הותר לפרסום כי בחילופי האש בגליל המערבי אתמול (יום ב') בצהריים נהרג סא"ל עלים עבדאללה, בן 40 מהיישוב ינוח. בהיתקלות נפצעו גם חמישה ישראלים נוספים.
תיעוד חדירת המחבלים בצפון הארץ גבול לבנון

סא"ל עבדאללה, סגן מפקד חטיבה 300 בגזרת לבנון, היה אמור לסיים את שירותו ביום ראשון הקרוב. שישה מאחייניו קיבלו צו 8 למילואים, ושבו לביתם בעקבות נפילתו בקרב. הלווייתו של הקצין תיערך היום, אמש כבר נפתחה סוכת אבלים ביישובו.
אתמול המתיחות בצפון הגיעה לשיאה בעקבות אותם חילופי אש, שבהם חוסלו שלושה מחבלים וחמוש אחד נמלט. בג'יהאד האיסלאמי לקחו אחריות על הפעולה ובחיזבאללה הכחישו מעורבות – אבל צה"ל הפציץ יעדים של הארגון, ובלבנון דווח ששלושה מאנשי חיזבאללה חוסלו באותן הפצצות.
3 צפייה בגלריה
תיעוד חדירת המחבלים בצפון הארץ גבול לבנון
תיעוד חדירת המחבלים בצפון הארץ גבול לבנון
תיעוד מחדירת המחבלים מגבול לבנון
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל מגיעים לתגבר את הצפון
כוחות צה"ל מגיעים לתגבר את הצפון
כוחות צה"ל שהובאו לתגבור בצפון
המחבלים חדרו בפתח קטן בין החומה החדשה לגדר הישנה. בעקבות החדירה, צה"ל תקף כאמור בלבנון, ובין היתר פגע בכמה מעשרות מגדלי השמירה שהקים חיזבאללה בגבול. על פי הדיווחים מלבנון, חיל האוויר תקף בעיירה מרווחין בדרום לבנון, וטנקים הפגיזו את מוצב נורית.
בעקבות המתקפה שכונתה על ידי צה"ל "רחבת היקף", הורה פיקוד העורף לכל התושבים המתגוררים ביישובים המרוחקים עד 9 ק"מ מהגבול הצפוני להיכנס לממ"ד, ממ"ק או מקלט ולשהות בו עד להודעה חדשה. בהמשך שונו ההנחיות, והמרחק למיגון בבתים צומצם ל-4 ק"מ מהגבול.
בהמשך הודיע צה"ל על שיגורים מלבנון, ללא נפגעים. חיזבאללה לקח אחריות על השיגורים, ובתגובה צה"ל ירה שוב לשטח לבנון.
תיעוד מתקיפת צה"ל בהר דב, שלשום
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
תיעוד הירי בהר דב
תיעוד הירי בהר דב
תיעוד הירי בהר דב
המתיחות בצפון גאתה כבר ביום ראשון, בעקבות ירי פצצות המרגמה של חיזבאללה לעבר מוצבי צה"ל, ירי בעקבותיו צה"ל תקף את האוהל שהקים חיזבאללה בשטח ישראל.
אחרי הירי של חיזבאללה שלשום, מסר דובר צה"ל כי צה"ל תוקף בארטילריה את מרחב הירי בלבנון, ממנו בוצע ירי לעבר שטח ישראל. "צה"ל ערוך לתרחישים בכלל הגזרות, וימשיך להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל", נמסר. בלבנון דווח כי צה"ל תקף באתר רוואיסאת אל-עלם, ליד כפר שובא, באמצעות פגזים.
בהמשך מסר דובר צה"ל כי "כלי טיס מאויש מרחוק תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הר דב".