צה"ל מרחיב את הפעולה הקרקעית בדרום לבנון, ובמדינה דיווחו הבוקר (ראשון) על "עימותים מתגברים" בין כוחות צה"ל לחיזבאללה בכפר ראמיה. אמש, לקראת הרחבת התמרון, דובר צה"ל הודיע, בהתאם להערכת מצב, על שטח צבאי סגור באזור זרעית, שומרה, שתולה, נטועה ואבן מנחם בגליל העליון. "צה"ל מבהיר כי הכניסה למרחב זה אסורה בהחלט", נמסר.
במהלך הלילה נשמעו אזעקות בשורת יישובים בגליל העליון ובגליל המערבי, והבוקר הירי מלבנון התרחב לאזור חיפה, עכו, נהריה והקריות. התרעות נשמעו גם ביישובים בגליל התחתון. צה"ל מסר כי זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון ויורטו בהצלחה.
ראשי מועצות בצפון: "רואים אופק לחזרה הביתה"
(צילום: מיקי שמידט )

3 צפייה בגלריה
יירוטים בקריות
יירוטים בקריות
יירוטים בשמי הקריות, הבוקר
(צילום: רועי ש.)
3 צפייה בגלריה
פעילות חטיבת ׳הזקן׳ (8) בשיתוף כוחות יחידת הלוט״ר בלבנון
פעילות חטיבת ׳הזקן׳ (8) בשיתוף כוחות יחידת הלוט״ר בלבנון
פעילות יחידת הלוט"ר בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל )
הבוקר פרסם דובר צה"ל תיעוד רחפן מפיר שאותר במרחב אזרחי בלב כפר בדרום לבנון, ועדכן על המשך הפעילות של לוחמי צוות הקרב של חטיבת "הזקן" (8) בשיתוף כוחות יחידת הלוט"ר של חטיבת המרום בפיקוד אוגדה 91 בדרום לבנון. דובר צה"ל מסר שהכוחות מנהלים קרבות פנים אל פנים, מחסלים מחבלים ומשמידים תשתיות טרור שחיזבאללה פרס לאורך הגבול.
הכוחות איתרו, החרימו והשמידו אמצעי לחימה רבים, וביניהם עשרות רקטות, קלאצ'ים, טילי קורנט, רימונים ותחמושת שנועדו לשימוש "כוח רדואן" ביום פקודה. בנוסף, הכוחות איתרו מספר מחסני אמצעי לחימה מצוידים בעשרות טילים בבתים אזרחיים.
בתת-קרקע, בהכוונת הכוחות, אותרו תשתיות תת-קרקעיות בלב כפר ובנוסף, אותרו עשרות תשתיות תת-קרקעיות שבהן נמצאו אזורי שהייה של המחבלים ואמצעי לחימה רבים. בנוסף, בהכוונת כלי טיס של חיל האוויר, חיסלו כוחות צוות הקרב מחבלים רבים של חיזבאללה.
גם לוחמי אוגדה 36 המשיכו הלילה את הפעילות הממוקדת והמתוחמת בדרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של חיזבאללה באזור. במסגרת הפעילות, חיל האוויר, בשיתוף כוחות האוגדה, תקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה, בהן משגרים, עמדות נ"ט, מחסני אמל"ח ומטרות טרור נוספות. מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי חיל האוויר, בשיתוף פיקוד הצפון, תקף בדרום ובעומק לבנון כ-200 מטרות טרור של חיזבאללה ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו: חוליות מחבלים, משגרים, מבנים צבאיים, עמדות נ"ט ומפקדות צבאיות.
תיעוד רחפן: פיר שאותר בלב כפר בדרום לבנון - ופעילות הכוחות
(צילום: דובר צה"ל )

3 צפייה בגלריה
מראות הרס בלבנון
מראות הרס בלבנון
הרס סמוך לביירות. מאז השיחה בין ביידן לנתניהו התקיפות צומצמו
(צילום: AP /Mohammed Zaatari)
ובזמן שצה"ל ממשיך בהרחבת פעילותו בדרום לבנון, חיל האוויר לא תקף בביירות כבר שלושה ימים, מאז בקשתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לצמצם תקיפות באזור, בשיחתו האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום רביעי.
התקיפה האחרונה בעיר הבירה הלבנונית הייתה במרכז העיר, והיעד בה היה לפי דיווחים וופיק ספא, איש אמונו של מזכ"ל ארגון הטרור לשעבר חסן נסראללה, שחוסל בתקיפת צה"ל בדאחייה לפני כשבועיים.
דובר צה"ל בערבית, אלוף-משנה אביחי אדרעי, קרא אתמול לתושבים ב-23 כפרים נוספים בדרום לבנון להתפנות מבתיהם. "פעילות חיזבאללה מאלצת את צה"ל לפעול נגדו. צה"ל לא מבקש לפגוע בכם, ולמען ביטחונכם עליכם לפנות את בתיכם באופן מיידי", קרא להם אדרעי. "כל מי שנמצא בקרבת אנשי חיזבאללה, מתקניו או נשקו - מעמיד את חייו בסכנה. עליכם לעבור מיד צפונית לנהר אל-אוואלי. כל תנועה לכיוון דרום מהווה סכנה לחייכם".
אתמול בבוקר ובלילה לפני צה"ל תקף בכפרים הבאים בלבנון: באתוליה, אל-חוש, זפתא, כות'ריה א-סיד, סריפא, אל-קלילה, שמע, א-דאודיה ואל-חיאם. בנוסף, בוצעו תקיפות ארטילריה בכפרים רמיש ועייתא א-שעב. משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי בתקיפות הישראליות שלשום נהרגו 26 בני אדם ונפצעו עוד 144.

ראשי מועצות בצפון: "מרגישים שינוי"

ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, אמר הבוקר בריאיון ל-ynet: "מה שנעשה בשבועות האחרונים בלבנון וסוריה ובמדינות אחרות, הוא משמעותי מאוד. זו פעם ראשונה שאנחנו רואים אופק לחזרה הביתה ורואים ומרגישים שינוי. היכולות של חיזבאללה נפגעו משמעותית. כשצה"ל ייקח אחריות על כל מה שנעשה מעבר לגדר נוכל להתחיל להחזיר תושבים הביתה".
ניצן פלג, ראש המועצה האזורית הגליל התחתון ואשכול כינרת, סיפר ל-ynet על הפיצוצים בזמן יום הכיפורים. "הופתענו בסביבות השעה 10:00 באזור מרר עם הרבה פיצוצים בצפון המועצה. כולנו יצאנו מבית הכנסת כדי לראות מה קרה עם האירוע. כל המשפחות תלו שלטים בחוץ שאם יש אזעקה, אז כל אחד יכול להיכנס לשכן לממ"ד. היו לנו נפילות בחצרות ואחד על בית". הוא חיזק את דבריו של זלץ: "המדינה צריכה להביא למצב בצפון שהתושבים ירגישו בנוח לחזור לבתיהם. בשבוע שעבר התחלנו לפתוח את מוסדות החינוך בצורה מדורגת".
השתתפו בהכנת הכתבה: