האנדרטה לזכרו נבזזה, אבל חבריו של סנ"צ אבי עמר ז"ל, קצין מחוז דרום במשטרה שהוקפץ בשביעי באוקטובר לבארי ונפל בקרבות, החליט לא לוותר והחלו להציב מארבים בלילות על מנת ללכוד את העבריינים.
המארב הלילי והנזקים שנגרמו באנדרטה

סנ"צ אבי עמר צולם בבוקר השביעי באוקטובר כשהוא מחבק לוחם שהתקשה להתמודד עם המראות בשטח. שעה לאחר מכן נפל בקרב עם מחבלים. חבריו מהמשטרה הקימו לזכרו של המפקד הנערץ אנדרטה בטבע, סמוך לוואדי באזור חבל לכיש, שם נוהגים החברים להיפגש ולהיזכר.
מאז שהקימו את המקום קצת לפני יותר מחצי שנה, אלמונים בוזזים אותו וגורמים לנזקים. מהמקום נגנבו שוב ושוב עצים צעירים שנשתלו, ספסלים וציוד השקייה. חבריו לשירות פנו למשטרה בדרישה לחקור את האירועים ולהגביר את הסיורים במקום, אבל בשלב זה אין חשודים והחקירה נמשכת.
3 צפייה בגלריה
אלמונים בוזזים את האנדטרה לזכרו של סנ"צ אבי עמר ז"ל שנפל בקרב בבארי
אלמונים בוזזים את האנדטרה לזכרו של סנ"צ אבי עמר ז"ל שנפל בקרב בבארי
האנדרטה לזכרו של סנ"צ אבי עמר ז"ל שנפל בקרב בבארי
3 צפייה בגלריה
סנ"צ אבי עמר ז"ל
סנ"צ אבי עמר ז"ל
סנ"צ אבי עמר ז"ל
(צילום: משטרת ישראל )
בלית ברירה, חבריו החלו להציב במקום מארבים בלילות בתקווה לתפוס את העבריינים. "כשהגעתי למקום בשבוע שעבר חשכו עיני. שוב פעם היו פה גנבים ושוב עקרו עצים", סיפר סגן ניצב בדימוס יגאל קלימיאן, קצין בכיר לשעבר במשטרת מרחב לכיש וחבר קרוב של סנ"צ עמר ז"ל. "ערב חג סוכות, בעשר וחצי בלילה, יחד עם חברים נוספים עשינו מארבים. אנחנו יושבים ושומרים על האנדרטה לזכרו של קצין משטרה. בן גביר, איפה אתה והמשטרה שלך. על הכבוד של הקצינים לא מסוגלים לשמור. בושה וחרפה".
סנ"צ אבי עמר השאיר אחריו אישה ושבעה ילדים, הורים ועשרה אחים. ביום הראשון של השבעה על סנ"צ אבי עמר קיבלו בני משפחתו מזכרת מרגשת במיוחד: הצילום האחרון שלו, ובו הוא מונצח כשהוא כורע ברך, מחבק, מלטף ומרגיע בחיבוק אבהי חייל צה"ל שהמראות הקשים שברו אותו.
3 צפייה בגלריה
סנ"צ אבי עמר ז"ל
סנ"צ אבי עמר ז"ל
סנ"צ אבי עמר ז"ל מחבק את החייל בבוקר השביעי באוקטובר
(צילום: משטרת ישראל )
"אין לנו מושג מי צילם, רק דאגו שהתמונה תגיע אלינו", מספר אחיו, ליאור עמר. "התמונה צולמה כשעה לפני שנפל בקיבוץ בארי. התמונה האחרונה של אבי מתארת בדיוק מי זה אבי הלוחם שאיבדנו. מצד אחד הוא עוטף ומחבק בחוזקה ובעוצמה את לוחם צה"ל שנכנס להלם קרב, ומצד שני הרבה רכות. אני רואה בתמונה את אבי אחי שכולו לב, שמעניק בועה ורוגע ללוחם צה"ל, בתוך כל הכאוס והירי של המחבלים בשבת השחורה".
סנ"צ אבי עמר ז"ל, קצין בכיר ביחידת יואב של משטרת המחוז הדרומי, נפל בקרבות מול המחבלים בקיבוץ בארי. סנ"צ עמר, שהתגורר במושב עוצם, התעורר ממטחי הטילים והאזעקות ביום שבת, כמו מאות משוטרי המחוז הדרומי שגרים בעוטף ויישובי הדרום. הוא חבר למפקדו, נצ"מ אבי לוי, והצטרף ללחימה בעיר שדרות וגם בתחנת המשטרה שבה נפלו שמונה שוטרים בקרבות מול 25 מחבלים שחדרו לתחנה מצוידים בכוח אש כבד.