ארבעה ישראלים נפצעו בצהריים (ראשון) בפיגוע דריסה בצומת ניר צבי שליד צריפין. מצבם של שניים מהם, צעירים כבני 20, מוגדר אנוש וקשה. שני הפצועים הנוספים נפצעו באורח בינוני וקל. המחבל נוטרל בזירה על ידי שלושה לוחמי מג"ב.
זירת הפיגוע
(צילום: עוז מועלם, מאיר תורג'מן, תיעוד מבצעי מד"א)

צוותי מד"א פינו את הפצועים לבית החולים שמיר-אסף הרופא. המשטרה הודיעה תחילה כי נבדק חשד שמדובר בפיגוע משולב שכלל גם ירי, וכי המפגע נוטרל. כוחות משטרה גדולים נוכחים בזירה, מפקד מחוז מרכז אבי ביטון מסר עדכון מהמקום. לדבריו, "המפגע, שהגיע ממזרח למערב, ביצע פיגוע דריסה של מספר ישראלים בתחנת אוטובוס. הוא המשיך כמה מאות מטרים, ביצע פניית פרסה וביצע פיגוע דריסה נוסף בתחנת אוטובוס. כוח של מג"ב שעסק פה בביטחון שוטף מזהה את המחבל, חותר למגע ולמעשה מנטרל אותו כשהוא יושב ברכב".
ביטון הוסיף כי "המפגע ככל הנראה תושב מזרח ירושלים", וכי "זו המשימה שלנו לבדוק אם מדובר במחבל בודד". כמו כן, הוא לא שלל את האפשרות שיש למחבל סייענים. כשנשאל בנוגע להתרעות קודמות, על רקע ניסיון החיסול אתמול של מוחמד דף, השיב: "אנו נמצאים בתקופה רגישה מאוד והמשימה הראשונה של משטרת ישראל זה ביטחון שוטף". לפי פרטים ראשוניים, המחבל נהג ברכב מסוג "טויוטה". בחיפוש שבוצע ברכבו של המחבל לא אותרו כלי נשק. בעקבות הפיגוע, כביש 44 נחסם לתנועה בצומת ניר צבי לכיוון רמלה למשך כשעתיים, והתנועה הופנתה לכביש 4313.
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי מסר גם הוא עדכון בזירת הפיגוע, ואמר כי "מאז אתמול נערמו ההתרעות והגברנו כוננות", בהתייחסות לניסיון החיסול של דף שלאחריו קרא חמאס לפלסטינים "להסלים את ההתנגדות". במסגרת היערכות המשטרה, הוא אמר כי "הוצאנו כוחות נוספים והפעילות על הצירים זה חלק מהפעילות שלנו למתן תגובה ומענה מהיר". כשנשאל בנוגע לזהות המחבל, אמר כי בשלב זה במשטרה מעריכים כי מדובר במפגע בודד, וכי "לא מכירים עבר ביטחוני למחבל".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע בצומת ניר צבי
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
זירת הפיגוע המשולב בצומת ניר צבי
(צילום: יריב כץ)
המפכ"ל בזירת הפיגוע
(צילום: עוז מועלם, מאיר תורג'מן)

עדכון על מצב הפצועים מביה"ח אסף הרופא
(צילום: דוברות המרכז הרפואי שמיר)

נ', אחת החיילות המשרתות בבסיס צריפין שהוקפצה למקום הפיגוע, סיפרה בשיחה עם ynet: "יש תחנה של השאטלים שמשם נוסעים לתחנת האוטובוס. שם זה קרה. המחבל נכנס בתחנה עם הרכב ואז היה ירי, יש כמה פצועים. הקפיצו את כיתת הכוננות ורק אז הבנתי שהיה פיגוע.
"הייתי ממש בפאניקה כי אני עוברת שם כל יום וכולנו פה בתוך הבניינים לא יוצאים. ממש מפחיד. זו לא פעם ראשונה שיש פה פיגוע והדרך לבסיס ממש מפחידה. צריך להגביר יותר שמירה מחוץ לבסיס במיוחד איפה שהשאטלים כי זה מקום שיש בו הרבה חיילים מחוץ לבסיס".
אחד מלוחמי מג"ב שלקח חלק בנטרול המחבל סיפר ל-ynet: "שמעו רעש חזק, נהג הצוות צעק 'וואו'. מפקד הצוות הבחין ברכב שדרס בתחנת אוטובוס. כוח המילואים לקח פיקוד על הזירה, והגיב בירי לעבר המחבל ונטרל אותו". הוא הוסיף: "לאחר מכן הכוח ניגש לחלון הרכב של המחבל, זיהה שהוא מנוטרל וסגר את זירה והתחילו להעניק טיפול לפצועים יחד עם כוחות מד"א".
מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק הגיע לזירת הפיגוע וקיבל סקירה על תגובת לוחמי המילואים. לאחר מכן הוא נפגש עם הלוחמים ושיבח אותם: "עבודה מקצועית וראויה לציון, הנטרול הזה חשוב מאוד, אנחנו בתקופה מאוד מאתגרת עם לא מעט התרעות. עשיתם עבודה מקצועית ורצינית, יש לכם גיבוי מלא על הפעילות הזאת, כל הכבוד לכם, מוכיחים כל פעם מחדש שמערך המילואים של משטרת ישראל ומשמר הגבול הוא המערך הכי רציני ואיכותי שמתגבר את משטרת ישראל".