"המראות של החבר'ה הצעירים הללו, טירונים שרק התגייסו באוגוסט, ילוו אותם עוד הרבה זמן". כך אמרה הבוקר (שני) קרובת משפחה של אחד מהפצועים בפגיעת כטב"ם חיזבאללה בחדר אוכל בבסיס האימונים של חטיבת גולני סמוך לבנימינה, שגבתה את חייהם של ארבעה חיילים. יותר מ-50 חיילים נפצעו באירוע, בהם שמונה במצב קשה, תשעה במצב בינוני והיתר קל.
חגית אוחיון, אימו של אחד מהפצועים: "למה אין פתרונות לכטב"מים האלה?"
(צילום: אסף חן)

2 צפייה בגלריה
זירת פגיעת הכטב"ם בחדר האוכל בבא"ח גולני
זירת פגיעת הכטב"ם בחדר האוכל בבא"ח גולני
זירת פגיעת הכטב"ם בחדר האוכל בבא"ח גולני. "קרה כאן משהו לא תקין"
קרובת המשפחה סיפרה בבית החולים הלל יפה בחדרה: "זה לא נתפס, לא הופעלו התרעות, זה היה גורם לכולם להיכנס למיגוניות. לא רוצה לקרוא לזה מחדל, אבל יש פה כשל. כטב"ם אחד יורט, השני נעלם. קרה כאן משהו לא תקין".
"הייתה פגיעה מדויקת ממש בבסיס", סיפר קרוב משפחה אחר של אחד הפצועים שפונו לבית החולים הלל יפה. "בן משפחתי יצא מזה אבל המראות שהוא וחבריו ראו קשים מאוד. חיל האוויר יצטרך לבצע תחקיר יסודי - היה פה כשל גדול. כשיש ספק אין ספק".
הוא הוסיף: "תושבים בקריות וביקנעם דיווחו למשטרה על הכטב"ם, למה לא הכניסו את כל הגזרה למגננה עם אזעקות כמו שעשו במקרה שהיה ביום כיפור בהרצליה?". לדבריו, "זה אסון גדול - ארבעה הרוגים, עשרות פצועים. היו חייבים להפעיל מערך של אזעקות כדי למנוע את האסון הזה".
חגית אוחיון, שבנה ירין נפצע באורח קל באירוע, סיפרה הבוקר בריאיון ל-ynet: "היה להם נס. הם נכנסו לחדר האוכל בסביבות 19:15, ומרגע שהתיישבו היה פיצוץ גדול. היה המון בלגן, אבק, עשן ורעש חזק. לקח לו דקה להבין שמדובר בכטב"ם כי לא נשמעה אזעקה. הוא כתב לנו הודעה שהוא בסדר וכתב לנו שיש הרוגים כי ראה מן הסתם. אני לא מבינה למה אין פתרון לכטב"מים האלה".
שיחה עם ד"ר גיל הירשהורן, מנהל יחידת הטראומה המרכז הרפואי העמק ועם פרופ' בוריס קסל, מנהל האגף הכירורגי, המרכז הרפואי הלל יפה
(צילום: אסף חן)

