הקטל בכבישים נמשך - והכביש האדום שוב גובה קורבנות: גבר כבן 40 נהרג וארבעה נפצעו בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 25 שבנגב, מערבית לצומת רותם ולא הרחק מדימונה. הכביש נחסם לתנועה בשני הכיוונים. באותו כביש, כביש 25, נהרגה אתמול אישה, ובסך הכול ב-48 השעות האחרונות נהרגו שישה בני אדם בכבישי ישראל.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד מד"א במרחב נגב בשעה 5:51. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הגבר ופינו לסורוקה ארבעה פצועים: גבר בן 34 במצב קשה עם חבלות בגפיים, צעיר בן 23 במצב בינוני עם חבלות בגפיים ושניים במצב קל. טל
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכביש 25 סמוך לדימונה
זירת תאונת הדרכים בכביש 25 סמוך לדימונה
התאונה ליד דימונה, הבוקר
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
פראמדיק מד"א אורי אבוטבול סיפר: "נהג אחד הרכבים היה לכוד כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. תוך כדי פעולות החילוץ ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. ארבעה נפגעים נוספים היו בהכרה מלאה בסמוך לרכבים כשהם בהכרה וסובלים מחבלות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבם יציב".
אתמול נהרגו שני בני אדם בתאונות בנגב. אישה כבת 60 נהרגה כאמור בכביש 25, סמוך לצומת המחצבה, בהתנגשות בין כמה כלי רכב שהובילה גם לפציעתם של ארבעה בני אדם באורח בינוני וקל. אותו כביש נחשב לכביש אדום. בערב נהרג רוכב אופנוע בן 25 מפגיעת מכונית ליד צומת להבים.
2 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בין 2 כלי רכב בכביש 25, הנגב
תאונת דרכים בין 2 כלי רכב בכביש 25, הנגב
התאונה אתמול בכביש 25
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ביום שישי לפנות בוקר נהרג רוכב אופנוע כבן 25 בתאונה עם משאית בכביש 444 ליד שוהם. שעות לאחר מכן נהרג צעיר בן 23 שנפל מטרקטורון ממזרח לנחל חדרה, ובשבת לפנות בוקר נהרג רוכב אופנוע בן 27 שהחליק בכביש 70 סמוך לצומת כליל.
מתחילת השנה עומד מספר ההרוגים בתאונות דרכים על 165, לעומת 140 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בעלייה של 18% במספר ההרוגים.
יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, הגיב לרצף התאונות: "שנת 2024 היא הקטלנית והמדממת בעשור האחרון וזו תוצאה ישירה לקיצוץ בכסף שמיועד לטיפול בתאונות הדרכים. תאונה רודפת תאונה וסוף השבוע הקטלני מחייב את שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להכריז על מצב חירום בכבישים. יש לאשר את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים אשר מונחת על שולחנה של השרה, לחזק את האכיפה המשטרתית ולהגדיל את הכסף שמופנה לטיפול בכבישים האדומים ובמוקדי הסיכון. מדינת ישראל נלחמת בכמה חזיתות במקביל, אבל כולנו מפסידים במלחמה שבכביש".