אריה וייץ שניצל מלינץ' אמש מברך הגומל בבית הכנסת

אריה וויץ (35) נשוי ואב ל-2 ילדים מביתר עילית, נכנס אתמול לכפר חוסאן שליד בית לחם עם רכבו - והותקף על ידי פלסטינים. זמן קצר לפני שרכבו הוצת, הוא הצליח להימלט. בשיחה עם ynet הוא סיפר על רגעי הפחד: "נכנסתי לכפר כדי לקנות סיגריות, ירדתי לקיוסק שהיה ליד ופתאום הגיעו ליד הרכב עשרות רבות של ערבים והתחילו לזרוק עלי מטר של אבנים, אחד מהם אפילו חנק אותי". הכפר, נציין, נמצא בשטח B והכניסה אליו מותרת - אך המשטרה ציינה הבוקר כי יש להיזהר גם מכניסות למקומות אלה.
התקיפה בחוסאן
2 צפייה בגלריה
חשד לתקיפה של רכב יהודי שנכנס לכפר חוסאן
חשד לתקיפה של רכב יהודי שנכנס לכפר חוסאן
"פחד אלוהים". ניסיון הלינץ' בחוסאן
2 צפייה בגלריה
חשד לתקיפה של רכב יהודי שנכנס לכפר חוסאן
חשד לתקיפה של רכב יהודי שנכנס לכפר חוסאן
"כניסה לשטחי B מהווה סכנה". ניסיון הלינץ' בחוסאן
לדברי ווייץ, "ראיתי באותן דקות את המוות מול העיניים, ממש פחד אלוהים. הצלחתי לברוח חזרה אל המחסום של צה"ל והמשטרה בכניסה לכפר. אני לא יודע מה קרה, זה מרגיש לי כאילו מלאכים הגיעו והוציאו אותי משם". חוקרי משטרת מחוז שי גבו עדות מוויץ וסייעו לו בשעות שלאחר האירוע, הוא נחקר ושוחרר.
וויץ, קבלן שיפוצים, סיפר כי כל כלי העבודה שלו היו ברכב, ובעקבות התקיפה נגרם לו נזק של עשרות אלפי שקלים. "הרכב והכלים זה כל העבודה שלי, נותרתי בלי כלום. אם משהו יכול לעזור לי זה יעזור". וויץ מלווה על ידי חבריו מהעיר ביתר עילית, בהם גם זאב ששיתף: "אריה במצב קשה, הוא עדיין בשוק מכל מה שקרה לו ואנחנו מנסים לעזור לו. גם ככה הוא היה קשה יום ועכשיו חטף עוד מכה. אם משהו יכול לעזור נשמח. מספרו של זאב לסיוע הוא 053-3158445".
קודם לתקיפה, נהרג פלסטיני בן 14 בעימותים עם כוחות הביטחון באותו כפר, חוסאן. על פי דובר צה"ל, הוא נורה בעת שיידה בקבוק תבערה לעבר כוחות שפעלו במקום. מאתמול בבוקר נהרגו חמישה פלסטינים בעימותים עם כוחות הביטחון, שניים מהם הבוקר ליד ג'נין.
בעקבתו תקיפתו של ווייץ, פרסמה המשטרה הבהרה: "משטרת ישראל שבה ומדגישה כי לאור הסכנה הטמונה בכניסת ישראלים לשטחי A, ולמרות שלפני כל כניסה לשטח המוגדר כשטח A, קיימים שלטים המזהירים כי כניסה לשטח מהווה עבירה ביטחונית מסוכנת. ישנם כאלו הנכנסים לשטחי הרשות, חלקם בתום לב וחלקם בידיעה ומסכנים את שלומם ושלום כוחותינו שנכנסים לחלצם.
חל איסור על ישראלים להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית, וגם כניסה לשטח B מהווה סכנה. ישראלים רבים שנכנסים לשטחים אלו לערוך קניות, למסחר, תיקון רכבם, לסעוד במסעדות ובתי קפה ועוד, נקלעים לאירועי תקיפה, שוד, גניבה, איומים ובדרך נס מחולצים מהמקום על ידי כוחות הביטחון בשלום. שימרו על ביטחונכם והימנעו מכניסה לשטחים אלה. בכל עצירה יש לכבות את הרכב ולהוציא מפתח מהסוויץ'. אין להשאיר ילדים לבד. גם בתחנת דלק יש לכבות את הרכב ולקחת מפתח. במקרה של תאונה קלה, יש להמשיך בנסיעה עד למקום בטוח ככל הניתן כדוגמת כניסה לישובים ליד שומר".