רס"ם (מיל') יניב יצחק אורן ז"ל (35), שנפל אתמול (שבת) בהיתקלות עם מחבלים, היה תושב קיבוץ עין גדי. הוא ניהל את הפנימייה במקום, וחבריו וחניכיו סיפרו על איש חינוך מעורר השראה. בתקרית אחרת ברצועת עזה, נהרג רס"ל (מיל') ניתאי מיטודי (23) בעקבות פיצוץ מטען - והבוקר נערכה הלווייתו.
הלווייתו של רס״ל (מיל׳) ניתאי מיטודי ז״ל

5 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') יניב יצחק אורן ז"ל
רס"ם (במיל') יניב יצחק אורן ז"ל
רס"ם (מיל') יניב יצחק אורן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
חניכיו של יניב אורן ז"ל
חניכיו של יניב אורן ז"ל
יניב ז"ל (עומד שני מימין) עם חניכיו בפנימיית עין גדי
חברו של יניב, חגי, כתב עליו: "מהבוקר אנחנו מסתובבים עם ה'הותר לפרסום' הפרטי שלנו, חניכים וחניכות, שינשיניות ושינשינים, מדריכות ומדריכי עבר שאהבו ואוהבים אותך כל כך, יניב. את מרבית שנותיי היפות בקיבוץ עין גדי העברתי עם האח והחבר הטוב והיקר, האיש היפה הזה".
הוא סיפר כי "יניב היה איש חינוך מהמעלה הראשונה, אדם שנגע בכל כך הרבה לבבות! קידם וטיפל בכל כך הרבה ילדים ובני נוער באהבה אינסופית ומלא אור שאפיינו את יניבי. הראית לי מהי חברות אמת. היו לנו שיחות ארוכות על מתי אחזור לעין גדי ומה בדיוק אתה רוצה שאעשה. איזו אבדה".
גם בת זוגו, שר, ספדה לו: "אהבת חיי, חבר נפש, איש שלי. כל כך מוקדם, כשכל החלומות עוד לפנינו. אני אוהבת אותך".
תאי, אחת החניכות, כתבה: "הלב פשוט שבור ולא מצליח לעכל. אדם שליווה אותי במשך חמש שנים בעין גדי, תמיד תמך, עזר ונתן חיבוק כשהיה צריך. היית הבית, הלב, האוזן הקשבת, היית פשוט הכל! הייתי ילדה לא פשוטה, והוא לא ויתר לי ולא ויתר עליי ואף לא לרגע! כואב לי הלב. ניתנה לי הזכות להיות חניכה שלך במשך חמש שנים, לנצח יישאר בליבי יניב המדריך".
5 צפייה בגלריה
שר, בת זוגתו של יניב אורן
שר, בת זוגתו של יניב אורן
"כל החלומות עוד לפנינו". עם בת זוגו שר
אבישג, חניכה נוספת, סיפרה כי "רק השבוע דיברתי עליך כששאלו אותי על דמות מעוררת השראה בחיי, היית הראשון שקפץ לראשי. היית מורה דרך ומחנך, וכמוני יש עוד מאות חניכים, שינשינים, מדריכים ואנשים שנגעת בהם. טביעת ידך היא שגרמה לנו להבין מי אנחנו, כמה אקטיביסטים נהיה בחברה הישראלית, ומחנכים בדם שלנו".
"אתה השילוב המושלם של ציניות וחכמה מדהימה, טוב לב, דאגה וראיית האחר, סובלנות וסבלנות", המשיכה, "ציטוטים שלך שעיצבו אותי רצים לי כמו סרט נע כל היום, השקפת עולמך והדרך בה בחרת לחנך נערים רבים עיצבה במשך יותר מעשור חברה וקהילה שלמה. בחייך הצלת רבים. לא רק בקרב, אלא גם בחינוך ובאכפתיות שנתת לכל אדם שזכה להיות תחת אורך בשנותיך".
עוד כתבה אבישג: "תודה שהיית לי בחמש השנים האחרונות בית חם, תודה שבכל פעם שנזקקתי לתמיכה או ייעוץ היית שם עם שר המדהימה. תודה שהיית אבא, אח גדול, מורה דרך, מלווה קומונה ומייעץ משכמו ומעלה. תודה שזכיתי לגדול ולהתעצב תחתיך. תודה שלימדת אותי כל כך הרבה. תודה ששום מילה לא תוכל לתאר מה היית עבורי. אני אוהבת אותך לתמיד".
5 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') ניתאי מיטודי ז"ל
רס"ל (במיל') ניתאי מיטודי ז"ל
רס"ל (מיל') ניתאי מיטודי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

