הרמטכ"ל, אביב כוכבי, אישר הבוקר (יום רביעי) הלכה למעשה שישראל עומדת מאחורי תקיפת שיירה איראנית שהובילה נשק בגבול סוריה-עיראק.
כוכבי, שהשתתף בכנס שנתי באוניברסיטת רייכמן לזכר אמנון ליפקין שחק, דיבר על יכולותיו המתקדמות של צה"ל - ואז סיפק התייחסות נדירה לתקיפות החוזרות ונשנות בסוריה. "יכולנו לא לדעת לפני כמה שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה", אמר. "יכולנו לא לדעת מה יש בה ויכולנו לא לדעת שמתוך 25 משאיות, זו המשאית. משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח".
כוכבי ציין שגם לאחר זיהוי המשאית, "צריך לשלוח לשם את הטייסים, הם צריכים לדעת להתחמק מטילי הקרקע-אוויר. אל תטעו יש מבצעים שיורים עליהם 30 או 40 טילי קרקע-אוויר, בשיא היה 70. הם צריכים לתקוף, הם צריכים לפגוע ולחזור. הם צריכים גם בחלק מהתקיפות לא להרוג את מי שלא צריך להרוג. אלה יכולות מאוד מתקדמות".
לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", התקיפה, שכונתה "מסתורית", התרחשה אחרי שהשיירה חצתה את הגבול מעיראק. בדיווח צוין כי בתקיפה נהרגו לפחות 10 בני אדם, בהם כמה איראנים שמספרם לא ברור, מידע שהוכחש בסוכנות הידיעות האיראנית "אירנא". גורמים רשמיים בעיראק אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי השיירה הובילה דלק מאיראן ללבנון, אולם לפי האנשים ששוחחו עם העיתון האמריקני - כמה מכלי הרכב בשיירה הובילו תחמושת וטילים בנוסף לדלק.
גורם במשמר הגבול העיראקי אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי התקיפה התרחשה באזור העיירה אל-בוכמאל - שנחשב למסדרון הנשק היבשתי המחבר בין איראן לסוריה ולבנון ולים התיכון. התקיפה אירעה לאחר שהמשאיות חצו לשטח סוריה. שתיים מהמשאיות הושמדו, והאחרות נותרו במעבר הגבול "אל-קאים" בין סוריה לעיראק.
על פי דיווחים שונים, באזור אירעו בשנים האחרונות שורה של תקיפות נגד שיירות המזוהות עם איראן או עם המיליציות הפרו-איראניות ונגד בסיסים סמוכים. חלק מהתקיפות יוחסו על פי פרסומים זרים לישראל, וחלק יוחסו גם לארה"ב. ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל מיאדין" דיווח לאחר התקיפה האחרונה גם הוא כי היא בוצעה אחרי שהמשאיות חצו את הגבול והיו על אדמה סורית, וגורמים טענו בפניו שישראל היא שביצעה את התקיפה. גם ברשת "אל ערבייה" דווח כי יעד המשלוח היה לבנון.
בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט" דווח בנובמבר כי גורמים צבאיים ישראליים הודו שתקיפת השיירה בוצעה על-ידי צה"ל. לפי הדיווח השיירה נשאה אמל"ח ותחמושת, ולא רק דלק כפי שאיראן טוענת. אותם גורמים טענו בפני העיתון כי "לאחר שאיראן ספגה תקיפות קשות שהובילו להשמדה של שיירות אמל"ח במספר שדות תעופה סוריים, במיוחד בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, הם חזרו להעביר ציוד בציר היבשתי".
לדברי הגורמים הישראליים, "איראן ניסתה להסוות את אמצעי הלחימה באמצעות שימוש בשיירה אזרחית בתקווה שזה יחמוק מעיני המודיעין הישראלי". ההנחה בישראל, לפי הגורמים, היא שהמשטר הסורי ביקש להפסיק את משלוחי הנשק כי "התקיפות הישראליות פגעו ברוב התעשיות הצבאיות הסוריות, אולם איראן מתעקשת להמשיך לשלוח ראשי קרב של טילים לתעשיות שלה בסוריה ולבנון, כדי להבטיח את המשך ייצור הטילים ושיפור דיוקם".