היחידה לאכיפה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצרה הבוקר (יום שני) 18 חשודים בהפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בתחום הדלק בשווי מיליארדים. לפי החשד, חלק גדול מהכספים הולבנו בצ'יינג' בירושלים.
2 צפייה בגלריה
הרכבים שנתפסו
הרכבים שנתפסו
רכב שהוחרם בהפשיטה המשטרתית
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הרכבים שנתפסו
הרכבים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
בחקירה, שמנוהלת בשיתוף עם משטרת מחוז ירושלים ורשות המיסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה, נעצר גם עובד מע"מ ששינה לפי החשד את סיווג העיסוק של חברות לא פעילות לעיסוק הדלק - ובתמורה קיבל שוחד כספי מרואה חשבון, שנעצר גם כן.
מהמשטרה נמסר כי היאל"כ "ניהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה ומשותפת ביחד עם יחידת חקירות מכס ומע"מ, יחידת יהלום ברשות המיסים ומשטרת מחוז ירושלים, בחשד כי עובד ברשות המיסים מהצפון ביצע שינוי סיווג לענף דלק לחברות בעלות דו"חות אפס - והפיק מסמך המתאר את אחוז פטור ניכוי מס במקור. כל זאת, בסמיכות זמנים וללא בקשה מבעלי החברה הלגיטימיים".
לפי המשטרה, ממצאי החקירה מעלים כי החשודים ניהלו "מערך ענף של הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליארדים". מהמשטרה נמסר כי "חלק ממערך ההפצה והקיזוז התקיים בעקבות מרמה, הפרת אמונים ושוחד שביצע עובד רשות המיסים, כאשר רוב כספי העבירה נפרטו בצ'יינג' אשר היה שותף עפ"י החשד לביצוע עבירות של הלבנת הון".
בעקבות החקירה, פשטה הבוקר המשטרה על בתיהם ומשרדיהם של עשרות חשודים בכל הארץ, ו-18 נעצרו. במהלך החיפושים נתפסו רכבי יוקרה, נדל"ן, תכשיטים יקרי ערך וכסף מזומן בשווי המוערך במיליוני ש"ח.