אחמד כחלות, מנהל בית החולים כמאל עדוואן בג'באליה שבצפון רצועת עזה, הודה בחקירתו בשב"כ שחמאס הפך את בתי החולים למתקן צבאי בשליטת ארגון הטרור. "גויסתי לחמאס ב-2010 בדרגת תת-אלוף. יש בבית החולים כ-16 עובדים שהם פעילים צבאיים של 'עז א-דין אל-קאסם' - רופאים, אחים, פרמדיקים, פקידים, אנשי צוות", אמר בחקירתו, שתכניה פורסמו היום (שלישי).
אחמד כחלות מנהל בית החולים כמאל ע'דואן בג'באליה הודה כי חמאס משתמש בבית החולים כמתקן צבאי
(צילום: תקשורת שב"כ)

כחלות, שנעצר ברצועת עזה בשבוע שעבר בבית החולים על ידי כוח צה"ל ושב"כ, תיאר בחקירתו כיצד עושה החמאס שימוש צבאי בבתי החולים - מסתיר פעילים, משנע אנשי צוות ואף הביא חייל חטוף לבית החולים. "הם מתחבאים בבתי החולים כי הם מאמינים שבית חולים הוא מקום בטוח, לא יפגעו בהם כשהם בתוך בית חולים", אמר כחלות.
עוד אמר: "לחמאס יש משרדים בתוך בתי החולים. יש מקומות לבכירים, לשם הביאו חייל חטוף. יש מקום ייעודי לחקירות, ביטחון הפנים, והביטחון המיוחד. לכולם קווי טלפון פרטיים בתוך בית החולים". הוא תיאר בנוסף כיצד חמאס משתמש באמבולנסים פרטיים ללא לוחית רישוי ובצבע שונה. "השתמשו בו להבאת החייל החטוף ולהעברת גופות. הוא הולך ובא ולא מוריד פצועים", הודה.
2 צפייה בגלריה
אחמד כחלות מנהל בית החולים כמאל ע'דואן בג'באליה הודה כי חמאס משתמש בבית החולים כמתקן צבאי
אחמד כחלות מנהל בית החולים כמאל ע'דואן בג'באליה הודה כי חמאס משתמש בבית החולים כמתקן צבאי
"התחננתי שיקחו פצוע, הם סירבו". כחלות בחקירתו בשב"כ
(צילום: תקשורת שב"כ)
2 צפייה בגלריה
כמאל ע׳דואן בג׳באליה שבצפון הרצועה עזה
כמאל ע׳דואן בג׳באליה שבצפון הרצועה עזה
הרס בבית החולים כמאל עדואן לאחר הפצצת צה"ל
(REUTERS/Fadi Alwhidifa)
מנהל בית החולים סיפר כי ביקש מהם שיעבירו פצוע לבתי חולים אחרים לטיפול, אך הם סירבו. "התחננתי שיקחו פצוע לבית החולים האינדונזי, לשיפא, לטיפול, הם סירבו. המשימה שלהם חשובה יותר". בחקירתו בשב"כ הוא לא חסך ביקורת מראשי ארגון הטרור: "מנהיגי חמאס הם פחדנים. הם השאירו אותנו בשטח בעוד שהם מתחבאים במקומות מסתור. הם החריבו אותנו".
זאת לא פעם ראשונה שבה סיפר גורם עזתי על השימוש שחמאס עושה בבתי חולים, ובמיוחד באמבולנסים. "לאל-קסאם יש אמבולנסים משלהם. חלקם נמצאים בבסיס הצבאי. המראה שלהם דומה לאמבולנסים האזרחיים, כדי שלא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל", אמר אחד המחבלים בחקירתו בחודש שעבר.
מחבל אחר טען כי "היהודים לא פוגעים באמבולנסים", בעוד מחבל נוסף מכוח הנוח'בה אמר כי "בזמן לחימה האמבולנסים משמשים בין היתר גם לפינוי לוחמים ופעילים. הם גם מעבירים בהם אוכל, מטענים ונשק כי זו הדרך הבטוחה להעביר".
אחד המחבלים סיפר בחודש שעבר בחקירת השב"כ כי רוב בכירי חמאס, כולל יחיא סינוואר, מסתתרים בבתי החולים - ובעיקר בשיפא. "הם מנצלים את בתי החולים כדי שלא יפציצו אותם", הוא אמר. "בשיפא למשל יש קומת מרתף. זה מקום גדול, שם מסתתרים. הגדולים, הראשיים (המפקדים הבכירים - י"ז)". עוד מחבל סיפר כי "מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו. הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים".
פורסם לראשונה: 15:28, 19.12.23