בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (ג') כי תוצאות הפריימריז לראשות מפלגת העבודה, שייערכו ביום שלישי בעוד שבוע בדיוק, יהיו על-תנאי. על-פי ההחלטה, לאחר הפריימריז ובתוך חודש אחד, תידרש המפלגה לקיים בחירות לוועידה חדשה – וחבריה יצטרכו לאשרר את זהות היו"ר החדש. אם הוועידה החדשה לא תאשרר את התוצאות, המפלגה תצטרך לקיים פריימריז חדשים בתוך 45 ימים.
לזימי וקריב מודיעים על תמיכתם בגולן

החלטת בית המשפט נולדה בעקבות עתירה שהוגשה על-ידי פעילי המפלגה, שביקשו לדחות את הבחירות לראשות המפלגה עד לאחר בחירת ועידה חדשה. לטענתם, הוועידה הנוכחית סיימה את כהונתה כבר ב-2022, ומאז לא התקיימו כדין בחירות לוועידה חדשה. הוועידה נבחרת לתקופה של ארבע שנים והיא מורכבת מצירים שנבחרים בסניפי ובמחוזות המפלגה, וכן מחברים נוספים כגון כאלו שמכהנים כצירים מתוקף תפקידם.
הפסיקה עשויה להקשות את דרכו לניצחון של אלוף במיל' יאיר גולן, ח"כ לשעבר מטעם מפלגת מרצ שכעת נחשב למועמד הבולט והוודאי לניצחון בפריימריז בעבודה. מבין הח"כים והדמויות הבולטות במפלגה, אף אחד לא התמודד מולו והח"כים המכהנים גלעד קריב ונעמה לזימי אף הודיעו שיתמכו בו. ח"כ אפרת רייטן הודיעה שלא תתמודד מולו, אולם לא הצהירה על תמיכה בו ונותרה עצמאית מבחינה פוליטית פנים-מפלגתית.
1 צפייה בגלריה
הפגנה בצומת קפלן
הפגנה בצומת קפלן
יאיר גולן, ארכיון
(צילום: ענר גרין)
מול גולן מתמודדים איתי לשם, עזי נגר ואבי שקד. "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שבזכותה יתקיימו בחירות הוגנות ושקופות לתפקיד יו"ר המפלגה", מסר שקד. "כעת, אנו נפעל שמפלגת העבודה תמשיך בדרך האמת – זו של בן גוריון, כצנלסון, יגאל אלון ורבין ותסלק מהשלטון את נתניהו".
בסביבתו של גולן, שנכנס לחיים הפוליטיים לטובת חיבורים בשמאל, אומרים שהוא עדיין מאמין בצורך לייצר פלטפורמה גדולה דרך מפלגת העבודה. אם ייבחר ליו"ר המפלגה - במקום מרב מיכאלי שהתנגדה בבחירות הקודמות לאיחוד עם מרצ והודיעה בדצמבר אשתקד על פרישה מהחיים הפוליטיים - הוא יפעל בנושא הזה מול המפלגות האחרות. נכון לרגע זה, כך אומרים בסביבת גולן, מספר המתפקדים במפלגה עלה משמעותית בעקבות מפקד שעשה.