זירת הדקירה בתיכון ברחובות
(צילום: שמוליק דודפור, אבי חי, מאיר תורג'מן)

במשטרה ידעו שהנער מאוים - ולא הצליחו למנוע דקירה בתוך שטח בית הספר: גורמים בעיריית רחובות אמרו כי כבר לפני כמה ימים הגיע דיווח למשטרת רחובות על כך שהנער שנדקר הבוקר (שלישי) בבית ספר תיכון בעיר היה מאוים. גורם בבית הספר אף אמר כי במקרה הזה, "הכתובת הייתה על הקיר". הנער, שנפצע באורח קשה, אושפז בתחילה בבית החולים קפלן ברחובות והועבר לבית החולים שניידר בפתח תקווה, שם נותח.
מחקירה ראשונית של הדקירה עולה כי התוקפים קפצו מעל גדר בית הספר ורדפו אחרי התלמיד עד לחדר המנהל - שם דקרו אותו בראשו, מול עיני המזכירה, ונמלטו במהירות. "בית ספר זה לא מבצר סגור. גם בבית ספר עם גדרות תקניות לפי הכללים עדיין אפשר לטפס במקומות בהם שומר לא נמצא", אמר מנכ"ל עיריית רחובות מאיר דהן. "צריך לבדוק מה לעשות עם זה לא רק ברמת העיר רחובות, אלא ברמה הארצית. אנחנו נאבקים בכל הכלים שיש לנו בתופעות האלימות, אבל יש פה עניין של משילות שזולג גם לתוך מערכת החינוך".
3 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בתיכון ברחובות
זירת אירוע הדקירה בתיכון ברחובות
"בית ספר זה לא מבצר". הגדר שעליה התוקפים טיפסו כדי להיכנס לבית הספר, לפי ההערכה
(צילום: מאיר תורג'מן)
3 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בתיכון ברחובות
זירת אירוע הדקירה בתיכון ברחובות
טיפסו כפי הנראה מעל הגדר, ודקרו את הנער
(צילום: מאיר תורג'מן)
שרון אבני, מנהל מרחב ברשת החינוך אליה שייך התיכון ברחובות, סיפר על התחושות בקרב צוות בית הספר לאחר התקיפה. "הם צריכים רגע לעצור ולעכל את הדברים. זה אירוע לא פשוט שעוד לא היה לנו כמותו, שבו נכנסים נערים לבית ספר ופוגעים בתלמיד", אמר אבני. "כל מה שמעסיק את המנהל ואת הצוות זה רק להחזיר את המוגנות לתוך בית הספר, שהתלמידים ירגישו בחזרה שהם מגיעים למקום בטוח. הם יתכנסו גם הערב וגם בימים הקרובים כדי להחזיר את אותה תחושת מוגנות - גם לתלמידים וגם לצוות החינוכי".
זמן קצר לאחר הדקירה, המשטרה עצרה ארבעה חשודים במעורבות באירוע - שלושה נערים וצעיר כבן 18. נמסר כי מחקירה ראשונית הרקע פלילי. כמו כן, נבדק אם לנער היה סכסוך קודם עם התוקפים. המצלמות נלקחו לבדיקה כדי לזהות את החשודים שנמלטו, וייבדק כיצד בדיוק הצליחו לחדור לתיכון.
3 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בתיכון ברחובות
זירת אירוע הדקירה בתיכון ברחובות
"כל מה שמעסיק את המנהל והצוות זה שהתלמידים ירגישו בחזרה שהם מגיעים למקום בטוח". זירת הדקירה בתיכון
(צילום: דוברות המשטרה)
"זה בית ספר רגוע", סיפר אחד התלמידים בזירה. "שמעתי צעקות וראיתי בלובי שמעלים את הפצוע על אלונקה לאמבולנס. התחושה קשות. בשביל מה יש שער עם מאבטח? זה בשביל להגן על התלמידים, וזה שתלמיד נדקר בכל זאת זה מפחיד". תלמיד שלומד בתיכון הצמוד לתיכון שבו התרחשה הדקירה סיפר: "שמעתי שנכנסו רעולי פנים מהכניסה האחורית, רצו עם קרשים ואבנים, ואחד מהם היה עם סכין". לדבריו, "אם בית הספר אינו מקום בטוח עבוד תלמיד זה ממש הזוי".
ממשטרת מרחב השפלה נמסר בתגובה: "לא מתייחסים לנושא".
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הנחתה, בעקבות המקרה, להקדיש מחר את השעה הראשונה ללימודים לשיח על מניעת אלימות. ההנחיה, לפי הודעת המשרד, ניתנה בעקבות שורה של מעשי אלימות חמורים, ובכללם האירוע הבוקר ברחובות.
על פי ההודעה, השיח החינוכי יתמקד ביצירת אווירה מכילה, מזמינה ומכבדת, ובמניעת שיח העלול להוביל לאלימות, ועידוד התלמידים, הצוותים וההורים לקחת אחריות חברתית. "האלימות בחברה הישראלית שהפכה למגפה של ממש, חדרה גם למערכת החינוך. מקרי האלימות שבהם מעורבים בני נוער מחייבים את המערכת להמשיך ולחזק את העיסוק במניעת אלימות, ולעצור אותה במקרים חריגים במיוחד, כדי לקיים שיח ופעילות עם התלמידים. המסר שלנו ברור - אלימות לא בבית ספרנו", אמרה שאשא ביטון.
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, אמרה כי "מערכת החינוך נוקטת עמדה ברורה אל מול ביטויי האלימות שפשטו בחברה הישראלית. לכל אחת ואחד מתלמידי מערכת החינוך יש את היכולת להשפיע, לשנות את המציאות ולהפוך את החברה הישראלית לסובלנית, סבלנית ומכילה יותר".