2 צפייה בגלריה
סמל יוסף הייב ז"ל סמל עומרי תמרי ז"ל סמל יואב אגמון ז"ל אמיתי  סמל אלון ז"ל
סמל יוסף הייב ז"ל סמל עומרי תמרי ז"ל סמל יואב אגמון ז"ל אמיתי  סמל אלון ז"ל
סמל יוסף הייב, סמל עומרי תמרי, סמל יואב אגמון וסמל אמיתי אלון, שנהרגו מפגיעת הכטב"ם
(צילום: דובר צה"ל)
מבית החולים הלל יפה נמסר הבוקר כי ארבעת חיילים המאושפזים במצב קשה בבית החולים, נמצאים כרגע במצב יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם. מרבית הפצועים שהגיעו אתמול בשעות הערב סובלים מפציעות חודרות ורסיסים. בבית החולים רמב"ם בחיפה מאושפזים כרגע שני חיילים במצב בינוני מאירוע הכטב"ם. אחד מהפצועים שהגיע לבית החולים במצב אנוש מת מפצעיו.
במרכז הרפואי "העמק" בעפולה מאושפזים כעת ארבעה חיילים שנפצעו באורח קל. "פשוט נס גדול קרה לנו", סיפרו הוריו של אחד מהפצועים שמאושפז במחלקה הכירורגית בבית החולים. "אתמול, ממש כמה דקות אחרי הפיצוץ, הוא חייג אלינו ועדכן אותנו ומיד הגענו. מאז אנחנו כאן לידו".
"בני ישב עם שלושה מהחיילים שנהרגו והוא נשאר בחיים. קרה נס", סיפרה גלית, אמא לחייל שמאושפז בבית החולים הלל יפה. לדבריה, "הכטב"ם פגע ממש בשולחן שלהם, באמצע חדר האוכל. הוא הלך לסייע לאחד מהחברים שנפצעו ואז ראה שהוא בעצמו מדמם בראשו. הם הגיעו לאכול מאוחר, אחרי יום עיון. איזה אסון בחדר האוכל".
(צילום: אסף חן)

על מצבו של בנה: "יש לו המון רסיסים ביד ובבטן, אבל תודה לאל שהוא ניצל. הוא לא מדבר הרבה, אבל הוא ראה מראות קשים ולא נעימים. מקווה שהוא יצליח להתאושש בנפש". האם גלית סיפרה על תמיכה שקיבלה מהסביבה אחרי האירוע הקשה: "אנחנו מחולון, נעטפנו פה בהרבה אהבה ונתינה".
אב של חייל נוסף תהה: "אני לא קולט מדוע לא הפעלנו את כל מערכות ההתרעה כדי למנוע את האסון הכבד. בחדר האוכל היו עשרות חיילים צעירים שהגיעו לארוחת הערב. אזעקות לא הופעלו. הכטב"ם חדר את הגג דרך תקרת חדר האוכל והתפוצץ. מקווה שבני ושאר החיילים הפצועים יתאוששו גם בנפש, הם ראו שם מקרים קשים של חברים שלהם פצועים עם דם, זועקים לעזרה, והם רצו לסייע".
חגית אוחיון: "הבן שלי תיאר מראות קשים"
(צילום: יריב כץ)

חגית אוחיון, אימו של ירין אוחיון, אחד מהפצועים במתקפת הכטב"ם, סיפרה: "אתמול בסביבות 19:20 בערב הוא שלח לנו הודעה בקבוצת הוואטסאפ של המשפחה שהכול בסדר איתו, שנפל כטב"ם ושיש הרוגים. הוא ישר ידע שיש הרוגים. התקשרתי אליו ושמעתי אותו בבלגן, כאילו, רעש, והוא אמר 'אמא אני בסדר, אני אדבר איתך'. ופשוט נסענו, יצאנו. נסעתי לכיוון הבסיס, ואז הוא אמר שמפנים אותו לבילינסון".
היא הוסיפה: "הגענו לפה. מה שהבנתי ממנו, שלא הייתה אזעקה, פשוט הם נכנסו לחדר האוכל, התיישבו ואירע פיצוץ גדול. לפי מה שהבנתי גם זו לא הייתה השעה שהם בדרך כלל אוכלים בה, הם חזרו מאיזשהו מקום ואפילו התחננו שיפתחו להם את חדר האוכל. היה עשן, בלגן, דם. הוא תיאר לנו דברים קשים שהוא ראה".
הבוקר התיר צה"ל לפרסם את שמותיהם של ארבעת החיילים שנהרגו באירוע - סמל עומרי תמרי ממזכרת בתיה, סמל יוסף הייב מטובא זנגריה, סמל יואב אגמון מבנימינה-גבעת עדה וסמל אמיתי אלון מרמות נפתלי. כולם היו חיילים בהכשרת לוחמי חי"ר של חטיבת גולני, בני 19 בלבד.