על רקע חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה, לוחמי מילואים תועדו לאחרונה שורפים סבך ושיחים בצד הלבנוני של הגבול - שבהם, ככל הנראה, יש לפי הערכות הצבא עמדות לחימה מוכנות מראש של פעילי חיזבאללה ורדואן - וגם נתיבי חדירה נסתרים.
לוחמי מילואים שורפים לחיזבאללה אזורים סבוכים שמתחתם יש עמדות לחימה

חלק מאותה פעילות של שריפת שיחים התבצעה באמצעות טרבושה עם כדורי אש, בדיוק כמו בימי הרומאים, וכאלתור שפיתחו לוחמי מילואים שעשו קו בגבול הצפון בתחילת המלחמה.
הסיבה למהלך: בצה"ל נדרשו לצורך מהיר בהשמדת מרחבי הלחימה של חיזבאללה בסבך הגדול הנושק לגבול, ולכן חיילי המילואים הביאו את הפתרון המהיר והפשוט. עם זאת, ל-ynet נודע כי המהלך לא מצא חן בעיני חלק מהקצינים הבכירים בגזרה.
1 צפייה בגלריה
לוחמי מילואים שורפים לחיזבאללה אזורים סבוכים שמתחתם יש עמדות לחימה
לוחמי מילואים שורפים לחיזבאללה אזורים סבוכים שמתחתם יש עמדות לחימה
הפעילות בגבול לבנון
אלתור טרבושת האש של צה"ל בלבנון מזכיר אלתור אחר של כוחות צה"ל במלחמה בזירה העזתית: בשלב מסוים אזלו לכוחות צה"ל שתמרנו ברצועה אמצעי חבלה ונפץ מול עשרות אלפי בתי המחבלים שמצאו ועליהם היה להשמיד. הפתרון שבחרו: הצתה ושריפה של אותם מבנים. גם מהלך זה התגלה למפקדים בכירים שבשלב מסוים אסרו זאת כליל.
אחרי שורת מטחי הרקטות בחג השבועות לעבר יישובי הצפון, צה"ל עדכן כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מבנים צבאיים במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון, לצד תשתית טרור נוספת במרחב עינתא. במקביל נשמעו אזעקות בכמה יישובים בגליל המערבי ובקריית שמונה. חלק מהאזעקות התבררו כהתרעות שווא.