שריף סואעד, תושב הכפר ראס אל-עין שליד כרמיאל, נהרג מירי טילי נ"ט שחיזבאללה שיגר הלילה לאזור הר דב. כך הותר לפרסום הבוקר (שישי). בהודעת צה"ל נאמר כי ההרוג נפגע בעת פעילות תשתית באזור. באירוע לא היו עוד נפגעים.
סואעד שימש כנהג משאית עבור צה"ל במסגרת עבודות תשתית להקמת מכשול שעדיין לא קיים בהר דב. העבודות מתבצעות בעיקר בלילה, בחשכה ולרוב ללא אורות, כדי לא להילכד בתצפיות חיזבאללה.
4 צפייה בגלריה
 שריף סוואעד
 שריף סוואעד
שריף סואעד
4 צפייה בגלריה
העבודות בהר דב
העבודות בהר דב
אזור העבודות בהר דב
תיעוד מתקיפות מחסן אמל"ח של ארגון הטרור חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל)

המשאית שבה נהג הישראלי ספגה טיל נ"ט אחרי מעקב של חיזבאללה. בצבא מתחקרים כיצד המשאית נחשפה ונפגעה בזמן שנסעה בין מוצב גלדיולה למוצב דליה בחלקו הדרומי של ההר. מבצע החילוץ נמשך דקות ארוכות תחת אש וכלל שימוש בפגזי מיסוך ותקיפות חיל האוויר.
חברת "המוביל החדש", שבה עבד סואעד, פרסמה הודעה שבה נאמר: "אנו כואבים ומתאבלים על מותו של שריף סואעד, נהג חברתנו, בעת מילוי תפקידו כנהג משאית בקו גבול הצפון מפגיעת טיל נ"ט. שריף נהג משאית מוערך ועובד מצטיין. תנחומים חמים בשעה עגומה זו. אוהבים ומחבקים".
בעקבות ירי הנ"ט הקטלני, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מטרות טרור של חיזבאללה במרחב שבעא שבדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו גם מחסן אמצעי לחימה ומשגר בשימוש הארגון. מטוסי קרב תקפו גם יעדים באזור כפר שובא, לצד תקיפת מבנה צבאי של הארגון במרחב עין א-תינא שבדרום לבנון.
ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה ומהדהדת את תעמולת הארגון, דווח כי נעשה "מארב משולב" לכוח, ושני כלי רכב צה"ליים הושמדו. לאחר מכן חיזבאללה לקח אחריות על הירי, שבוצע לטענתו בשעה 23:00. בנוסף דווח ברשת "אל-מיאדין" על ירי לעבר מטרה צבאית במטולה.
תיעוד לבנוני מהתקיפות בדרום המדינה

4 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מהתקיפות בדרום המדינה
תיעוד לבנוני מהתקיפות בדרום המדינה
תיעוד מההרס בדרום לבנון בעקבות התגובה של חיל האוויר
ביום רביעי האחרון ביצע צה"ל תקיפות נרחבות בדרום לבנון - שתוארו שם כ"חגורת אש" בדומה לתקיפות אינטנסיביות ברצועת עזה. 40 יעדי טרור הותקפו במקביל באזור הכפר עייתא א-שעב, כתגובה על פגיעה בשני בתים מירי טילי נ"ט של חיזבאללה לעבר מושב אביבים שבגליל העליון.
בדובר צה"ל ציינו כי בין המטרות שנפגעו בגל התקיפות הנרחב ביום רביעי - שהושלם בתוך דקות - "היו מתקני אחסון, אמצעי לחימה ותשתיות טרור ומטרות נוספות ששימשו את ארגון הטרור במרחב. כל זאת, כחלק ממאמץ השמדת תשתיות הארגון במרחב הגבול". עוד נמסר כי "חיזבאללה עושה שימוש נרחב במרחב עייתא א-שעב לצורכי טרור ומיקם במרחב עשרות אמצעים ותשתיות טרור של הארגון שכוונו לעבר העורף הישראלי".