נעם אור בן ה-16, שהוחזק במשך 50 ימים בשבי עם אחותו עלמה בת ה-13, שאיבדו את הוריהם יונת (שנרצחה בטבח בקיבוץ) ודרור (שנרצח בשבי), נפרד היום (א') מכרמל גת שגופתה אותרה והושבה יחד עם עוד שישה חטופים - ששהתה לצדו ולצד אחותו בשבי. "תודה שדאגת לי, בזכותך אני פה היום❤️", כתב אור בסטורי שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו.
(קרדיט: רלוונט)

2 צפייה בגלריה
נעם אור נפרד מכרמל גת ז"ל
נעם אור נפרד מכרמל גת ז"ל
הסטורי שפרסם אור
2 צפייה בגלריה
כרמל גת ז"ל
כרמל גת ז"ל
כרמל גת ז"ל
עם שובם מהשבי בחודש נובמבר, הם סיפרו לקרובי משפחתם כי הם לא הוחזקו בעזה בתוך מנהרה, אלא בתוך חדר בבית כלשהו שבו שהו עם כרמל גת. הם ציינו שפיתחו קשר הדוק עם גת. דודם, אהל בשוראי, סיפר בנובמבר כי "שאלתי אותם איך הם הצליחו לשרוד והם אמרו שהם תמכו זה בזה בשלישייה הזו, אם אפשר לקרוא לזה כך. וכאשר מישהו היה מדוכדך, האחרים עודדו אותו ונתנו לו תמיכה נפשית".
לפני ששוחררו, סיפר הדוד, המחבלים שהחזיקו בהם ביצעו "תחבולה" שמטרתה להערכתו הייתה למנוע מכרמל גת לדעת שנעם ועלמה חוזרים לישראל: המחבלים סיפרו להם שהם הולכים לשירותים, אבל אז אזקו אותם וכיסו את עיניהם – והובילו אותם לרכב שהסיע אותם למקום שבו הועברו לידי הצלב האדום. "הם ניסו להסתיר את זה מהאישה שנותרה מאחור, לבדה, ואולי זה היה כדי להפעיל עליה לחץ פסיכולוגי".
כרמל גת, מרפאת בעיסוק, נחטפה ב-7 באוקטובר מבית הוריה בקיבוץ בארי אחרי שאמה כנרת נרצחה. במקביל ניסו מחבלים לחטוף את אחיה אלון עם אשתו ירדן ובתם גפן. אלון הצליח להימלט כשבתו בידיו, אולם ירדן נחטפה ושוחררה לאחר 54 ימים בשבי.
בחודש דצמבר סיפרה ליאת באריס פלג, חברתה של כרמל, מפי עדויות חטופים שחזרו, על כך שגת ניסתה לעזור להם לעבור את הרגעים הקשים בשבי. "קיבלנו עדויות מהשבויים שחזרו ארצה. כרמל נחטפה כשהיא בריאה ושלמה. היא העבירה לאנשים שהיא הייתה איתם שיעורי יוגה, דמיון מודרך ומדיטציה, אז זה מעיד על איזושהי בריאות פיזית ונפשית. היא מרפאה בעיסוק ומאוד טובה עם אנשים", סיפרה בדצמבר.
תרגול היוגה בהשראת כרמל גת, בדצמבר
(צילום: גיל דיקמן)

בחודש דצמבר מאות נאספו לתרגול יוגה פתוח לקהל הרחב בכיכר החטופים בתל אביב, בהשראתה של כרמל. ערב קודם לכן התקיים גם תרגול מדיטציית מטה בבית רדיקל בתל אביב.
שי דיקמן, בת דודה של כרמל, יחד עם קבוצת חברות העוסקות גם הן בתחומי הטיפול השונים, הגו את אירוע התרגולים הפתוחים לאחר שנודע להם דרך עדויות חטופים ששבו שכרמל נהגה להעביר לחטופים תרגולי מדיטציה ויוגה בשבי.
"בין העדויות הקשות מאוד שמגיעות מהחטופים שחוזרים מהשבי, הצלחנו לקבל גם עדכון לגבי כרמל, ידעו לספר לנו שהיא בחיים, ושהיא שומרת על החיות של הסובבים אותה. למשל כשהציעה לספור את הימים שהם עוברים שם במחברת. ככה אנחנו מניחים שהיא אולי אפילו יודעת שהיום מדליקים נר חנוכה ראשון", סיפר אז גיל דיקמן, בן דודה של כרמל.