(צילום: אורי דוידוביץ, סטס קופולו)

דובר צה"ל תת-אלוף רן כוכב אמר כי בנק המטרות של צה"ל ברצועת עזה עוד רחב - שלושה ימים לתוך מבצע "עלות השחר". בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ראשון) אמר כי "הייתה פגיעה משמעותית בג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ב-40 השעות האחרונות. פגענו בבכירים שלו, ברקטות שלו וביכולות השיגור שלו". הוא סירב לספק הערכה לסיום המבצע והבהיר: "יש לנו מספיק משימות ומטרות ויעדים ורכיבים שאם נחליט לתקוף אותם אנחנו תוקפים. לא הפסקנו לתקוף לרגע, גם לפנות בוקר, למרות הלילה השקט, תקפנו מנהרה התקפית, ואם נידרש להמשיך נעשה את זה".
דובר צה"ל התייחס גם למאבק התודעתי, לאחר האירוע שבו נהרגו ארבעה ילדים בבית משפחה בג'באליה. כידוע, צה"ל פרסם הבוקר תיעוד של שיגור הרקטה הכושל של הג'יהאד האיסלאמי - שהובילה להרג של חמישה פלסטינים, בהם הילדים. "אנחנו מיד יצאנו לתקשורת עם תמונות המכ"ם והוכחות ממשיות שמדובר בירי כושל. עלינו להתקפה תקשורתית-הסברתית עם ריאיונות של השר חילי טרופר וראש אגף המבצעים בצה"ל", השיב.
4 צפייה בגלריה
רן כוכב
רן כוכב
"יש לנו מספיק מטרות". תא"ל רן כוכב
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
פצועים בג'באליה בעקבות ירי כושל של רקטה ברצות עזה
פצועים בג'באליה בעקבות ירי כושל של רקטה ברצות עזה
ההרס בג'באליה בעקבות ירי כושל של רקטה ברצות עזה. "הג'יהאד כלא את תושבי הרצועה"
(צילום: AFP)
הוא טוען כי ישראל הצליחה לבלום את הביקורת הבינלאומית על התקרית הזו. "כולם מבינים שהג'יהאד כלא בעצם את תושבי רצועת עזה. אנחנו תוקפים אותו קודם כל במטרה להגן על אזרחי ישראל, למנוע את הפיגוע שהוא תכנן טרם המבצע וגם על מנת לפגוע במנהיגיו, בבכיריו, בתשתיות שלו ובפעילים שלו".
- אתם עדיין חושבים שהחמאס מחוץ לאירוע? "אני לא רוצה לדבר על חמאס, אנחנו במערכה ממוקדת נגד הג'יהאד האיסלאמי פלסטיני. פעלנו אתמול וסיכלנו את חאלד מנסור, מפקד המרחב הדרומי, מנהיג חשוב מאוד של הג'יהאד ברצועת עזה והמקביל של תייסיר ג'עברי אותו סיכלנו בערב שבת. בנוסף, יותר מארבעים עצורים ביהודה ושומרון, פעילי טרור של הג'יהאד ופגיעה משמעותית ברקטות, בבורות השיגור, במחסני אמל"ח, במוצבים פלסטינים שמזוהים עם הארגון. ואנחנו ממשיכים, עושים את זה באופן ממוקד ומקצועי".

4 צפייה בגלריה
חאלד מנסור עם תייסיר ג׳עברי
חאלד מנסור עם תייסיר ג׳עברי
מפקדי המרחב הדרומי והצפוני שסוכלו. מנסור עם ג'עברי
4 צפייה בגלריה
מסוק בואינג AH-64 אפאצ'י של חיל האוויר מעל גבול הרצועה
מסוק בואינג AH-64 אפאצ'י של חיל האוויר מעל גבול הרצועה
"נגיע לבכירי הג'יהאד בכל שעה". מסוק חיל האוויר מעל גבול הרצועה
(צילום: רויטרס)
תא"ל כוכב גם התייחס לנתונים על הצלחת מערכת כיפת ברזל במבצע הנוכחי ואמר: "היירוטים לא בוצעו על ידי כיפת ברזל אלא על ידי לוחמות ולוחמי ההגנה האווירית שמשרתים ומפעילים את מערכת כיפת ברזל, זאת לא מערכת אוטומטית והיא כמובן לא מושלמת ואין הגנה הרמטית ומאוד יכול לקרות, אני מקווה מאוד שזה לא יקרה, שנרד מתחת ל-97 או 96 אחוזים".
הוא שלח מסר מאיים לבכירי הג'יהאד: "כל אויב ישראל, מהג'יהאד האיסלמי בוודאי, ברצועת עזה, צריך לחשוב פעמיים על מנת להמשיך ולפעול נגד אזרחי ישראל. זה הייעוד של צבא הגנה לישראל, אנחנו רודפים אחריהם בכל מקום ונגיע אליהם בכל שעה, בדירות המסתור, בערב שבת ובמוצאי השבת".