מעצרה של סיגל יאנה איצקוביץ', האם החשודה ברצח בנה בן ה-6 ליאם, הוארך היום (חמישי) בבית משפט השלום בתל אביב בשמונה ימים. במהלך הדיון עלה כי לפני מספר שנים, כשבנה היה תינוק, איימה לקפוץ מהגג איתו. השופטת מירי הרט ציינה כי קשה לקבוע בשלב הזה האם היא כשירה לעמוד לדין. מעצרה הוארך בשמונה ימים.
2 צפייה בגלריה
 האם החשודה והבן ליאם
 האם החשודה והבן ליאם
האם החשודה והבן ליאם
(צילום: טל שחר)
2 צפייה בגלריה
 האישה בת ה-33 מגיעה כשהיא אוחזת בגרזן לקניון שבעת הכוכבים בהרצליה
 האישה בת ה-33 מגיעה כשהיא אוחזת בגרזן לקניון שבעת הכוכבים בהרצליה
סיגל יאנה איצקוביץ' בכניסה לקניון שבעת הכוכבים בהרצליה, מגואלת בדם
זירת הרצח בהרצליה
(צילום: טל שחר)

טרם כניסתה של איצקוביץ' לאולם הדיונים נשמעו צעקו מאזור ההמתנה, והסוהרות שליוו אותה חסמו את הגישה אליה בגופן. החשודה פרצה בבכי באולם, והשעינה את ראשה על הדלפק. נציג המשטרה אמר כי "ידענו לא מעט תיקי רצח, אך מדובר באחד התיקים הקשים שהתנהל במרחב ירקון. מדובר בחשודה שרצחה באכזריות רבה את בנה ואת הכלב שלה בהרצליה, ולאחר מכן ניסתה להמשיך את מסע הרצח והתקדמה לקניון שבעת הכוכבים שם ניסתה לרצוח עובר אורח בגרזן.
"מדובר בשוטרים מנוסים שראו לא מעט זירות רצח בחיים שלהם, אך כשהם יצאו מהזירה הנ"ל הם בכו דמעות. מאז הארכת המעצר הראשונה החשודה נחקרה, הודתה במיוחס לה, קשרה עצמה לאירועים וקיבלה טיפול רפואי בבית החולים". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה ב-15 ימים, ועורך דינה בנימין מלכא טען: "יכול להיות שפגשתם אישה אחרת? כי אני פגשתי אישה שלא יודעת מה קורה סביבה".
הוא פנה לנציג המשטרה, וביקש: "תאשר שגורמים אמרו שהחשודה משוחחת עם חוצנים. גרסתה נשמעת לא קשורה לעולם הזה". בתגובה הנציג אישר את הדברים, והוסיף כי "אין עדיין חוות דעת סופית". עו"ד מלכא שאל "האם אתם מכירים אירוע מ-2017, בו החשודה עמדה על גג בניין בירושלים עם הקטין, כשהיה רק בן חצי שנה, ואיימה לקפוץ? האם אתם מכירים שהגיעה ניידת שלקחה את החשודה? זה הועבר לפסיכיאטר? זה לא אירוע נורמטיבי".
עו"ד בנימין מלכא, מחוץ לבית המשפט
(צילום: עידו ארז)

במשטרה אישרו כי המקרה מצוי בחומרי החקירה, והנציג אמר כי "לפי המסמכים שהתקבלו החשודה הופנתה למשרד הרווחה לאחר המקרה. הומלץ על פסיכולוג". עורך הדין שאל "האם תמשיכו לחקור אותה במצב הזה?", ונציג המשטרה השיב: "בוודאי".
בהמשך העלה עורך הדין את האפשרות לאלימות כלפי האם החשודה מצד בן זוגה, אביו של ליאם, ובמשטרה השיבו כי "הבעל נחקר פעם אחת. נגבתה ממנו עדות כללית ביום הרצח. נתנו לאב השכול את הזמן שלו ואנחנו נתחקר אותו לעומק". על הטענה כי ייתכן שהאב הוא פוסט טראומטי בעקבות הלחימה בעזה, השיבו במשטרה: "לא מכירים".
עורך הדין הקשה ושאל האם כלי הרצח שייך דווקא לבעל, ונציג המשטרה אמר כי "נתפסו כמה כלים שאנחנו חושדים בהם ככלי רצח, הם נתפסו מתוך הבית המשותף ולכן לא ניתן לשייך אותם לה או לבעלה. אחרי שבעה באוקטובר הם קנו כלים כדי להתגונן מפני מחבלים".
בתום הדיון אמרה השופטת הרט כי "החשד הסביר התחזק, היחידה החוקרת פועלת בצורה יעילה ובוצעו פעולות רבות מאז הדיון הקודם. עולה כי החשודה מבינה את ההליכים נגדה, את תפקידי עורך הדין והשופט אך לא ניתן בעת הזו לקבוע באופן סופי האם כשירה לעמוד לדין. נדרשת בדיקה בהמשך. בתיק יש עוד פעולות רבות הנדרשות לביצוע שחלקן חשופות לשיבוש. בנסיבות אלה ובשים לב לעבירות המיוחסות לה אני מאריכה את מעצרה בשמונה ימים".