דובר צה"ל אישר כי במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי), מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שתי תשתיות טרור של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה - אחת מהן בעומק לבנון, במרחב ג'נתא, יותר מ-80 ק"מ מהגבול.
תקיפת צה"ל בלבנון, במהלך הלילה
(צילום: דובר צה"ל )

תשתית הטרור הנוספת הותקפה ברעשית שבדרום לבנון. "כמו כן", נמסר, "מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה של הארגון במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון". התקיפות הללו דווחו תחילה בלבנון, שעות בודדות לאחר המטח הקטלני לגולן שממנו נהרג זוג הורים מהאזור. עוד קודם לכן עדכן דובר צה"ל כי חיל האוויר תקף תשתית טרור של חיזבאללה באזור קבריחא, שממנה נורו הרקטות במטח הקטלני. גופותיהם של ההרוגים באותו מטח טרם זוהו במכון לרפואה משפטית.
בגולן חוו אמש טלטלה בעקבות המטח ותוצאותיו הקטלניות. אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, מסר כי "הערב קרה את שהתרענו ודיברנו עליו כבר שלושה חודשים, איבדנו חיים של תושבים מקהילת הגולן. עברנו אירוע קשה ומורכב שבו נרצחו שני תושבים יקרים ואהובים".
הוא הוסיף: "קהילת הגולן מאוחדת, חזקה עם חוסן ועוצמה, וגם הערב לא ניתן לאויב לנצח. אנחנו נשארים עם הקהילות שלנו, אנחנו נשארים ביישובים שלנו ואנחנו לא זזים מהגולן". קלנר קרא לממשלה ולצה"ל, "בערב קשה זה להגן על תושבי הגולן, לעצור את מדיניות ההבלגה, לתקוף את אויבנו בעוצמה ולהחזיר את הביטחון לתושבי הצפון והגולן".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהזירה
תיעוד מהזירה
זירת פגיעת הרקטה בגולן, אמש
(צילום: כב"ה צפון)
2 צפייה בגלריה
זירת הפגיעה בגולן
זירת הפגיעה בגולן
כוחות צה"ל בצפון, התושבים מתוסכלים. "מפונים לשווא"
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
אורי קלנר: "בגלל מורכבות ה-GPS אין אזעקה בכל מקום"
( צילום: ירון ברנר)

לדבריו, "לא נשלים עם המצב שבו אזרחים נמצאים תחת איום יומיומי. אנו דורשים לפעול באופן מיידי ונחרץ להרתעת האויב שמנסה לפגוע בנו. לא נאפשר להפוך את הגולן לרצועת הביטחון של ישראל, יש להעביר את ההתקפה למעבר לגבול, לשטח האויב".
בריאיון ל-ynet הוא אמר כי "בגלל מורכבות ה-GPS אין אזעקה בכל מקום, למשל באזור הזה בכביש. אנשים ששמעו אזעקה נכנסו למרחבים מוגנים והם (בני הזוג - י"א) היו בנסיעה וכנראה לא שמעו את ההתרעה הספציפית הזאת". לפני כשלושה חודשים, נזכיר, עדכן פיקוד העורף כי שיבושי ה-GPS "עשויים להשפיע גם על יישומון פיקוד העורף בהינתן התרעה מבוססת מיקום".
על-פי ההנחיה, בשימוש ביישומון "מומלץ לבחור אזור עניין בו אתם שוהים או עתידים לשהות על מנת לקבל התרעה לפי אזורי העניין גם בהינתן הפרעות GPS במרחב".
תושבים בגולן יודעים כבר כי נסיעה לצד בסיסי הצבא הפרוסים במרחב משולה להימור על חייהם. בחודשים האחרונים בחיזבאללה יורים שוב ושוב רקטות לעבר המוצבים והבסיסים בגולן ומשגרים לעברם כטב"מים. כשהאזעקות תופסות אותם, במקרה שבכלל הבחינו בהתרעות הירי, אין לנוסעים בדרך לאן לברוח והיכן למצוא מחסה מוגן. "בכל פעם שאני נוסעת ליד בסיסי הצבא בגולן, כמו כולנו פה, אני בתחושת פחד" סיפרה אמש לילך, תושבת הגולן. "והנה זה קרה והטילים של חיזבאללה פגעו בזוג תושבים, חלק מאיתנו, שנפגעו ונהרגו בזמן שנסעו ברכב שלהם. ושוב פעם אנחנו לא מגיבים. אני לא מבינה איך האדמה לא רועדת עכשיו כאן, מירי הארטילריה של צה"ל לעבר לבנון".
במהלך הלילה דווח בלבנון על תקיפות נוספות במדינה, בין היתר העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, טען כי כמה אזרחים נפצעו בתקיפת צה"ל שכוונה לבית בעיירה ברעשית שבדרום המדינה, ליד בינת ג'בייל. לפי הדיווח, התקיפה התרחשה סביב חצות.
עם זאת, בצפון כבר לא מתרגשים מכך שצה"ל מגיב - ודורשים פעולה יזומה. "הקו האדום נחצה, שני הרוגים בצפון ולאף אחד בהנהגה לא אכפת", נמסר ממשפחות המפונים ממטה "נלחמים על הצפון", בעקבות הרג הזוג. אמש, נציין, הגיע לזירת פגיעת הרקטה שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף.
מרבית חברי הממשלה אפילו לא טרחו להתייחס לתקרית הקשה, שבה נהרגו שני אזרחים, בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. מי שכן הביע צער בפני משפחת ההרוגים הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שכתב ברשת X: "מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחת ההרוגים הערב ברמת הגולן וחיזוק גדול לגיבורי הרמה כולם. תושבי רמת הגולן והנהגתם חזקים ונחושים ונשארים להיאחז באומץ ובגבורה ביישוביהם ובאדמת הגולן גם תחת אש חיזבאללה ועל כך הם ראויים להערכה".
סמוטריץ', חבר הקבינט המדיני-ביטחוני ושר במשרד הביטחון, הוסיף: "הגיע הזמן לאומץ וגבורה גם של הנהגת צה"ל ומדינת ישראל וכפי שאני דורש כבר תקופה ארוכה להכות בחיזבאללה ובלבנון ללא רחם ולהשיב את הביטחון לתושבי הצפון".
במטה "נלחמים על הצפון" הוסיפו על הדברים הללו ואמרו כי "אם לא נצא למלחמה בצפון עכשיו, זה יהיה פשע בל יימחה על הממשלה וההנהגה. יש פה הזדמנות שאסור לפספס להכרעה אמיתית ולא מתקפות נקודתיות שלא נותנות גרם של הרתעה". הם איימו למחות על התנהלות הממשלה, וציינו כי "בקרוב תראו אותנו ברחובות, ממילא לא השארתם לנו בית".
"אנחנו מפונים כבר יותר מתשעה חודשים, וכרגע נראה שלשווא. אלפי עקורים, עשרות הרוגים, ואין יעד ברור למלחמה. הדבר הזה חייב להיפסק. מלחמה, עכשיו", הדגישו. רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי המטה, אמר כי "זאת התוצאה של חתירה להסדרה והסכם, אין הסכם עם מחבלים, את חיזבאללה צריך להכניע, להרוג ולנצח, ולבנון צריכה לשלם מחיר כבד".