דיווח באולפן ynet: כתב האישום הוגש
(צילום: משה מזרחי, שמוליק דודפור)

גיא שפירא (49), שנאשם ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו רחל אייזנשטדט (55) לפני כחודש בביתם במעלה אדומים, מתכוון להיאבק על הזכות לפגוש את בנם המשותף - ומאיים בהתאבדות. "החלטתי שאני רוצה לחיות בשביל הבן", אמר לחוקריו. "יש לי אמא (סבתא של הילד) ואחות (דודה של הילד) ואני רוצה שהוא ימשיך להיות בקשר איתן".
2 צפייה בגלריה
קברה של רחל אייזנשטדט במעלה אדומים
קברה של רחל אייזנשטדט במעלה אדומים
"רוצה לחיות בשביל הבן". שפירא ורחל אייזנשטט, שלפי כתב האישום נרצחה בידיו
(צילום: אלישע בן קימון, יואב דודקביץ')
לבני הזוג ילד בן 14 שלא היה בבית בזמן הרצח ומאז המקרה נמצא אצל אחת מבנותיה של רחל ובטיפול משותף של רשויות הרווחה. לאחר מקרים קודמים כמו ניסיון הרצח של שירה איסקוב והרצח של מיכל סלע ז"ל חוקק בדצמבר 2020 החוק שיזמו השרים עודד פורר וגדעון סער ולפיו הורה שהואשם ברצח או בניסיון רצח בן משפחה לא יוכל לשמש אפוטרופוס של ילדו באופן זמני. אם הורשע בביצוע העבירה, תישלל ממנו האפוטרופסות לעד.
"כבר כמה ימים אני חושב שעדיף לכולם שאו אני או היא לא נהיה בין החיים", סיפר שפירא בחקירתו על הרגעים הדרמטיים שבהם נמלט מהמשטרה רגע לפני שניסה לשים קץ לחייו. "ישבתי בכיסא הנהג, החזקתי את הנשק וסימנתי לשוטרים שאני לא מתכוון לירות באף אחד מהם. דרכתי את הנשק אחרי שצעקו עליי השוטרים, רציתי שלא יהיה מלוכלך ברכב (מכתמי דם. א"ב), פתחתי את הדלת, הוצאתי את החלק העליון של הגוף ויריתי בראש.
"רציתי למות באותו רגע. רציתי להתאבד במצפה רמון. כבר באותו יום שרצחתי את רחל הבנתי שאני הולך להתאבד. ניסיתי למשוך זמן כדי לסדר את כל העניינים לפני שאני מתאבד. נסעתי לכיוון כביש 5, המשטרה חייגה אליי. לא חשבתי שהמשטרה שלנו כזו יעילה. בגלל החג חשבתי שיהיה לי יותר זמן וייקח למשטרה זמן עד שיבינו את האירוע".
2 צפייה בגלריה
משפחתה של רחל אייזנשטדט בדיון בבית המשפט המחוזי ירושלים
משפחתה של רחל אייזנשטדט בדיון בבית המשפט המחוזי ירושלים
בנות משפחתה של רחל אייזנשטדט בבית המשפט, אתמול
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על פי כתב האישום שהוגש נגד שפירא, ב-19 בספטמבר הוא החליט לרצוח את אשתו. בבוקר אותו יום, אחרי שלקח את בנם לבית הספר, התפתח בין השניים עימות שבמהלכו חנק שפירא את אייזנשטדט. "הוא לחץ את ידיו ואצבעותיו בחוזקה על צוואר המנוחה וחנק אותה, בעוד היא נאבקת בו", נכתב בכתב האישום.
מכתב האישום עלה כי לאחר שווידא כי היא מתה, שפירא גרר את גופתה לחדר האמבטיה, ביים את התאבדותה ולאחר מכן נכנס לחדרו, התעסק בענייני עבודה ואף קיים ישיבה בזום. רק בחלוף כשעה וחצי התקשר למד"א ודיווח כי מצא את אשתו ללא רוח חיים. לאחר שספד לאשתו המנוחה בבית העלמין בנוכחות בני משפחתה, שפירא החליט לברוח מרשויות החוק ו"גמל בליבו לשים קץ לחייו", אלא שהמשטרה הצליחה לתפוס אותו ולשבש את תוכניותיו.