בר-לב במפגש עם ראשי הרשויות מהגליל
(צילום: אביהו שפירא)

השר לביטחון פנים עמר בר-לב ביקר בצהריים (יום ד') בגליל העליון, על רקע גל עבירות גביית דמי החסות ("פרוטקשן") באזור. הוא נפגש עם בעלי עסקים שסבלו מהירי וההצתות, ועם ראשי הרשויות מהאזור. בסיור השתתף גם סגן השר, ח"כ יואב סגלוביץ'.
בתחילת הסיור נפגש השר עם אנשי "קפה נמרוד", אליו נורו יריות לפני מספר שבועות. מנהלת הקפה, יפית פרג'ון, אמרה כי העובדים במקום אינם חוששים והמשיכו להפעיל את בית הקפה גם ביום שאחרי הירי. היא הוסיפה כי לא הייתה פנייה אליהם לפני הירי וגם לאחריו.
3 צפייה בגלריה
עמר בר לב במפגש עם ראשי רשויות מהגליל
עמר בר לב במפגש עם ראשי רשויות מהגליל
השר בר-לב במפגש עם ראשי רשויות בגליל. "הירי - מסר למשטרה מהעבריינים"
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
עמר בר לב במפגש עם ראשי רשויות מהגליל
עמר בר לב במפגש עם ראשי רשויות מהגליל
(צילום: אביהו שפירא)
ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, אמר כי הרקע לאירועים האחרונים הוא העלאת הנושא לראש סדר היום הציבורי. "הירי הזה היה מיועד להעביר מסר למשטרה ולנו כמועצה".
ראש מועצת יסוד המעלה, אור אילן: "היינו אזור פסטורלי, ועכשיו אנחנו לא יכולים לשלוח את הילדים לבד לשחות בירדן, כמו שהיינו עושים, כי יורים פה בלי אבחנה. אצלנו ביישוב כבר היה רצח, היו הצתות".
אילן דרש לבטל את האבחנה בין עבירות נשק פליליות לביטחוניות: "אם ייתפסו עם נשק בגלל עבירות ביטחוניות יישבו 15 שנה בלי יכולת לקבל שליש. אם ייתפסו על רקע פלילי, יישבו בקושי שנה וייצאו על שליש".
תיעוד: יריות על גלידה גולדה בטבריה במהלך הלילה הקודם
(צילום: חדשות בזמן )

הוא הוסיף: "ראינו את התמונות של הימ"ר בטובא זנגריה, אבל זה כמו אקמול לחולי סרטן. מה שצריך לעשות, זה לאפשר לשב"כ לפעול פה. זו החלטה שראש הממשלה צריך לקבל וצריך ללחוץ עליו שיקבל אותה".
ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סוויסה, אמר במהלך המפגש עם השר: "המצב הוא קטסטרופה. אם אנחנו לא רוצים להגיע בצפון למצב שקורה בדרום. זה טרור וצריך להתייחס אל זה כאל טרור. לתחנת ירדן (ראש פינה) אין את הכלים. לו הייתי השר לביטחון פנים הייתי מזיז עכשיו הכול ומטפל בזה. אי אפשר להמשיך במציאות הזו. יש כלים שאפשר להפעיל בינתיים: מצלמות שיכולות לצלם מספרים, שיטור עירוני. אלה אמצעים שאפשר לעשות מחר".
ראש מועצת ראש פינה, מוטי חטיאל, תיאר את המצב בבתי האריזה שהוצתו: "הם צריכים כיום לממן שמירה במיליון שקל בשנה. בית האריזה נראה כמו יעד מבוצר, גדרות, תעלות ומצלמות". לדבריו, הפתרון לבעיה "פשוט מאוד": "לבטל את חברות השמירה. המשטרה צריכה לעסוק באבטחה בתוך המדינה, כמי שהצבא פועל על הגבולות".
3 צפייה בגלריה
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
הנזק מירי על מסעדת "כביש 90" והצתת מכוניות בבית הארחה ליד הכינרת. חלק מהאירועים האחרונים באזור
במפגש השתתף גם קצין הביטחון של המועצה האזורית גליל עליון, אסף לנגלבן. "המצב כאן מטריד אותי הרבה יותר מאשר החיזבאללה", אמר. "האירוע הזה גדול עליכם (המשטרה, א"ר). כאשר חקלאים פונים אלי, אני אומר להם להחנות את הטרקטורים בחצר של מטה השב"כ".
מוקדם יותר היום השתתף השר בר-לב באירוע במרחב גליל של המשטרה בקריית אתא, שבו הושקה התוכנית הלאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי, לצד ראש הממשלה נפתלי בנט. "אחרי שנים של הזנחה, שאפשרה את הזינוק ואת הנסיקה של הפשיעה בחברה הערבית, וירי בלתי נשלט ברחובות ואלימות, הממשלה בראשותי נחושה לפעול ולהילחם בלא לאות, בהתמדה, בעקביות ובכל הכוח בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית", אמר בנט - בשבוע שבו עוד שלושה ערבים-ישראלים נרצחו.