"שמי אביב, עורך המוסף הזה. תמיד מאחורי הקלעים. אבל היום אני מפקיע את עמוד השער. זו יהל (3), בת אחייניתי. עכשיו בעזה עם יותר מ-200 ישראלים חטופים. תחזירו אותה ואותם. וננצח".
כך נכתב הבוקר (שישי) על שער "המוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות". העורך, אביב הברון, כתב על בת משפחתו יהל שוהם, בשמו ובשם משפחות של יותר מ-200 חטופים ישראלים - שזועקות להחזיר אותם הביתה.
שתיים מקרובי משפחתה של הילדה שתמונתה בשער, יהודית ונטלי רענן, שוחררו משבי חמאס - אבל ארגון הטרור עדיין מחזיק בשבי ביהל, באחיה בן ה-8 נווה ובחמישה בני משפחה נוספים: עדי וטל שוהם, שושן הרן, שרון אביגדורי ונועם אביגדורי (12). שלושה בני משפחה אחרים נרצחו בטבח בבארי - לילך ואביתר קיפניס ואבשלום הרן.
"פקעה סבלנותנו, די להפקרת החטופים והנעדרים": מסיבת העיתונאים של בני המשפחות
(צילום: חגי דקל)

אתמול ערכו משפחות החטופים מסיבת עיתונאים, וקראו לשחרורם המיידי. "פקעה סבלנותנו, די להפקרתם", אמרו. הן קראו ברחבת מוזיאון תל אביב "Free them now", אחרי שהגיעו לשם בצעדות שיצאו משגרירות מצרים בעיר ומרחוב קפלן. אחת מבני המשפחות זעקה באנגלית: "איפה אתם ארגוני זכויות אדם? אנחנו לא ישנים. תנו לנו את התמיכה שלכם".
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בהצהרתו שלשום לראשונה כי שחרור החטופים הוא מטרה מרכזית של המאמץ המלחמתי, ומסר דומה השמיע אתמול גם השר בני גנץ שאמר: "אנחנו עוסקים בשבועיים האחרונים לילה ויום במאמצים בלתי מתפשרים, בכדי לקיים את הצו המוסרי והחובה הלאומית להשיב הביתה את בנותינו ובנינו. אנו עושים זאת בכל דרך אפשרית, בכל נתיב שיש לנו, בכל אמצעי שעומד לרשותינו. החזרת השבויים והנעדרים היא חלק בלתי נפרד מהמאמץ המלחמתי".
נשיא המדינה יצחק הרצוג, שנועד אתמול עם משפחות חטופים ונרצחים במהלך ביקור ברהט, התייחס לכך גם הוא, והצהיר שהוא מגבה את מדיניות הקבינט: "אני רוצה לומר משהו למשפחות החטופים – זהו אתגר לאומי עצום. שנמצא בראש סדר העדיפויות הלאומי שלנו. זהו אתגר שנמצא בראש סדר היום העולמי. זהו אתגר חשוב מאוד שעובדים עליו ברגישות ובאחריות בשעות האלה ובכל יום ויום".