ניתאי הובא למנוחות: "הראשון לכל משימה"

אתמול כאמור הותר לפרסום גם שמו של רס"ל (מיל') ניתאי מיטודי מאשקלון. ב-7 באוקטובר היה ניתאי - בנה של יוצאת "האח הגדול" לרה מיטודי - בטיול באוסטרליה, אך עזב הכל וחזר כדי להתגייס. הבוקר הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בעירו.
אחותו שי, ספדה לו: "ניתאי, אחי הגדול, האור של הבית. אני מסרבת להאמין. ילד שהיה לו הכל, הצחוק הכי יפה, החיוך הכי יפה, השיער הכי יפה וחוש הומור הכי שנון שיש. תודה על 21 שנים שנפלה בחלקי הזכות להיות אחותך הקטנה. תודה על הצחוקים עד כאב הבטן, על המכות שהיינו הולכים אני אתה וניב עד שהייתי נכנעת. תודה על הסבלנות ועל העצות שרק אח גדול יכול לתת".
"אני היום עם ראש מורם גאה להגיד: זה אח שלי", הוסיפה, "האח שנלחם למען המשפחה שלו, למען המדינה שלו, שנלחם להחזיר אנשים שהוא אפילו לא הכיר. אבל זה ניתאי, תמיד שם את כולם לפניו. אני זוכרת את השיחה האחרונה שלנו, אמרת לי שאתה מוכן להיות אבא. שמחתי. אני יודעת שאם היית כאן, היית צועק לכולם 'תחייכו, אני שמח שזכיתי ליפול למען המדינה שלי'".
אביו, ליאור, סיפר על בנו: "ילד פלא שלנו. עם השנים הבנתי שיש בך תכונות ויכולות מדהימות, הקשבה, הפנמה ויכולת ראיית האחר. תמיד אנשים נמשכו למי שאתה ומה שאתה, בימי ההולדת שלך כשסבא וסבתא היו נותנים לך כסף מתנה, חילקת אותו בין האחים שלך שלא ירגישו אחרת. תמיד דאגת לשים לב לשים את כולם לפניך, ידעת לתת מקום נכון ומדויק לכל אחד ובכל גיל".
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס״ל (מיל׳) ניתאי מטודי ז״ל
הלוויתו של רס״ל (מיל׳) ניתאי מטודי ז״ל
אביו ואחותו של ניתאי ז"ל מצדיעים מעל קברו
(צילום: תומר שונם הלוי)
"אני עומד פה היום ורואה איך גדלת ופרסת כנפיים", הוסיף האב, "איך הפכת להיות מלח הארץ. דאגת לכולנו. בשירות הצבאי כיוונת גבוה, כי כזה אתה, מציב יעדים וכובש. אמרת לי לבוא לאסוף אותך מהבסיס בשעה מסוימת, אבל ביקשו מכמה מתנדבים להישאר עד למחרת ואתה ישר מרים יד. אז אני מבין שאני מסתובב הביתה ואוסף אותך מחר. נפלה לי הזכות להיות אבא שלך".
חברו ליחידה סיפר כי "מיטודי זה לא בן אדם, מיטודי זה מושג ודרך חיים. תודה על הרגעים איתך. תודה על השמחה שלך, תודה על האוזן הקשבת. אל תדאג אחי, אל תדאג, אנחנו נצוד אותם אחד-אחד את האויבים שלך. היה לך גשר מיוחד לריבונו של עולם, כשאתה יושב עם כל הרוגי המלכות ועם האחים ואחיות שלנו - תגיד לקדוש ברוך הוא שיביא כבר גאולה".
סא"ל אסף יוסי חלמיש ספד גם הוא: "התגייסת לשירות משמעותי בתחושת שליחות למדינה והמשכת בשירות מילואים. חבריך ומפקדיך מספרים שאת הקסם ושמחת החיים המדבקת שלך אי-אפשר היה לפספס, ההומור והחיוך הכובש על פניך. היית לוחם אמיץ ומוביל והיית עמוד התווך של הצוות. בלטת בצניעותך, הכריזמה והשנינות שאופיינית לך. היית הראשון לכל משימה".
פורסם לראשונה: 13:32, 25.08.24