תיעוד מהפיצוצים בחרקוב
(צילום: טוויטר)

מאמצים גדולים במשרד החוץ כדי להביא לשחרורו של יורי שבידקי (51), מלח ישראלי שנעצר על אוניית המטען האוקראינית "הנסיכה ניקול" בסוף השבוע האחרון. לטענת קייב, הרוסים תפסו את הספינה - ששטה תחת דגל אוקראינה - ביום שבת במים הטריטוריאליים של רומניה, וגררו אותה לנמל סבסטופול בחצי האי קרים.
1 צפייה בגלריה
יורי שבידקי, המלח שרוסיה עצרה
יורי שבידקי, המלח שרוסיה עצרה
"חוששים לגורלו". שבידקי ואוניית המטען האוקראינית
אחרי התקרית אחיו של שבידקי התקשר למשרד החוץ בבכי בבקשה שיעזרו להציל את אחיו, ומאז משרד החוץ מחפש אחר יורי ומקיים מגעים עם רוסיה כדי להשיבו הביתה.
סמיון שבידקי, אחיו של יורי, אמר ל-ynet כי "אחי כתב לנו שהוא נעצר על-ידי הרוסים, שהוא נלקח ליבשה ושהוא לא יודע איפה הוא. מאז הוא הפסיק לכתוב. הוא עובד כמלח כבר הרבה שנים, ובאונייה הזאת הוא עבד רק כמה חודשים. הוא נשוי ואב לשני ילדים, עלה לישראל בשנת 2005 ואחרי כמה שנים חזר לאוקראינה - שם נמצאת גם המשפחה שלו. אני מאוד מפחד לגורלו כי הרוסים יורים על אנשים ואנחנו לא יודעים מה יקרה לו".
מלבד האונייה "הנסיכה ניקול", הרוסים תפסו גם אונייה בשם "אפינה". משמר הגבול האוקראיני אישר ששתי הספינות נתפסו בים השחור. אוקראינה האשימה את צבא רוסיה בכך שהוא מפר את החוק הבינלאומי תחת מסווה של "מבצע נגד טרור", והוסיפה כי על שתי האוניות היו 50 אנשי צוות.
לטענת האוקראינים, ביום שישי הרוסים לכדו ספינת חילוץ אוקראינית, שעצרה לסייע לספינת סחר בדרכה לאי הנחשים, ולא ברור מה עלה בגורל אנשי הצוות שלה.