שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (ראשון) עם המתגייסים החדשים לחטיבות נח"ל וכפיר, בבסיס תל השומר, והדגיש בפניהם כי "האויבים מאיראן וחיזבאללה מאיימים לפגוע בנו בדרכים שלא פעלו בעבר - אך מי שיעשה זאת צפוי לפגיעה שלנו באופן בו לא פעלנו בעבר". הוא הבהיר: "יש לנו יכולות משמעותיות, מקווה שהם יעשו חשבון ולא יביאו להתפרצות המלחמה בחזיתות נוספות".
"ישראל נלחמת על קיומה בסביבה עוינת". גלנט בתל השומר
(צילום: שחר יורמן)

2 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בבסיס קליטה  ומיון בתל השומר וקיבל סקירת  נתוני גיוס
שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בבסיס קליטה  ומיון בתל השומר וקיבל סקירת  נתוני גיוס
"מי שיפגע בנו צפוי לפגיעה. לצה"ל יש יכולת משמעותית". גלנט בתל השומר
(צילום: שחר יורמן)
גלנט, שסייר בין התחנות בהליך הקליטה לצה"ל בבסיס הקליטה והמיון, הוסיף כי "המצב הבסיסי שצריך להבין אותו זה שמדינת ישראל נלחמת על קיומה בסביבה עוינת". לדבריו, "היו שנים שהיה צריך להסביר את זה יותר, עכשיו לא צריך להסביר כי כולם מבינים. אנחנו נמצאים במלחמה שנמשכת כבר 10 חודשים בשבע גזרות שונות. המפתח הראשי לקיום ביטחון זה אנשים.
"אתם מגיעים בתקופה מאתגרת, אתם מתגייסים בתקופה מאוד משמעותית, זה נכון על המלחמה כולה ובמיוחד בימים האלה, בהם האויבים שלנו מאיימים לפגוע בנו בדרכים שהם לא פגעו בנו קודם - אנחנו שומעים את המסרים האלה מכיוון איראן ומכיוון חיזבאללה", הוסיף גלנט. "אני אומר להם, אתם צריכים לדעת את זה, שמי שיפגע בנו באופן שהוא לא פעל בו בעבר, צפוי גם לפגיעה שלנו באופן שבו אנחנו לא פעלנו בעבר, ולצה"ל יש יכולת משמעותית".
הוא הדגיש כי ישראל לא רוצה הסלמה, ואמר כי "אני מקווה שהם יעשו את החשבון בצורה טובה ולא יגיעו למצב שהם גורמים לנו לעשות דברים שיביאו לפגיעה משמעותית ויעלו את הסיכוי להתפרצות של מלחמה בחזיתות נוספות. זה דברים שאנחנו לא רוצים אותם, אבל אנחנו צריכים להיערך אליהם והם עלולים לקרות".
לדבריו, "לכם יש ולנו יש את הזכות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, אני מקווה שהפעולה של צה"ל תביא להשגת המטרות ולהרגעה, אבל זה דבר לא ודאי, שום דבר לא ודאי. לכן צריך להיערך כאילו דברים מגיעים לקראת מציאות יותר מורכבת, זה לא הרצון שלנו, אבל צריך להיות מוכנים לזה".
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן הצהרה על עסקה עסקת חילופי אסירים עם רוסיה הבית הלבן ארה"ב
ג'ו ביידן הצהרה על עסקה עסקת חילופי אסירים עם רוסיה הבית הלבן ארה"ב
ביידן: "התוכנית להפסקת אש עדיין קיימת, ניתן להגיע להסכם"
(צילום: REUTERS/Nathan Howard)
במהלך הסיור בבסיס תל השומר, השר קיבל סקירה על נתוני הגיוס מראש אכ"א אלוף יניב עשור, רח"ט תומכ"א תת-אלוף שי טייב, מפקדת מיטב אלוף-משנה יפעת יגר וגורמים נוספים באגף כוח האדם בצה"ל.
בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר היום כי "עדיין אפשרי" להגיע להסכם הפסקת אש ברצועת עזה - עוד לפני תום כהונתו. כך פורסם ברשת CBS האמריקנית. לדבריו, "התוכנית שהרכבתי, שאושרה על ידי מדינות ה-G7 ועל ידי מועצת הביטחון של האו"ם - עדיין קיימת. אני והצוות שלי עובדים כל יום על מנת לוודא שאין הסלמה שעלולה להוביל למלחמה אזורית, מה שיכול לקרות בקלות".
במקביל, קנצלר גרמניה אולף שולץ שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והדגיש באוזניו כי "זה הזמן לחתום על הסכם הפסקת אש ושחרור חטופים". כך מסר דובר ממשלת גרמניה. כמו כן אמר שולץ לנתניהו כי "יש לעצור את מעגל ההרס והאלימות במזרח התיכון".
שולץ הדגיש בשיחה כי גרמניה מגנה בתוקף את האיומים מצד איראן, חיזבאללה ואחרים נגד ביטחון ישראל ואזרחיה. הקנצלר הביע את דאגתו מהסיכון להתלקחות אזורית במזרח התיכון. "עכשיו יותר מתמיד חשוב לשבור את המעגל ההרסני של אלימות, להפחית מתחים ולפעול בצורה בונה להורדת הסלמה", אמר. "מטרות צבאיות רבות במאבק נגד חמאס הושגו, האבידות האזרחיות והסבל האנושי ברצועת עזה הם עצומים. סיום המלחמה בעזה יהיה צעד מכריע לקראת הסרת הסיכון בהסלמה אזורית".