מוחמד קאק, נהג אוטובוס בקו 461 מאריאל לירושלים, הותקף הבוקר (שישי) על ידי נוסע - לאחר שהנהג דרש ממנו לעטות מסכה. מוועד הנהגים של אגד תעבורה נמסר כי "הנוסע עלה לאוטובוס ללא מסכה, וסירב לדרישת הנהג שיעטה מסכה תוך שהוא מקלל אותו. לאחר דרישת הנהג שלא יקלל, הכה הנוסע את הנהג במכשיר הטלפון שלו". המשטרה עצרה צעיר בן 21 משילה בחשד לתקיפה. בית המשפט האריך היום את מעצרו.
1 צפייה בגלריה
הנהג שהותקף באוטובוס על ידי נוסע של עטה מסכה
הנהג שהותקף באוטובוס על ידי נוסע של עטה מסכה
הנהג שהותקף באוטובוס על ידי נוסע של עטה מסכה
(באדיבות "כוח לעובדים")
האירוע האלים התרחש בכניסה ליישוב שבות רחל. קאק, שנחבל בפניו, פונה לבית החולים שערי צדק - והוא מעיד כי הוא עדיין סובל מכאבים בפנים, באף, בעיניים ובראש. עוד נמסר כי בעקבות המקרה הופסקה כניסת האוטובוסים ליישוב שבות רחל עד להודעה חדשה - בתיאום עם הנהלת החברה והמשטרה.
בשיחה עם ynet שחזר קאק את ההתרחשות: "הבחור עלה על האוטובוס וביקשתי שישים מסכה. הוא אמר לי 'אני לא שם' והתחיל לקלל אותי. ביקשתי שיפסיק וניסיתי להתרכז בנהיגה, אבל הוא קפץ עליי והטיח את הפלאפון שלו בראש שלי ובפרצוף שלי. התחיל לרדת לי המון דם עד שבאו אנשים ועצרו אותו".
לדבריו של קאק, שעובד כנהג כבר 12 שנה, אלימות מילולית היא דבר יומיומי שנהגי האוטובוס נאלצים להתמודד איתו. "יש הרבה אלימות כלפינו כשאנחנו מבקשים לשים מסכות. הסברתי לו שהוא לא יכול לעלות ככה לאוטובוס כי מדובר באוטובוס ממוגן ירי שאין בו חלונות ואין אוויר באוטובוס, והוא אמר לי 'אתה ערבי' וקילל. למה אתה מקלל, אתה יותר טוב ממני? תוך כדי נהיגה הוא קפץ עליי ובמזל לא גרם לתאונה. הוא סיכן את החיים שלי ושל הנוסעים. אבל כמו שיש אנשים כאלו, יש גם אנשים טובים. אחד הנוסעים הציע לטפל בי אחרי האירוע הזה, אבל כבר פינו אותי לבית חולים. צריך לזכור גם שיש אנשים כאלה".
"אין הצדקה להרים יד על נהג אוטובוס, זו התנהגות מגונה שאין לה מקום בחברה", נמסר מאגד תעבורה. "אנחנו עומדים לצד הנהג ובאמצעות שיתוף פעולה מלא עם הרשויות והיישובים פועלים לאיתור התוקף". "משרד התחבורה צריך לעשות סדר, שכל המדינה תתחיל להתייחס בכבוד לנהגים", הוסיף קאק.
תמר אוחנה, ראש ענף במשותף לענף התחבורה בכוח לעובדים, אמרה בעקבות המקרה כי "תקיפות הנהגים הפכו למכת מדינה, ומחייבת אותנו כארגון עובדים לעסוק בהצלת חיי אדם. היד הרכה שבה נוקטת המשטרה כלפי תוקפי הנהגים אינה ברורה. כל תקיפה של נהג מסכנת את הנוסעים ואת כלי הרכב הסמוכים. כל יום שעובר מקרב אותנו לאסון באוטובוסים. אם זה המחיר הנדרש, לא נהסס לעצור את תנועת האוטובוסים ובלבד שלא יישפך דם".