פרסום ראשון: משרד הבריאות פתח בהליך משמעתי נגד הגינקולוג וכוכב הרשת גיא רופא, שנאשם בעבירות מין. אתמול (יום רביעי) אפשר בית המשפט להעביר עותק של כתב האישום נגד רופא לתובע הראשי במשרד הבריאות, שביקש ממשנה למנכ"ל המשרד להגיש בקשה להתלות או להגביל את רישיונו של הגינקולוג.
2 צפייה בגלריה
גיא רופא
גיא רופא
גיא רופא
(מתוך פייסבוק)
רופא הודיע על הפתיחה המחודשת של מרפאתו בשבוע שעבר, פחות משבועיים אחרי שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות מין. בהודעת תפוצה ששלח ללקוחות העבר שלו הוא כתב: "מטופלות יקרות, השארתי אתכן ללא מענה באופן פתאומי בשל נסיבות שלא בחרתי בהן ואני מתנצל על כך. אשמח אם תחזרו להיות תחת טיפולי". מאחורי הקלעים, גם ח״כ פנינה טמנו שטה (המחנה הממלכתי) פעלה לזירוז ההליכים מול בתי המשפט בבקשה להעביר עותק מכתב האישום למשרד הבריאות, כדי שיוכלו להתחיל בהליך המשמעתי.
אחת ממטופלות העבר של רופא שקיבלה את הודעתו, אמרה אז ל-ynet: "הקלות שבה נשים מופקרות לגורלן ליפול טרף לעבריין מין שמנצל את תפקידו כרופא היא בלתי נסלחת. לא מתקבל על הדעת כיצד רופא שלא רק שפגע במטופלות אלא ממשיך להטריד ולחפש את הקורבנות הבאים שלו באין מפריע יכול לקבל מטופלות בתחום הכי רגיש ופגיע, ואילו נשים נשארות ללא הגנה".
במקביל, רופא אמש פרסם בסטורי בחשבון האינסטגרם שלו כי בקרוב יתחיל לעבוד בהסדר עם קופות החולים, ושמחיר הביקור במרפאה הפרטית שלו יהיה מוזל. היום בבוקר הוא פרסם שוב באותו נושא כי הצליח להיכנס להסדר עם כל קופות החולים. עם זאת, מבדיקה שערך ynet עם כלל הקופות נראה כי מדובר בפרסום שקרי, ורופא סורב להיכנס להסדר עם חלקן, בעוד שעם אחרות כלל לא ביקש להיכנס להסדר. קופת החולים מכבי אף בוחנת נקיטת הליכים משפטיים נגד הגינקולוג, לנוכח הפרסום השקרי. רופא, מצידו, טען הערב בסטורי שפרסם כי "כל המטופלות מכל קופות החולים אכן יכולות להגיע לביקור אצלי בעלות 200 שקל".
2 צפייה בגלריה
ההודעה ששלח גיא רופא למטופלות
ההודעה ששלח גיא רופא למטופלות
ההודעה ששלח גיא רופא למטופלות
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות נוקט במדיניות של אפס סובלנות כלפי פגיעות והטרדות מיניות במערכת הבריאות. על מנת לטפל באופן עמוק ומקיף בתופעה הפסולה, המשרד פועל במגוון צעדים, בהם החמרה משמעותית בתקופה האחרונה בעונשים המוטלים על הפוגעים. ‏‎לאחר שבית המשפט בהליך הפלילי אפשר זאת, אתמול התקבל אצל התובע הראשי במשרד עותק כתב האישום. זמן קצר לאחר מכן, קיבל המשנה למנכ"ל את בקשתו של התובע להגיש בקשה להתלות או להגביל את רישיונו של רופא, ו‏‎הנושא יובא בפני ועדת משמעת בהקדם האפשרי.
"מדובר בוועדה עצמאית ובלתי תלויה שחברים בה נציג היועץ המשפטי לממשלה, נציג הסתדרות הרופאים ונציג משרד הבריאות. נמשיך לפעול במרץ ועל פי כל הסמכויות הקבועות בחוק כדי להילחם ולבער כל גילוי של פגיעה מינית. ‏‎אנו קוראים לכל מי שנפגעה או נפגע לפנות לנציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים. ניתן גם להגיש פנייה מקוונת באתר הנציבות".
מקופת החולים מכבי נמסר כי "לא מדובר ברופא מכבי, והפרסום מטעמו הוא שקרי ומטעה. נדגיש כי גם בהסדרי הבחירה של מכבי, רופא זה אינו נכלל. אנו רואים בחומרה את השימוש שעשה בשם קופת החולים ונשקול לנקוט בהליכים הרלוונטיים אל מול הרופא". מלאומית נמסר כי לרופא "אין הסדר עם לאומית. המידע לא נכון ואנו נפנה אליו כדי להסיר את המידע השגוי". במאוחדת אמרו כי "מבדיקה שערכנו רופא לא עובד איתנו ולא נמצא בהסכם של רופא הסדר". מקופת חולים כללית טרם נמסרה תגובה.
בא כוחו של גיא רופא, עו"ד ציון אמיר, מסר בתגובה: "מרשי יתייצב בפני משרד הבריאות, שם ורק שם נטען את מלוא טענותינו. מרשי מוחה נגד המצוד שמתנהל נגדו, תוך התעלמות מחזקת החפות, פגיעה בזכויות יסוד ובניסיון להשפיע על ההליך המשפטי התלוי ועומד".