שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ד') בנהריה פגישה מתוחה מאוד עם ראשי רשויות קו העימות. השר התחייב בפני ראשי הרשויות בקו העימות כי תצא לפועל אחת מבין שתי אפשרויות במטרה להחזיר את הביטחון לתושבים, כך שיוכלו לחזור לבתיהם. לדבריו, האפשרות הראשונה והעדיפה היא להסדר מדיני בינלאומי שיבטיח את הרחקת החיזבאללה אל מעבר לליטני, על בסיס החלטה 1701 של האו"ם.
גלנט אמר לראשי הרשויות כי אם לא תצלח האפשרות הראשונה, מדינת ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה להרחקת חיזבאללה באמצעים צבאיים. עד ליישום אחת מבין שתי האפשרויות, לא יוחזרו תושבי קו העימות (5-0 ק"מ מהגבול) המפונים לבתיהם.
ynet ו"ידיעות אחרונות" למען המפונים מהדרום ומהצפון: נתקלתם בקושי מול רשויות? צריכים עזרה אחרי שנאלצתם לעזוב את הבית? יש לכם מה לספר? פנו אלינו במייל ponim.yedioth@gmail.com
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט נפגש עם ראשי הרשויות בקו העימות בצפון
יואב גלנט נפגש עם ראשי הרשויות בקו העימות בצפון
גלנט עם ראשי הרשויות בקו העימות
(צילום: דוברות מועצת מטה אשר)
הכותרת
איך מונעים מהמחבלים ששוחררו להפוך למנהיגי טרור?
28:05
כ-80 אלף תושבים מהצפון פונו מבתיהם בעקבות המתיחות הביטחונית. בשבוע שעבר רמז גלנט שהתושבים יוכלו לחזור בקרוב לבתיהם, היות שחיזבאללה הורחק מהגבול וקו המוצבים הקדמיים שלו הושמד, ועורר ביקורת וזעם גדולים בקרב תושבי הצפון. עכשיו כבר מבהיר שר הביטחון שהמלחמה לא תיגמר בלי הרחקת חיזבאללה מעבר לנהר הליטני.
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, התייחס לפגישה עם גלנט: "דרשנו משר הביטחון הצהרה ברורה לגבי ביטחון תושבי הצפון בכלל וקו העימות בפרט. הצגתי בפני השר נקודות הנוגעות לכלל רשויות קו העימות ובתוכן: הסדרה חוקית של פעילות כיתות הכוננות וצוותי החירום היישוביים כולל גיוסם, הגדלה והסדרה של כלל מרכיבי הביטחון ביישובים במטרה לשמור על תפיסת הביטחון, בקשה להארכת מסלול פיצוי לעסקים בדחיפות, שיפוי בגין הרס תשתיות עירוניות ושטחים חקלאיים, תוכנית מיגון הצפון – לנוכח מתן פטור מהיתר לבניית ממ"ד לבתים עד שתי קומות, אנו מבקשים לתת מענקים לתושבי קו העימות להקמת ממ"ד באופן עצמאי, ועוד".
לדבריו, "השר הבטיח להביא את כל הסעיפים שהוצגו אל הממשלה לאישור ולתפעול במשותף עם הרשויות ועם משרדי הממשלה הנוגעים בכך, ובכלל זה הכנסתם לתוכנית מנהלת אופק צפוני".
קודם למפגש עם ראשי רשויות קו העימות שר הביטחון גלנט נפגש עם לוחמי מילואים בגבול לבנון. הוא שמע מהם על הקשיים השונים שלהם, בהם תלונות על התנאים הכלכליים והמענה שהמדינה נותנת למילואמניקים בעלי עסקים עצמאיים. גלנט הבהיר את מחויבותו להרחבת ההטבות ושיפור התנאים הכלכליים והאזרחיים עבור לוחמי המילואים. "אני מודע לזה שאיש המילואים צריך לא רק יחס אלא גם יכולות - למשפחה שלו, בביטוח הלאומי, לחינוך, לתעסוקה, לעסק וכמובן ללימודים" אמר להם.
גלנט הכין אותם לקראת שירות מילואים ארוך ומאתגר בחזית הצפונית שמחכה לעת עתה להשלמת המערכה מול חמאס בדרום. "בצפון אנחנו מכינים את כל האפשרויות: קודם כול מערכי הגנה חזקים לשנה הקרובה, וגם לאחר מכן, שבהתחלה יכללו הרבה יותר סד"כ - איפה שיהיה גדוד תהיה חטיבה וכן הלאה. דבר שני, נתחיל לבסס את התשתיות בשטח, גם באמצעים וגם במיגון".
לדברי גלנט, בישראל מעוניינים להגיע להסכם מול חיזבאללה, שיבין כי זו האפשרות הטובה ביותר עבורו. גלנט הסביר: "כשהוא (נסראללה, י"ק) רואה את התמונה של עזה, הוא מבין שאפשר לעשות את אותה תמונה בביירות, התמונה ברורה לו". עם זאת, הודה שר הביטחון כי חיזבאללה מעוניין להגיע לעימות מלחמתי. "אם הארגון ילך על האפשרות הזאת, אתם צריכים לתת את הגיבוי. לזה צריכים להיות מוכנים", ציין.