בוקר הודעה בעברית קלוקלת ובמבטא פרסי כבד: "תעביר את ההודעה שלי למנהלים שלכם. אנחנו נתנו זמן למנהלים שלכם לעצור את המלחמה בעזה, אבל הם לא שומעים".
לשרון כידון, מגישת הפודקאסט "הכותרת" ב-ynet, נמסרה הודעה דומה בשיחה, וגם במקרה שלה המתקשרים הזדהו בשם "אנונימוס פור ג'סטיס". כששאלה את אותו אדם ששוחח איתה אם הוא מאיראן, הוא ענה: "זה לא חשוב. תעבירי הודעה למנהלים שלכם לעצור את המלחמה". כעבור זמן קצר, סיפרה כידון, היא קיבלה שיחה דומה נוספת - ובה נאמר לה: "אנחנו נפרסם משהו על שר הביטחון". גם לעיתונאים אחרים התקשרו יותר מפעם אחת.
לעיתונאי גלעד כרמלי, מנהל דסק החדשות ב-ynet, נאמר: "יש לי חדש חשוב לספר לך. הממשלה שלך פוגעת בביטחון שלך". גם לפני כחודשיים קיבלו כמה עיתונאים שיחות דומות ממספרים בינלאומיים, כשמעבר לקו נשמעת גם כן עברית קלוקלת במבטא איראני
שלשום הפיצה הקבוצה ברשת מסמכים שלטענתה נלקחו מתוך מאגרים של משרד הביטחון, כולל תעודות זהות, צ'קים ופרטים אישיים. ההאקרים, נציין, כבר פרסמו בעבר מסמכים שהשיגו בפריצות למשרד המשפטים ולמשרד הביטחון. במשרד הביטחון טרם הגיבו על הטענות.