(צילום: נוויל)

דודי אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון ביוני האחרון בחשד לעבירות סמים, שב לארץ לאחר שעוכב במדינה במשך יותר מחודש. הוא אמר הבוקר (שני) ל-ynet כי "אשתי ואני עברנו 40 ימים מטורפים, זו הייתה תקופה לא קלה בכלל". לדבריו, אשתו לא חזרה איתו הביתה מכיוון שנפצעה בתאונת דרכים ביום חמישי. "זו שמחה מהולה בעצב, היא מאושפזת כרגע. הבן שלי איתה שם, מחכה שהיא תגיע גם כן".
אשכנזי, שמאי רכב בן 52 מבת חפר, נעצר מיד עם נחיתתו באי קוס עת שהגיע ליוון עם רעייתו לחופשה זוגית. הרשויות ביוון הודיעו לישראלי כי הוא נעצר בצו של האינטרפול לבקשת פרו בגין חשד לעבירות סמים. עוד טענו היוונים כי אשכנזי דרוש לחקירה בפרו מ-2007 וכי יש לו אזרחות כפולה - של ישראל ושל אזרבייג'ן. משפחתו, בשיתוף משרד החוץ, פעלה מאז לשחרורו בטענה שמדובר בטעות בזיהוי.
1 צפייה בגלריה
דודי ואשתו לאחר שחרורו
דודי ואשתו לאחר שחרורו
דודי אשכנזי ואשתו רחל לאחר שחרורו מהכלא
אני מניחה שגם אם זה לא שלם, יש אנחת רווחה עצומה - בעיקר לאחר שנחתת כאן בארץ. "כן, יש אנחת רווחה. אשתי אמרה לי שלא משנה מה, אני חייב לחזור לארץ כי צו המעצר של פרו עדיין פעיל - לכן הזעקנו את הבן שצמוד אליה 24/7. המשפחה, האזרחים והדרג המדיני עזרו לנו מעל ומעבר".
היו גם רגעי שבירה? פחדת שזה יימשך חודשים ואולי אפילו יותר? "ברור, חשש תמיד יש. בכל הסיפור יוון אפילו לא הייתה צד בעניין, היא פעלה מתוך הנחיה של האינטרפול. אחרי כל ההסברים והמסמכים שהראינו להם הם הבינו שזה לא אני, אבל היו חייבים לעבוד לפי החוק ולהשאיר אותי שם לפחות 30 ימים. פחדנו שיסגירו אותי לפרו - זו לא מדינה שאפשר לנהל איתה דו שיח רגיל. עד היום התעלמו בפרו מהדרישות של הדרג המדיני אצלנו ביוון".
למה הכי התגעגעת בארץ? "קודם כל, הדבר הכי חשוב לי הוא שאשתי תחזור לארץ, לא מעניין אותי שום דבר אחר. נעניק לה את כל העזרה הרפואית שתצטרך ואת השיקום הכי טוב שאפשר, המטרה הייתה שהיא תחזור איתי ביחד אחרי כל מה שהיא עשתה עבורי בתקופה הזו. כמובן שכשהיינו שם אז התגעגענו לילדים, למשפחה ולשגרה שלנו. עצרו לנו את החיים ברגע אחד, זו הייתה טראומה לא קטנה".