שבוע וחצי לפני העימות הנשיאותי הראשון ביניהם החלו ג'ו ביידן ודונלד טראמפ להתמקד במה שכנראה מטריד את הציבור האמריקני יותר מכול: גילם ומצבם הקוגניטיבי. ביידן, 81, שנמצא באופן קבוע בצד המתגונן של הנושא, לקח יוזמה ביום שישי ואיחל לטראמפ מזל טוב ליום הולדתו ה-78. "יום הולדת 78 שמח, דונלד", צייץ ביידן, "קח את זה מזקן אחד לשני: גיל הוא רק מספר". לציוץ צירף ביידן קליפ כאוטי שהציג בסרקזם "78 מההישגים ההיסטוריים של טראמפ", לפני שדובר הקמפיין שלו הוסיף: "בשם אמריקה, הנה המתנה המוקדמת שלנו ליום ההולדת ה-79 שלך: לוודא שלעולם לא תהיה נשיא שוב".
ציוץ ה"מזל טוב" של ביידן לטרמאפ:

זו הפעם הראשונה שבה ביידן מנסה באופן ישיר להעביר את הדיון בנושא הגיל, שפוגע בו באופן ברור מאוד בסקרים, לצד השני. המטרה שלו היא להפוך את הנושא ל"קרב בן שני זקנים, שאחד מהם רוצה להרוס את הדמוקרטיה האמריקנית ולהעביר איסור הפלות פדרלי".
כמה ימים קודם לכן צולם ביידן עצמו קופא לכמה שניות במהלך אירוע בבית הלבן. כשנאם בהמשך הערב נראה כי הוא מתבלבל במספר מילים. מהצד השני התבלבל טראמפ בגלל תקלה בטלפרומפטר במהלך עצרת בחירות בלאס וגאס, וצלל למונולוג לא קוהרנטי על כמה שהוא שונא כרישים.
נאום הכרישים של טראמפ

בסוף השבוע הפיץ חשבון הטוויטר הרשמי של המפלגה הרפובליקנית סרטון וידאו ערוך שיצר את הרושם שביידן עזב את קבוצת מנהיגי ה-G7 במהלך ועידתם באיטליה והחל לשוטט בלי מטרה. בקליפ המלא אפשר לראות שבפועל ביידן עזב את הקבוצה כדי להחמיא לקבוצת צנחנים שסיימה מפגן אווירי עבור המנהיגים, אבל הקליפ הערוך זכה למיליוני צפיות והפך גם לשער של "הניו יורק פוסט". בעצרת קמפיין אתמול בדטרויט השתמש כמובן טראמפ בקליפ הערוך ואמר לקהל הצוחק ש"ביידן הלך להסתכל על עצים באיטליה".
הסרטון הערוך של ביידן "משוטט בלי מטרה" באיטליה:
הסרטון המלא המבהיר את מעשיו של הנשיא ב-G7:

כמה דקות אחר כך דרש טראמפ שביידן יעבור בדיקה קוגניטיבית כפי שלטענתו הוא עצמו עבר ב-2018. "דוק רוני ג'ונסון", קרא טראמפ למי שהיה אז רופא הבית הלבן, ושמו בעצם רוני ג'קסון. "האם כולם מכירים את רוני ג'ונסון? הוא אמר שאני הנשיא הכי בריא בהיסטוריה".
ביידן נראה חד למדי באירוע קמפיין בלוס אנג'לס ביום ראשון לפנות בוקר בהשתתפות הנשיא לשעבר ברק אובמה וכוכבים הוליוודיים כמו ג'וליה רוברטס וג'ורג' קלוני. באירוע גויסו 28 מיליון דולר, הסכום החד פעמי הגבוה בהיסטוריה של מועמד דמוקרטי , ובמהלכו הזהיר ביידן כי "הנשיא הבא יוכל למנות לפחות שני שופטים בבית משפט עליון. זה אחד האיומים הכי גדולים של קדנציה נוספת של טראמפ. מעולם לא היה בית משפט עליון כל כך מנותק".
העימות הטלוויזיוני הראשון למערכת הבחירות הזו בין ביידן לטראמפ יתקיים ב-27 בחודש באטלנטה, תחת חוקים שפורסמו אתמול והוסכמו על-ידי שני הקמפיינים: הוא יימשך 90 דקות, בלי קהל, ולכל מועמד יהיו על הדוכן פנקס כתיבה ובקבוק מים. המיקרופונים יושתקו לכל אורך העימות, ויופעלו רק כאשר יהיה תורו של אחד המועמדים לדבר.