פזית עמר, אלמנתו של קצין המשטרה סגן-ניצב אבי עמר שנפל בקרבות עם מחבלי חמאס בקיבוץ בארי, הביאה בשבוע שעבר לעולם את ילדם הרביעי ואתמול (חמישי) נערכה ברית המילה. "הענקנו לבן את השם אור, זה שם שגם אבי בחר ורצה", סיפרה האלמנה פזית. מדובר בבנו השביעי של עמר, שלו גם שלושה ילדים מנישואים קודמים.
2 צפייה בגלריה
חצי חצי: פזית עמר וסנ"צ אבי עמר ז"ל
חצי חצי: פזית עמר וסנ"צ אבי עמר ז"ל
האלמנה פזית עם התינוק אור וסנ"צ עמר
(צילום: משטרת ישראל , אבינועם עמר)
עמר, שכיהן כקצין בכיר ביחידת יואב של משטרת המחוז הדרומי, התעורר בביתו במושב עוצם ממטחי הטילים והאזעקות בפלישה של מחבלי חמאס מרצועת עזה לשטח ישראל. כמו מאות משוטרי המחוז האחרים הוא הוקפץ לאזור הלחימה, ונפל כאמור בקרבות בקיבוץ בארי.
ביום הראשון של השבעה, קיבלו בני משפחתו של עמר מזכרת מרגשת במיוחד: הצילום האחרון שלו, שבו הוא מונצח בקיבוץ כפר עזה כורע ברך, מחבק, מלטף ומרגיע חייל צה"ל שנשבר מהמראות הקשים. קרוב לשמונה חודשים מאז נפילתו, ילדה האלמנה את בנם הרביעי ואתמול נערכה הברית בבית אחותה ביישוב להבים.
2 צפייה בגלריה
סנ"צ אבי עמר ז"ל
סנ"צ אבי עמר ז"ל
התיעוד המרגש של סנ"צ עמר מחבק חייל צה"ל
(צילום: משטרת ישראל )
פזית, אף היא שוטרת בתחנת קריית מלאכי, סיפרה ל-ynet: "הדרך של אבי באותו היום הייתה ללכת קדימה, לעזור, להציל חיים. הוא תמיד היה רוצה שהכול ייעשה בשמחה ושנמשיך קדימה. זה המסר שלי, פשוט להמשיך את דרכו באהבה ובשמחה".
האלמנה סיפרה כי אבי היה כאמור שותף מלא לבחירת השם. לדבריה, "השמות של כל הילדים שלנו מתחילים באות אל"ף - אפרת, אדל ואופק. כולם מביאים לנו אור לחיים, ולכן בחרנו את השם הזה".
ליאור, אחיו של חלל המשטרה, סיפר לאחר קבלת התמונה המרגשת מ-7 באוקטובר: "אין לנו מושג מי צילם, רק דאגו שהתמונה תגיע אלינו. התמונה צולמה כשעה לפני שהוא נפל בקיבוץ בארי. התמונה האחרונה של אבי מתארת בדיוק מי זה אבי הלוחם שאיבדנו.
"מצד אחד הוא עוטף ומחבק בחוזקה ובעוצמה את לוחם צה"ל שנכנס להלם קרב, ומצד שני הרבה רכות. אני רואה בתמונה את אבי אחי שכולו לב, שמעניק בועה ורוגע ללוחם צה"ל, בתוך כל הכאוס והירי של המחבלים בשבת השחורה".