בהמשך לדיון הסוער שהתקיים היום (שני) בכנסת בנוכחות משפחות החטופים בנושא חוק עונש מוות למחבלים, נערך כנס בסימן "הכנסת מחבקת את המשפחות". בפתח הדיון, שבו השתתפו חברי כנסת ושרים רבים, אמר יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כי "אנחנו פה להקשיב לכם". המשפחות דרשו: "אל תעשו עסקאות בחלקים, אל תחזירו חצי ותייצרו עוד 180 'רון ארדים'".
נציגי המשפחות במפגש עם שרים וח"כים בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
הכותרת
למה ישראל לא מנתקת את האינטרנט בעזה?
21:11
הכנס נערך ביוזמת יו"ר הקואליציה אופיר כץ, מרכזת האופוזיציה מירב בן ארי ויו"ר הכנסת אוחנה, ובין היתר משתתפים בו יו"ר הכנסת אוחנה, שר הכלכלה ניר ברקת, שר התפוצות עמיחי שיקלי, שר התקשורת שלמה קרעי, שרת המודיעין גילה גמליאל, שר הבריאות אוריאל בוסו והשרה יפעת שאשא ביטון, כמו גם ח"כ אחמד טיבי מחד"ש-תע"ל וואליד אלהוואשלה מרע"ם.
אוחנה אמר כי "יש הרבה חברי כנסת ושרים שבאו לשמוע אתכם. אנחנו לא יכולים לדמיין את רכבת ההרים שעוברת עליכם מאז 7 באוקטובר. כל דיווח, אנחנו צריכים להיזהר מאוד בדברים שלנו ולחשוב עליכם. מי שיודע באמת לא מדבר, וטוב שכך, כי ככה נתרום יותר להשבת החטופים.
"יש קונצנזוס על הצורך העליון בהשבת כל החטופים כמה שיותר מהר למשפחותיהם, חזרה לבתיהם. יש לפעמים הבדלים באשר למהו הדבר הנכון לעשות, אבל אין מחלוקות לגבי כך שצריך להשיב את כולם. אין ניצחון בלי השבת החטופים".
אחרי אוחנה, דיבר גיל דיקמן, שבנות משפחתו חטופות בעזה: "אני רוצה להודות לכם על זה שאתם כאן, נותנים את הבית שלכם, את הבית שלנו למשפחות החטופים. למעלה ממאה חברי כנסת חתמו על הצהרה שביקשנו מהם לחתום עליה, שהם רואים את השבת החטופים כמטרה עליונה, ויש כאלה שעדיין לא חתמו. אנחנו צריכים את כל 120 חברי הכנסת איתנו: בנימין נתניהו, אלי כהן, יואב גלנט, אמיר אוחנה, יואב קיש, מירי רגב, ישראל כץ, עמיחי שיקלי, דני דנון, משה סעדה, מאי גולן, אוהד טל, אופיר סופר, אורית סטרוק, בועז ביסמוט, שמחה רוטמן, צבי סוכות, אביגדור ליברמן ועודד פורר - חשוב שתחתמו".
5 צפייה בגלריה
כנס עדויות משפחות החטופים בכנסת בירושלים
כנס עדויות משפחות החטופים בכנסת בירושלים
(צילום: ערוץ כנסת)
5 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
השרה סטרוק הודיעה שלא תחתום על הצהרת המשפחות: "זה נזק טקטי מול סינוואר"
(צילום: עמית שאבי)
שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק, שלא חתמה על ההצהרה, הסבירה ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) את החלטתה: "משפחות יקרות. שחרור יקיריכן חשוב לי מאוד! ודווקא משום כך לא חתמתי ולא אחתום על המשפט המסוכן הזה (מההצהרה: 'התחייבתי בזאת כי השבת החטופים עומדת בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל, ולא ננוח עד עד אשר יושבו כל החטופים לישראל'). את המשפט הזה ימסגרו ב'מטה' של רונן צור באופן מסוכן, קודם כל מסוכן עבורכן. הנה המסגור: בראש סדר העדיפויות = בכל מחיר. זה נזק טקטי מיידי מול סינוואר. ונזק אסטרטגי למדינת ישראל. חזרו בכן".
אלון נמרודי, אבא של תמיר, חייל בחיל החינוך שנחטף מבסיסו לעזה, אמר כי הוא חושש שהחיילים שנחטפו הם בעדיפות נמוכה בעסקאות הנידונות: "ההסכמים הנרקמים מול הארגון הרצחני הזה חייבים להיות מקיפים מאוד, עם פיקוח הדוק מאוד של כל מדינות אירופה וארה"ב. הניצחון לא יושלם עד שכולם חוזרים הביתה כמו שנכנסו".
