נערכים לתגובת חיזבאללה ואיראן, בצל פסגת ציר הרשע בטהרן: ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור אחר הצהריים (יום חמישי) עדכון ביטחוני לראש האופוזיציה יאיר לפיד בקריה בתל אביב. העדכון הביטחוני האחרון שהועבר לראש האופוזיציה היה ב-29 במאי.
התקיפה בדאחייה בביירות
(צילום: רויטרס)

2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו ולפיד בכנסת
(צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת)
בינתיים, וכפי שחשפנו אתמול ב ynet, בפיקוד העורף הנחו שורת מפעלים הסמוכים לגבול לבנון לרוקן את מצבורי האמוניה והחומרים המסוכנים שהם מחזיקים ולדאוג לאבטחתם. לצד ההנחיה שקיבלו במפעל הגלידות שטראוס של יוניליוור, שבעקבותיה נאלצו לסגור את פעילות הייצור, עוד 28 מפעלים שעושים שימוש בגז האמוניה לקירור ומרוחקים עד 40 קילומטרים מהגבול, קיבלו הנחיה לצמצם את כמות האמוניה שהם מחזיקים.
המפעלים הונחו לעמוד בהנחיות מיוחדות שהוכנו לשעת חירום ונועדו להבטיח את בטיחות הסביבה במקרה שחלילה יהיו נתונים לתקיפה.
2 צפייה בגלריה
דליפת אמוניה במפעל יוניליוור
דליפת אמוניה במפעל יוניליוור
לצמצם אמוניה. מפעל שטראוס בעכו
(צילום: גיל נחשותן)
הדריכות בישראל עולה כשברקע סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי איראן ושלוחיה דנים בטהרן באפשרויות תגובת הנקמה לישראל. לישראל, נזכיר, יש שלושה "חשבונות" פתוחים - עם איראן על חיסול איסמעיל הנייה, עם חיזבאללה על חיסול פואד שוכר בביירות (בתגובה לטבח במג'דל שמס) ועם תימן על התקיפה בנמל חודיידה.
הדיווח ברויטרס מגיע יממה לאחר הדיווח ב"ניו יורק טיימס", שלפיו המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי הורה, בפגישה עם המועצה העליונה לביטחון לאומי של הרפובליקה האיסלאמית, לתקוף את ישראל ישירות בתגובה לחיסולו של איסמעיל הנייה בטהרן.
בדיווח ברויטרס, שמסתמך על חמישה מקורות, נכתב כי בכירים איראנים נפגשו עם עמיתיהם מלבנון, מעיראק ומתימן כדי לדון בתגובה לישראל.
הערב תתקיים ברובע הדאחייה בביירות הלווייתו של בכיר חיזבאללה פואד שוכר שחוסל. בסיום טקס ההלוויה צפוי לנאום מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, שהבטיח כי ימסור את "עמדתו" על הפעולה. נסראללה גם עשוי להתייחס לחיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, פעולה שלפי ההאשמות של איראן ושל חמאס, בוצעה על-ידי ישראל.