בית החולים שיבא עדכן כי פרננדו מרמן (60) ולואיס הר (70), שחולצו לפני יומיים במבצע ברפיח לאחר שהיו 129 ימים בשבי חמאס, שוחררו היום (רביעי) מאשפוז. לפי בית החולים מצבם טוב, אך "אותות השבי ניכרים על גופם ובנפשם".
ד"ר נויה שילה, שטיפלה במרמן ובהר, מסרה כי "פרננדו ולואיס קיבלו מאיתנו טיפול רפואי כדי לייצב את המצב שלהם לפני שהם שוחררו. מהניסיון שלנו מהפעימות הקודמות זה מאוד ברור שכל יום של שבי משאיר את הנזקים על הגוף ועל הנפש. 129 ימים של שבי זה גיהנום שאני לא מאחלת לאף אחד, ואנחנו מאוד רוצים לראות את כולם חוזרים עכשיו, ומחכים להם".
ד"ר נויה שילה: "מחכים לכל החטופים"
(צילום: דוברות תל השומר)

1 צפייה בגלריה
משפחתם של פרננדו מרמן ולואיס הר מתאחדים איתם לאחר שחולצו מעזה בבית החולים שיבא
משפחתם של פרננדו מרמן ולואיס הר מתאחדים איתם לאחר שחולצו מעזה בבית החולים שיבא
האיחוד של פרננדו ולואיס עם קלרה וגבריאלה
(צילום: דובר צה"ל)
בעקבות הטיפול במרמן ובהר, בשיבא ציינו כי "ברור לנו עכשיו יותר מתמיד שכל יום מהווה סכנה קיומית עבור החטופות והחטופים ויש להשיב את כולם עכשיו". צוות שיבא ימשיך ללוות את השניים באמצעות בית החולים הווירטואלי "שיבא Beyond".
מרמן והר חולצו כאמור בלילה שבין ראשון לשני אחרי 129 ימים בשבי חמאס, לאחר שנחטפו מניר יצחק ב-7 באוקטובר לצד קלרה מרמן - אחותו של פרננדו ובת זוגו של לואיס, גבריאלה אחותה ומיאה בתה של גבריאלה. הם הוחזקו בבית משפחה ברפיח, והמבצע לחילוצם בוצע על-ידי כוחות שב"כ וימ"מ בשיתוף חיל האוויר ומעטפת של כוחות שייטת 13 ואוגדה 98 עם חטיבת השריון 7.