3 צפייה בגלריה
טורקיה חשפה רשת ריגול של המוסד
טורקיה חשפה רשת ריגול של המוסד
ראש רשת הריגול, לפי הדיווח הטורקי
כלי תקשורת בטורקיה דיווחו היום (שלישי) כי הביון הטורקי (MIT) חשף רשת ריגול של המוסד שפעלה בטורקיה וכללה 15 בני אדם. על פי הדיווחים, בחקירה נעצרו 11 מחברי רשת הריגול, שעל פי החשד בטורקיה אומנו בישראל ונשלחו למדינה כדי להקים חברה שתסחור עם איראן.
בטורקיה טענו כי הרשת ריגלה אחרי 23 אנשים בעלי קשרים מסחריים עם איראן. בטורקיה אמרו כי החקירה נגד הרשת נמשכה שנה וחצי. עוד דווח כי מתנהל מצוד אחר שני מבוקשים נוספים, שעל פי החשד השתייכו לרשת.
3 צפייה בגלריה
טורקיה חשפה רשת ריגול של המוסד
טורקיה חשפה רשת ריגול של המוסד
הצילומים שפורסמו בתקשורת הטורקית, לאחר מעצר חברי הרשת
לפי הדיווחים בטורקיה, המוסד שיתף פעולה בהקמת הרשת עם אנשי ביטחון שקשורים לאיש הדת הטורקי הגולה פתהוללה גולן, שאותו מאשים נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בתכנון ניסיון ההפיכה נגדו ב-2016.
ראש רשת הריגול בטורקיה קיבל לפי הדיווח את הוראותיו ישירות מהמפעילים במוסד. לפי הדיווחים, הוא נועד עם אנשי המוסד בפגישות פנים אל פנים במדינות אירופיות, ועבר כמה מבחנים על ידי מפעיליו במהלך פגישות אלו.
לפי הדיווח, במוסד הציעו לו לשמש כמרגל אחרי הפגישה החמישית. "הוא התקשר עם המוסד באמצעות מערכת קשר חשאית, ודיווח להם על המידע שהשיג על אלו שעליהם נדרש לעקוב, מידע שכלל רישומי כניסה ויציאה לטורקיה, מספרי טלפון, חשבונות בנק ועוד", נכתב. ראש הרשת נעצר עם חשוד נוסף לפני חודשיים, והיתר נעצרו אתמול על ידי משטרת איסטנבול.
לפני כחודשיים שב"כ עצר ארבעה סטודנטים תושבי יהודה ושומרון שגויסו על ידי פעילי חמאס בטורקיה לטובת קידום פיגועים בישראל. בתום החקירה הוגשו נגד הארבעה כתבי אישום, המייחסים להם "עבירות ביטחון חמורות". במהלך פעילות הארגון נעצר אחמד מחמוד אבו צלאח, בן 24, ונלקח לחקירה לאחר ששב מתקופת לימודים אקדמאים ארוכה בטורקיה. בחקירתו בשב"כ עלה כי בעת שהותו במדינה הוא גויס לארגון חמאס, בסיועו של פעיל חמאס איאד עא אלדין אקרע, וביצע אימונים צבאיים בטורקיה ובסוריה, הכוללים אימונים בנשק ולימוד ייצור חומרי נפץ לטובת קידום פיגועים נגד מדינת ישראל.
בחודש דצמבר דיווח העיתון הטורקי דיילי סבאח כי 44 איש נחקרו בחשד שריגלו אחר גולים פלסטינים עבור המוסד - וארבעה מהם נעצרו. לפי הדיווח, במבצע באיסטנבול השתתפו המשטרה המקומית וארגון הביון הלאומי של טורקיה (MIT), והעצורים נחקרו בחשד שהדליפו מידע על הגולים הפלסטינים. לפי הדיווח, העצורים השתייכו ל"חברות ייעוץ" מאיסטנבול, שהציעו שירותי חקירה פרטית ללקוחותיהם והיו במשך זמן מה בקשר עם המוסד. לטענת הטורקים, המוסד שילם לחשודים כדי שיעקבו אחר פלסטינים וארגונים לא-ממשלתיים בטורקיה.
בטורקיה, נציין, יתקיים בשבוע הבא סיבוב שני ומכריע בבחירות לנשיאות. אתמול קיבל רג'פ טאיפ ארדואן בשורה המקרבת אותו מאוד לחמש שנות כהונה נוספות: סינאן אואן, המועמד שהגיע למקום השלישי בסיבוב הראשון ונשר מהמרוץ, הודיע כי יתמוך בו בהצבעה בעוד שישה ימים, ובכך פגע דרמטית בסיכוייו של מנהיג האופוזיציה, כמאל קיליצ'דראולו.