2 צפייה בגלריה
מיקי לוי, מצעד הגאווה
מיקי לוי, מצעד הגאווה
יגיע למצעד הגאווה. יו"ר הכנסת מיקי לוי
(צילום: אלכס קולומויסקי , EPA)
פרסום ראשון: יו"ר הכנסת מיקי לוי ינאם הערב (חמישי) במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ויהיה הראשון מבין 19 יושבי ראש הכנסת שישתתף באירוע - שכן דמויות ממלכתיות לא נוהגות להגיע לאירועים בעלי אופי מחאתי.
ל-ynet נודע כי לוי החליט להגיע למצעד בעקבות האיומים ברצח שנשלחו למארגני המצעד ולחברי כנסת, וכן בשל דברי ההסתה שנשמעו בעקבות האירוע שמתרחש כבר 20 שנים בבירה. "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מההסתה הפרועה לרצח, ומדברי הבלע נגד הקהילה הגאה, הסתה שכבר הובילה בעבר לרצח", אמר לוי, שהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה כשאישר לראשונה את קיום המצעד.
הוא הוסיף כי "אסור לשתוק מול אנשי החושך שמפיצים שנאה ומסיתים לאלימות. כיושב ראש הכנסת שמייצגת את כל הציבור בישראל חשוב לי להתייצב הערב ולומר בקול ברור: להט"בים הם אזרחים שווים במדינת ישראל ומגיע להם לקבל שוויון זכויות מלא".
משטרת מחוז ירושלים בסיור שטח לקראת מצעד הגאווה
(צילום: דוברות המשטרה )

אמש פורסם ב-ynet על מעצרו של חשוד באיומים על מארגנת המצעד, אמונה קליין בר נוי, שהשתמש בפרופיל פייסבוק בדוי. בהודעה נכתב בין השאר כי אם לא תפסיק עם מעשיה, הוא וחבריו יהרגו אותה כמו שהרגו את שירה בנקי שנרצחה במצעד ב-2015, וצירף תמונה של אקדח. בנקי בת ה-15 נרצחה לפני שבע שנים על ידי החרדי הקיצוני ישי שליסל.
הודעה דומה המתינה גם בחשבון הפייסבוק של ח"כ גלעד קריב, שתומך שנים ארוכות בקהילה הגאה ומקפיד להשתתף במצעד הגאווה בירושלים ובערים נוספות בארץ. בלשכתו של קריב דיווחו מיד לקצין הכנסת, והוגשה גם תלונה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים
(צילום: רויטרס)
נוכח האיומים ואירועי העבר, אלפי שוטרים, גלויים וסמויים, יוצבו לאורך מסלול הצעדה היום, מגן הפעמון עד לגן העצמאות. בימים האחרונים אף פנתה המשטרה לכ-100 בני אדם שלגביהם עלה חשד שהם עלולים לנסות ולפגוע בחוגגים. החשודים הוזהרו, ולקראת מצעד הגאווה שיתקיים בשבוע הבא בתל אביב ייתכן שכמה מהם יישלחו למעצרי מנע. המשטרה גם מקדישה תשומת לב מיוחדת להפגנה של להב"ה והיא הבהירה שתאפשר את קיום המחאה רק בתוך מתחם גן בלומפילד