המתח בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהגיע לשיאו עם אישור התקציב בקריאה ראשונה וסביב הסירוב של נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' להסיט את הכספים הקואליציוניים לטובת צורכי המלחמה, מחלחל בימים האחרונים גם לסיעתו של גנץ. המפלגה נחלקת מטבעה לשתי מפלגות: כחול לבן ותקווה חדשה. הפער בין חברי המפלגות מורגש גם בסוגייה הזו.
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי
מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ובני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי
מה יעשה גנץ? "נתניהו בקמפיין"
(צילום: דנה קופל)
חלק מחברי המחנה הממלכתי סבורים שנתניהו כבר "בשלב הקמפיין", כלשונם, והמחנה הממלכתי רק ניזוק אם יישאר לצידו. היום במהלך ישיבת הסיעה התפתח דיון סביב השאלה מה תעשה המשך החברות בממשלה?
בעוד חברי כנסת, השרים לשעבר, דוגמת מיכאל ביטון ואורית פרקש הכהן סבורים שהפרק מוצה, חלק מחברי תקווה חדשה בהם זאב אלקין סבורים שאין לעזוב בשלב כה קריטי של המלחמה. לאחר שנשמעו דעות של מרבית חברי הסיעה ביקש גנץ לסכם את הדיון ואמר להם: "אני לא עושה שיקול פוליטי, אני עושה מה שטוב לישראל. אני לא קם ועוזב כשזה לא טוב לישראל, ובכל מקרה כשאתה עושה את מה שנכון לישראל העם תומך בך פוליטית".
אמש, במסיבת העיתונאים המשותפת עם נתניהו, שניסה להרגיע את התפשטות הביקורת סביב היחסים החורקים בין חברי קבינט המלחמה, ניצב גנץ - ועשה לו אמבוש של ממש. גנץ פנה לנתניהו, הפנה אליו חצי מבט ושיגר את הטקסט שהפתיע את נתניהו: "אני מבקש לפנות אליך, אדוני ראש הממשלה", אמר, "מחר (היום) יובא תקציב המדינה לשנת 2023 להצבעה בקריאה ראשונה".
"אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואמניקים. הם מסתכלים עלינו עכשיו בציפייה. עוד לא מאוחר, לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותן כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה".
לאחר מכן, כשנתניהו נשאל על שיתוף הפעולה בצמרת הוא הזכיר את שר הביטחון גלנט - ולא את גנץ. בתשובה לאותה שאלה, גנץ עצמו כן ציין את נתניהו - אבל רק אחרי גלנט.