זירת הפיצוץ בנהריה, הבוקר
(צילום: יאיר קראוס)

הקו האדום בעולם הפשע שוב נחצה, כשמטען חבלה התפוצץ אתמול (חמישי) בבוקר ברחוב דוד אלעזר בנהריה, סמוך לטיילת, ברכבו של עבריין מוכר המקורב לארגונו של שמוליק הרוש. ארבעת ילדיו של היעד ישבו ברכב בשעה שהמטען רב העוצמה התפוצץ וגרם לו לפציעה קלה, ככל הנראה בשל תקלה.
הילדים יצאו ללא פגע והחשבון ביריבות בין ארגוני הפשיעה של הרוש ומיכאל מור קיבל תפנית אלימה ומסוכנת יותר. חקירת המקרה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה וצו איסור פרסום הוטל על כל פרטיה.
גורם בנהריה שמעורה בסכסוכים המקומיים אמר כי "ברגע שהיו ילדים באוטו זה שם את הסכסוך במקום אחר לגמרי. עבריינים לא מפוצצים ילדים ברכבים ואם עשו זאת, זה אומר שהכוונה היא לחצות את כל הקווים ושערי הגיהינום נפתחו כעת".
3 צפייה בגלריה
זירת ניסיון החיסול
זירת ניסיון החיסול
"ברגע שהיו ילדים באוטו, זה שם את הסכסוך במקום אחר לגמרי". זירת ניסיון החיסול
(צילום: שרון צור)
במשטרה התנהלו בשבועיים האחרונים תחת כוננות ספיגה וניתן לומר כי הכתובת הייתה על הקיר. לפני כשבועיים נרצח ביריות בטירת כרמל רפי בן שלום, אחיינו של מור וזו הייתה שאלה של זמן עד שבסביבתו של ראש ארגון הפשיעה יבקשו לנקום על החיסול. בן שלום נרצח כנקמה על רצח ראש ארגון הפשע בני שלמה שהרוש היה בן בריתו.
הנפגע מהמטען שהוצמד לרכבו אתמול בבוקר מוכר למשטרה אך אינו נחשב לגורם משמעותי בארגונו של הרוש. זה שנים ידוע בנהריה כי קיים סכסוך כלכלי בין הנפגע לבין מור. בעבר היו השניים שותפים עסקיים ואחרי כניסתו של מור לכלא ב-2014 עבר הנפגע למחנה של הרוש. לא מן הנמנע שעל רקע הסכסוך והחשבון הלא סגור בין שני המחנות, הוא זה שנבחר לשלם את המחיר.
ייתכן שהבחירה בפגיעה אתמול בבוקר דווקא בו היא סמלית – אחיו ובן שלום היו מעורבים יחדיו בפרשיית "השוטרים הנוקמים" ב-2006. בן שלום היה אחת המטרות של "השוטרים הנוקמים" ובמסגרת אותה פרשה הונח מטען על אדן החלון בביתו. מטען נוסף הונח ברכבו של מור. ב-2015, בן שלום הורשע בשני ניסיונות רצח של דמויות המזוהות עם הרוש, יריבו המר של מור.
3 צפייה בגלריה
מיאל מור ושמוליק הרוש
מיאל מור ושמוליק הרוש
תפנית אלימה ומסוכנת ביריבות. מיאל מור ושמוליק הרוש
(צילום: הרצל יוסף)
עם חיסולו של בן שלום נכנסו אנשיו של הרוש למחתרת, אך ככל הנראה הנפגע אתמול מהמטען לא חשב שהנקמה תגיע דווקא אליו והתנהל כרגיל. הוא יצא עם ילדיו סמוך לשעה 08:00 כדי לפזר אותם במוסדות החינוך שבהם הם לומדים.
בשבוע שעבר נערכה המשטרה להתחממות בין שני המחנות והסירה כ-68 מצלמות אבטחה שהוצבו באופן פיראטי. המצלמות שפונות לשטחים ציבוריים חוברו למערכות צפייה ובקרה של העבריינים שמשתמשים בהן בניגוד לחוק כדי לסכל אפשרויות מיריביהם לפגוע בהם וגם להתריע מפני הגעת בלשי המשטרה לערוך חיפושים בבתים ובמתחמים שלהם.
בתחילת השבוע ביקשה המשטרה להדק יותר את הלחץ על אנשיו של הרוש בנהריה ועצרה את קרוב משפחתו, בעקבות פשיטה על ביתו שבה נמצאו שני רימוני מקלע, סמים וכדורי אקדח. עוד נמצאו ברשותו עשרות כרטיסי אשראי שלא היו שייכים לו. קרוב המשפחה הכחיש את החשדות המיוחסים לו וטען כי יש לו הסבר לכל הפריטים שנמצאו.
(צילום: אבי חי)

3 צפייה בגלריה
רפי בן שלום
רפי בן שלום
זו הייתה שאלה של זמן עד שבסביבתו של מור יבקשו לנקום. בן שלום
(צילום: אפי שריר)
בשנים האחרונות ידעה המתיחות בין שתי המחנות של מור ושותפו לשעבר הרוש שקט יחסי, לפחות על פני הקרקע. אך כעת, החשש הגדול שעלה לאחר חיסולו של האחיין בן שלום הולך ומתממש ומלחמת העבריינים בצפון תוצת מחדש. הגורמים שביקשו לחסל אתמול את הנפגע לא הצליחו למזלו לממש את ניסיונם. במשטרה יפעילו את מאמצי החקירה בניסיון להגיע אל מי שהניחו את המטען ושולחיהם ולהעביר מסר כי מעגל הנקמה נסגר, בניסיון לצמצם אותו לפגיעה בשני המחנות היריבים ולעצור אותו בטרם יגבה מחיר קטלני כבד נוסף שייפגעו בו גם חפים מפשע.
הסכסוך בין מור להרוש פרץ בתקופה שבה שהה מור ב"גלות" בדרום אפריקה בשנים 2014-2013. שיאו של המאבק היה ביולי 2014 כשאחיו של מור, בדרי, נרצח. מור חזר ארצה באוקטובר באותה שנה, ומאז נרצחו עוד שניים מאנשיו בנהריה. מנגד, נעשו ניסיונות לפגוע באנשיו של הרוש, במגדל העמק, באילת ובחיפה.
באפריל 2015 הותקף ביריות כלי רכב השייך לאחד מאנשיו של הרוש וילדיו נפצעו. למחרת ירה אביהם לעבר ביתו של מור בנהריה. בדצמבר 2015 הוצמד מטען חבלה לרכב השייך לאחותו של הרוש, אך המטען נפל מהרכב לאחר שהסיעה את ילדיה לבית הספר. לפני כשנה נעצר הרוש בחשד למעורבות בפיצוץ מטען במכוניתו של אבי מור, בנו של בדרי ואחיינו של מור. המטען קטע את רגליו. גם אחיו למחצה אליאור שרעבי איבד את רגלו בפיצוץ.
מיכאל מור שוהה כעת במעצר עד תום ההליכים לאחר שב-2017 הוגש נגדו כתב אישום בגין מעורבות ברצח עד המדינה טל קורקוס. הרוש נעצר בחודש שעבר בחשד שהיה מעורב יחד עם מקורבו עמיר בניזרי בהנחת מטען חבלה וכן בעבירה של ניסיון רצח של עבריין אחר בנהריה כמה חודשים קודם לכן, אך שוחרר מחוסר ראיות.
פורסם לראשונה: 22:31, 08.12.22