פריז: צעיר יהודי הותקף על רקע אנטישמי ונדרס במהלך הבריחה מהתוקפים

ג'רמי כהן (31), יהודי-צרפתי חובש כיפה, נדרס למוות בחודש פברואר האחרון על-ידי רכבת חשמלית בבוביני שבפרברי פריז. כעת משפחתו חשפה תיעוד שבו נראה כי שניות לפני התקיפה, הוא עבר תקיפה אנטישמית על-ידי מהגרים - ובזמן שברח מהם נדרס.
3 צפייה בגלריה
ג'רמי כהן
ג'רמי כהן
"לא ראה את הרכבת שנסעה לכיוונו". ג'רמי כהן
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מרגעי התקיפה
תיעוד מרגעי התקיפה
תיעוד מרגעי התקיפה
3 צפייה בגלריה
תיעוד מרגעי התקיפה
תיעוד מרגעי התקיפה
ג'רמי מתרחק, עולה על מסילת הרכבת - ונפגע
אחרי דריסתו, כהן הובל לבית החולים כשהוא במצב קשה - ושם מת מפצעיו. הסרטון נחשף אחרי שמשפחת כהן ביקשה מעדי ראייה לשלוח אליהם סרטונים שתיעדו את התקרית. אביו של ג'רמי, ג'ראלד, ואחיו רפאל, חשפו את הרקע האנטישמי של התקרית בפודקאסט של העיתונאי היהודי-צרפתי ברנאר אבואף ב"רדיו שלום" של הקהילה היהודית בצרפת. לדבריהם, הסרטון הועבר לרשויות, אך החקירה בנושא - שבראשה שופט-חוקר - מתנהלת באיטיות והם דורשים לזרז אותה.
המועמד הימני קיצוני לנשיאות צרפת, היהודי אריק זומר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו בעקבות המקרה: "תמונות המוות של ג'רמי כהן מצמררות. מותו של עוד אחד מילדינו, והשתיקה מחרישת האוזניים על העובדות במשך חודשיים מקוממים אותי. האם הוא מת בעת שברח מחלאות? האם הוא מת בגלל שהיה יהודי? למה התיק הזה מושתק?".
חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב אמר כי "בזמן אמת, התקשורת דיווחה על 'הולך רגל שנדרס על ידי רכבת קלה'. בפועל נראה כי נסיבות מותו של ג'רמי כהן, יהודי דתי בן 31, היו דרמטיות הרבה יותר. הקורבן, שלפי כל העדויות חבש כיפה על ראשו, ניסה להימלט, כפי שהסרטון מראה בבירור, מחבורת בריונים שתקפה אותו. תוך שהוא בורח מהם, הוא לא רואה את הרכבת שנסעה לכיוונו. התמונות איומות".
"זה שובר את הלב של כל אדם", הוסיף חביב. "היום פניתי לשר הפנים שאישר לי כי הרשויות מתייחסות לנושא ברצינות רבה וכי התיק בטיפול של מערכת המשפט. פניתי גם למשרד המשפטים ואני מחכה לתשובתו בנושא. שבוע לפני הסבב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת, נראה כי פרשה חדשה על רקע אנטישמיות סמויה תופסת תאוצה. אגב, בצירוף מקרים עצוב, היום אנחנו מציינים חמש שנים לרצח האנטישמי הנורא של שרה חלימי".
פורסם לראשונה: 19:22, 04.04.22