1 צפייה בגלריה
קו 70 ברמת גן
קו 70 ברמת גן
ארכיון
(צילום: נדב אבס)
שינויים נרחבים בקווי האוטובוס ברחבי הארץ צפויים החל מהבוקר (יום שני) ועד ליום חמישי בעקבות יציאתם של הנהגים המוסלמים לחופש לרגל חג הקורבן, עיד אל-אדחא. לפי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, לא מעט קווים יבוטלו לחלוטין. מדובר בפגיעה שמתרחשת מדי שנה ועד כה לא נמצא לה פתרון. עם זאת, רכבת ישראל והרכבת הקלה בירושלים יפעלו כסדרן וללא שינוי.
הסיבה לשינויים היא שישנם אלפי נהגי אוטובוסים מוסלמים. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הודיעה על תגבור פעילות מוקד הטלפון 8787*, כך שיפעל 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע, עד שעה לפני כניסת השבת ושעה לאחר יציאתה. כמו כן, המוקד ייתן שירות כולל לציבור המטיילים בתקופת "בין הזמנים".
חברות התחבורה הציבורית הונחו להיעזר בחברות ההיסעים הפרטיות למשך ימי החג, אך לא כל החברות מסוגלות לבצע את ההתאמות הנדרשות.
משרד התחבורה לא פרסם רשימה של כלל השינויים, ומדובר בשינויים רבים ונרחבים שיחולו בכל אזורי הארץ והם מעודכנים באתר משרד התחבורה, במוקד *8787 ובאפליקציות התחבורה הציבורית.
בשנים קודמות בוטלו כמעט 30% מהנסיעות במהלך ימי החג, ואף שבמשרד התחבורה מכירים את הקושי במתן שירות הולם לחג משנים קודמות, הפגיעה בנוסעים נמשכת.