עידן ברוך, אח של אוריאל שנחטף מהמסיבה ברעים: "אני רוצה לבקש, גם אם אין עסקה הלילה, תביאו לנו אות חיים - לכולנו. זאת טיפת האוויר שהמשפחות יכולות לקבל. אתם לא יכולים להכניס עוד גרגיר אורז בלי שנקבל בתמורה אות חיים. לא דלק ולא אוכל. אף אחד לא יכול לישון בלילה בידיעה שהוא לא יודע מה עם היקיר שלו. אנחנו גם חטופים, כולנו נחטפנו, זה לא רק הם. אל תסכימו שיעבירו רק חצי מהחטופים, כי חס וחלילה אתם יכולים לייצר עוד 180 'רון ארדים'. לא הייתי מסכים שרק אחי יחזור והבן של משה יישאר שם. איזו סימטריה יש בעניין הזה לבחור מי כן ומי לא?".
5 צפייה בגלריה
כנס עדויות משפחות החטופים בכנסת בירושלים
כנס עדויות משפחות החטופים בכנסת בירושלים
(צילום: ערוץ כנסת)
5 צפייה בגלריה
כנס עדויות משפחות החטופים בכנסת בירושלים
כנס עדויות משפחות החטופים בכנסת בירושלים
(צילום: ערוץ כנסת)
5 צפייה בגלריה
הוועדה לביטחון לאומי בנושא עונש מוות למחבלים
הוועדה לביטחון לאומי בנושא עונש מוות למחבלים
הסערה בדיון הבוקר
(צילום: שלו שלום)
שובל גל, בת הזוג של אופיר שנחטף גם הוא מהמסיבה ברעים, פנתה לחברי הכנסת: "אופיר הציל אותי, אני פה בזכותו. הוא לא יודע שאני בסדר. יצאנו למסיבה כדי לחגוג לו יומולדת. אחרי ארבע שעות של בריחה שהוא מחזיק לי את היד, הוא נחטף כשהוא פצוע. אנשים סופרים את הימים שהם בעזה, אבל אני עדיין באותו יום, באותה מסיבה. אני לא יכולה ללכת להציל אותו, הוא גיבור, אני פה בזכותו ועדיין לא מעכלת. אף אחד לא מדבר על הגברים בעסקאות. אני מתחננת, תעשו מה שאתם יכולים לעשות בשבילנו כדי להחזיר את כולם".
יערית, בת משפחה של נועה ארגמני שנחטפה על ידי המחבלים על אופנוע, שיתפה: "החיים שלנו נעצרו מאז 7 באוקטובר, ובינתיים אמא שלה גוססת מסרטן. אין ניצחון בלי להחזיר את החטופים הביתה, חיים ובריאים, בלי שנפלה שערה מראשם. אני שומעת מתחילת המלחמה 'למוטט את חמאס'. למוטט אפשר אחר כך, קודם להחזיר אותם. אנחנו עושים את כל העבודה, נוסעים לחו"ל לדבר, אתם צריכים להתעסק רק באיך להחזיר את האנשים האלה הביתה - את הגברים, הנשים, הילדים, החיילים - העם הזה לא יחוש ניצחון בלי להשיב אותם הביתה". אופיר, חבר קרוב של נועה, פנה ליו"ר הכנסת: "לאמא של נועה יש כמה שבועות לחיות. אמיר אוחנה, אני מבקש שזה יהיה פרויקט חייך להחזיר אותם".
עמית, אחיין של יצחק (איציק) אלגרט שנחטף מניר עוז: "אל תעשו עסקאות סחר-מכר עם המשפחות שלנו. כמה שווה תינוק לעומת ליטר דלק? אנחנו מבקשים מכם, חברי כנסת מכל סיעות הבית - להתגייס למאמץ להחזיר את כולם. אנחנו לא יכולים להסכים לעסקאות בחלקים ולא יכולים להמשיך במצב שאנחנו נמצאים בו. אנחנו לא ישנים, הבטן שלנו מתהפכת. צעדנו חמישה ימים עד לבית ראש הממשלה כדי שהוא וחברי הקבינט ירדו אלינו ויגידו לנו 'תעצרו - מה אתם צריכים?'. אנחנו צעדנו כי לא התייחסו אלינו. כמעט חצי מהמשפחה שלי הלכו כצאן לטבח, ואני צועק את זעקתם ואת זעקת כל משפחות החטופים - אנחנו רוצים את כולם בבית עכשיו".
בסיום הכנס, חברת הכנסת מירב בן ארי אמרה למשפחות: "נכון, אולי היינו צריכים לעשות את המפגש הזה מזמן. אבל הנה אנחנו פה, יש פה אופוזיציה וקואליציה, שרים וחברי כנסת, כולנו איתכם". הכנס הסתיים בשירת "התקווה".
בנוסף לכנס, הערב תתקיים גם פגישה בין נציגי המשפחות לבין חברי קבינט ניהול המלחמה, לאחר שהמשפחות דרשו זאת בימים האחרונים, וביתר שאת במהלך הצעדה מתל אביב לירושלים.