האתר הסעודי "אילאף" דיווח הבוקר (שלישי) כי גורמים ביטחוניים בישראל מעריכים שראשי חמאס ומפקדיו, ביניהם מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר ואחיו מוחמד, נמלטו לאחרונה למצרים דרך מנהרות באזור רפיח. בתגובה לדיווח אמר גורם ביטחוני בכיר בישראל: אין מידע מודיעיני שסינוואר יצא למצרים.
לפי הדיווח בכלי התקשורת הסעודי, הגורם הביטחוני הישראלי הביע חשש כי מנהיגים בחמאס יברחו למצרים יחד עם חטופים ישראלים. עוד דווח שהבכיר אמר שישראל עקבה בשנים האחרונות אחרי שמונה מנהרות גדולות, שמשאיות קטנות יכולות לנוע בהן.
1 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
נמלט? יחיא סינוואר
(צילום: EPA)
בכירים ישראלים, כך על פי הדיווח שלו כאמור אין אימות מכל מקום אחר, אמרו כי דרך אותן מנהרות חמאס הבריח נשק, טילים, כטב"מים וטכנולוגיות איראניות. דרך המנהרות יצאו גם מחבלים לאימונים באיראן ולבנון.
"אילאף", שפרסם את הדיווח, הוא אתר שמזוהה כסעודי, רואה אור בלונדון ופרסם גם בעבר טורי דעה של בכירים ישראלים וראיונות עימם, וגם כתבות שהתבססו על מידע שהעבירו "מקורות ישראליים".

המצוד נמשך

לפני שבוע בדיוק פרסם דובר צה"ל תיעוד של סינוואר, שנתפס במהלך התמרון הקרקעי - שבו הוא נראה שלושה ימים מפרוץ המלחמה לצד אחיו איברהים סינוואר, אחת מנשותיו וילדיו. אחרי פרסום דבר מציאת התיעוד, טענו גורמים בכירים בישראל כי הוא לא היחיד - וישנם תיעודים נוספים שנתפסו של מנהיג ארגון הטרור בעזה, גם עדכניים יותר. בכולם הוא נראה בתוך מנהרות, אך באחד מהם הוא ללא משפחתו.
התיעוד של סינוואר
(צילום: דובר צה"ל )

בשבועות האחרונים, נזכיר, אומרים בישראל שסינוואר נמצא בנתק מהנהגת חמאס שמחוץ לרצועת עזה, והדבר מעיד על כך שהוא לא לוקח חלק במשא ומתן על עסקת חטופים חדשה. סינוואר, לדברי גורמים בכירים בישראל, רץ "ממערה למערה כל הזמן - כמו עכבר. הוא מבועת ועובר ממקום למקום בטירוף. הדבר היחיד שיכול לגרום לעסקה זה הפחד האמיתי שעוד דקה הוא מחוסל, ורק עסקה תציל אותו".
במקביל דווח כי ישראל חוקרת כיצד נמלט "העיתונאי" אסמאעיל אבו עמר, שנפצע בתקיפה ישראלית לאחרונה, והגיע לקבלת טיפול רפואי בקטאר. גורם במצרים מסר כי שמו לא נמצא בין אלו שיצאו מרצועת עזה למצרים דרך מעבר רפיח בימים האחרונים. אבו עומר, כתב אל-ג'זירה שתיעד את הטבח בניר עוז ב-7 באוקטובר, נפצע ב-13 בפברואר בתקיפת כטב"ם מצפון לרפיח.