האלוף במילואים יצחק בריק, נציב קבילות החיילים לשעבר, שנפגש עם ראש הממשלה נתניהו במהלך המלחמה שש פעמים, התריע במהלך שיחות עם פעילי ליכוד בימים האחרונים כי אם ההנהגה תחליט על מלחמה בצפון – זה יהיה בבחינת "חורבן בית שלישי", כלשונו.
בריק בריאיון לאולפן, לפני כחודשיים
(צילום: אסף חן)

1 צפייה בגלריה
"נתניהו מוכן ללכת עד הסוף המר"
"נתניהו מוכן ללכת עד הסוף המר"
"נתניהו מוכן ללכת עד הסוף המר"
(צילום: עדן מולדבסקי ,משרד הביטחון)
האלוף במיל' האשים את ראש הממשלה נתניהו והשרים כי הם עלולים לצאת למלחמה בצפון משיקולים פוליטיים. "הם (הממשלה – י"ק) מקריבים את עם ישראל בגלל מוטיבציה להיות ראש ממשלה", חרץ בריק באחת השיחות.
בשיחה נוספת האשים בריק את הנהגת המדינה כי היא לוקה בחוסר שיקול דעת קיצוני. "השלושה - נתניהו, גלנט והרצי הלוי מסוגלים לקבל החלטה כזו - למות ביחד עם כל עם ישראל, משום שהם מבינים שאחרי המלחמה אין להם כבר לאן לחזור", אמר בריק. "לכן הם מסוגלים לקחת הימור על המדינה".
בריק, כאמור, ידוע בביקורתו על חוסר המוכנות בצה"ל. הוא גם טען כי המליץ לנתניהו בתחילת המלחמה שלא לפעול בצפון, במהלך התקופה שייעץ לרה"מ על פי בקשתו. הוא הזהיר גם מפני כניסה קרקעית לעזה, טרם החל צה"ל בתמרון, והתריע מפני אסון. "גלנט והלוי המליצו לנתניהו לתקוף בצפון כבר לפני 8 חודשים במקביל להתקפה על החמאס ואני הצלחתי לשכנע אותו שלא יאשר זאת", שיתף האלוף במילואים. "אז מה הבעיה של גלנט והלוי ללחוץ שוב על נתניהו, כשהיום הוא כבר מוכן ללכת עד הסוף המר".