צה"ל הודיע הערב (יום שישי) בשעה 19:30, כשמונה שעות אחרי הפיגוע, כי באופן סופי הוסר החשד לחדירת מחבל שלישי מגבול ירדן. כעת ממשיכים לתחקר בצבא את חדירת שני המחבלים, שנכנסו לשטח ישראל במדי צבא ירדן, והצליחו לפגוע בשני חיילים לפני שחוסלו.
התצפיתנית והלוחמת מדברות
(צילום: דובר צה"ל)

אזור הפיגוע בנאות הכיכר
לפי הודעת צה"ל, "תצפיתניות מגדוד האיסוף 727 זיהו שני חשודים במרחב הגבול עם ירדן, מדרום לים המלח, והקפיצו כוחות לנקודה. לוחם ולוחמת מגדוד 998 של פיקוד העורף, בפיקוד החטיבה המרחבית יואב, חתרו למגע וחיסלו בחילופי אש שני מחבלים, מטרים בודדים מהגבול".
"כוחות רבים סרקו במרחב מחשש להימצאות מחבל נוסף", נמסר. "לאחר סריקות נרחבות של כוחות צה"ל וכוחות ביטחון נוספים בגזרה, נשלל החשד להימצאות מחבל נוסף במרחב.
מ', תצפיתנית בחמ"ל בראשית שצופה לגבול ירדן: "זיהיתי בבוקר שתי דמויות חשודות מתקרבות לגדר הגבול. הוכרזה חדירה והוקפצו כוחות לנקודה, והם חיסלו את המחבלים בסמוך למרחב הגדר. נמשיך לזהות ולהתריע לכוחות כדי להגן על תושבי הערבה".
רס"ל במיל' א' מגדוד 998 של פיקוד העורף, שחיסלה את אחד המחבלים,סיפרה: "בשעות הצהריים בסריקות באזור ים המלח זוהו דמויות חשודות שהתקרבו לישראל מגבול ירדן. הדמויות היו חמושות ופתחו באש לעברנו. אנחנו, לוחמי מילואים של פיקוד העורף בחטמ"ר יואב, נטרלנו את המחבלים ופעלנו בשיתוף פעולה עם הכוחות הנוספים במאמץ הסריקות. נמשיך לפעול יום ולילה כדי לסכל פעולות טרור ולהבטיח את הביטחון לתושבי מדינת ישראל".
בחילופי האש עם המחבלים, מטרים בודדים מגדר הגבול עם ירדן, נפצעו חייל ולוחם במילואים באורח קל ובינוני. המחבלים היו מצוידים בקאטר, שאיתו חתכו את התלתלית המפרידה בגבול ישראל-ירדן, באקדחי גלוק, במשקפת, בשיחון עברי-ערבי ובמפה. הם נורו כשלושה מטרים מהגבול עם ישראל. בצה"ל מעריכים כרגע שלא מדובר בחיילים ירדנים, אלא בשני מחבלים שלבשו מדים, וכי הם התכוונו להתמקם בחממות הסמוכות או במושב נאות הכיכר.