האלימות המשתוללת בחברה הערבית: אסאלה פאכורי (29) מנצרת נרצחה אחר הצהריים (חמישי) ביריות לעבר רכבה בעיר. היא פונתה תחילה במצב אנוש לבית חולים בעיר, אך בהמשך נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירה. המתנקשים נמלטו מהזירה. חקירה ראשונית העלתה כי פאכורי הייתה בדרכה למרפאת שיניים עת שרעולי פנים ירו בה למוות.
הנרצחת היא אחות של חבאש פאכורי, אסיר שנחשב לבכיר בארגון הפשיעה של סמיר בכרי שמואשם בתכנון הירי לעברו של מועמד לראשות העיר נצרת. אחיה מחמוד נרצח לפני כשנתיים עם בן דודם עלי. אחמד, אח נוסף, נהרג לפני כשנתיים במהלך מרדף משטרתי. בחודש שעבר נפצעה קשה חברתו של ראש ארגון הפשיעה בפיצוץ מטען חבלה ברכב בנצרת. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 158 בני אדם.
מהמשטרה נמסר: "שוטרים הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. הרקע לאירוע פלילי".
1 צפייה בגלריה
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
זירת הירי בנצרת
ביום שני אותרה ברהט ללא רוח חיים מנאל אלטורי (27). לפי החשד, היא נדקרה למוות בידי בעלה בביתם בשכונה 25 בעיר. הרצח, שאירע שבועיים בלבד לאחר חתונתם של בני הזוג, זעזע את תושבי רהט, שטענו כי הבעל ערף את ראשה.
מכרה של אלטורי סיפרה: "ידעתי שבעלה סובל נפשית, אבל לא עד כדי שירצח אותה. היא אישה נהדרת, עוד לא השלימה את השמחה של אחרי החתונה. כואב לי מאוד שהיא נרצחה בצורה הכי אכזרית".
מוחמד אל-קרינאווי אמר כי "לאזרחים הערבים אין כתובת לטיפול בפשיעה, אבל תמיד אומרים 'הכתובת הייתה על הקיר'. הפסקנו להיות מופתעים מרצח. כמעט אין יום שעובר בלי זה, והם תמיד צפויים לרצוח גם ילדים, נשים וקשישים. הגורמים מסתכלים עלינו כמו על סרט".