פקח של חברת "סופרבוס" הותקף הבוקר (יום שלישי) בירושלים על-ידי ארבעה נוסעים סמוך לכיכר צה"ל בעיר. הפקח, ערבי בן 28 מירושלים, הותקף ככל הנראה על רקע מוצאו, כשהמתין בתחנה לפני תחילת ביקורת. "רק עשיתי את העבודה שלי, פתאום קפצו עליי ארבעה אנשים", אמר.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס של סופרבוס
אוטובוס של סופרבוס
"קוראים למשטרה להגביר את האכיפה מול פורעי חוק בתחבורה הציבורית". ארכיון
לדברי הפקח, ארבעת הצעירים שעמדו לצידו בתחנה החלו לקלל אותו וקראו לעברו: "מוות לערבים" ו"עוד מעט לא תהיו פה". הפקח ביקש מהם להפסיק, אך הם לא חדלו, איימו להרוג אותו ואף ריססו אותו בגז פלפל. הוא נפגע בעיניו וצפוי להגיש מחר תלונה במשטרה. בעקבות התקיפה, כינס איגוד ועדי התחבורה אסיפת הסברה לפקחים של חברת "סופרבוס" בירושלים.
"חיכיתי לאוטובוס ופתאום קפצו עליי ארבעה אנשים", שחזר הפקח שהותקף בשיחה עם ynet. "הם סתם נפלו עליי כמו שהם תמיד נופלים עלינו. ריססו אותי בגז פלפל. אני לא מכיר אותם, זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי אותם בחיי, לא התגרתי בהם. הם פשוט החלו לקלל בקללות כמו 'ערבי זבל' ואיימו להרוג אותי".
הפקח אמנם מודע היטב למתיחות הביטחונית במדינה בימים האחרונים, אך מבקש שזו לא תגיע לכדי אלימות כלפי חפים מפשע: "לי לא אכפת ממה שקורה במדינה, אני רק עושה את העבודה שלי וזהו. אני עשיתי בלאגן? באתי לעבוד, לא לעשות בעיות". לדבריו, "עכשיו אני עם כאב ראש בבית ולא מרגיש טוב - אני מתקשה לנשום ולא יודע אם ומתי אחזור לעבודה".
ראש מטה ירושלים בארגון "כוח לעובדים", איתי כהן, מסר: "עובדי ציבור לא צריכים לחשוש לחייהם בגלל מוצאם. אנו חווים ימים לא פשוטים בירושלים ובארץ כולה. חשוב לחדד את דרכי ההתמודדות של העובדים מול פרובוקציות ואיומים. בה בעת, אנו קוראים למשטרה להגביר את האכיפה מול פורעי חוק בתחבורה הציבורית - כל תקיפה של נהג או מבקר מסכנת את הציבור".