בלתי-מעורבת: רבים בחברה הערבית גינו את רצח נבילה סנדין ביאדסה (42), אם לשלושה ותושבת הכפר ג'ת שבמשולש, שנהרגה אתמול (שלישי) מירי בפתח הכניסה לביתה. הרצח תועד במצלמות האבטחה של ביתה, ובתיעוד נראים שני רעולי פנים פותחים באש לעבר הבית. זמן קצר לאחר מכן נראה רמי ביאדסה, בעלה של נבילה, כשהוא רודף אחרי הרוצחים, ומנסה לתפוס אותם. צפו בתיעוד:
תיעוד הרצח של נבילה סנדין ביאדסה, תושבת ג'ת בת 42

3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בג'ת, הנרצחת נבילה סנדין תושבת ג'ת
זירת הרצח בג'ת, הנרצחת נבילה סנדין תושבת ג'ת
מימין: זירת הרצח בג'ת. משמאל: הנרצחת נבילה ובנה הקטן
המשטרה פתחה בחקירת המקרה, וכרגע נבדק חשד לפיו הרצח היה המשך לקטטה שפרצה קודם לכן בין עבריינים, באזור בית משפחת ביאדסה. נבילה הינה קורבן נוסף לאלימות הפושה בחברה הערבית, והיא הנרצחת ה-113 במספר מתחילת השנה. בשנה שעברה נרצחו 244 בני ובנות החברה הערבית ברחבי הארץ - נתון שיא.
ביאדסה הייתה אם לשלושה ילדים - בני 14, תשע ושנתיים, כשהקטן מביניהם נמצא על הרצף האוטיסטי והינו ילד עם מוגבלות. הרצח תפס את קרוביה של נבילה המומים וכואבים, והם סיפרו כי "היא הייתה אישה מהממת ונהדרת. מהנשים הטובות ביותר, שהקריבה את חייה למען המשפחה".
מוחמד סנדין ביאדסה, אחיו של רמי, בעלה של הנרצחת, אמר: "זה מקרה מזעזע מאוד - לאבד אישה מדהימה שלא פגעה באף אחד. היא תמיד עבדה קשה למען בני משפחתה, והקריבה המון מזמנה למענם. לא קל להתמודד עם האסון הזה".
3 צפייה בגלריה
בנה של הנרצחת תושבת ג'ת
בנה של הנרצחת תושבת ג'ת
בנה של הנרצחת מחלק כיבוד למנחמים. "אפילו לא ידע שאימו נרצחה. שהרוצחים יראו מה הם עשו לנו"
3 צפייה בגלריה
בנה של הנרצחת תושבת ג'ת
בנה של הנרצחת תושבת ג'ת
קרובים מנחמים את בנה של ביאדסה. "הקריבה את חייה למען המשפחה"
הוא סיפר על רגעי האימה: "אתמול ישבנו כל המשפחה בכניסה לבית. נבילה רצתה להכין אוכל לכולם, ופתאום שמענו ירי. לא ידענו שהיעד זה הבית שלנו. נשכבנו על הרצפה, וקמנו רק אחרי דקה וחצי. נבילה יצאה מהבית לראות מה קורה, והיורים חזרו וירו שוב. היא נפגעה מכדור אחד שלקח את חייה".
"הילדים עוד שואלים על אימם ולא יודעים איך להגיב. הילד הקטן עם מוגבלות, סובל מנכות וקשור מאוד לאמא", המשיך מוחמד. "כואב לנו לראות אותו כשהוא מחפש את החיבוק של אימו, מבלי שימצא אותו. במהלך ניחום האבלים, בנה האמצעי סנד חילק כיבוד ומים למנחמים מבלי שידע שהיא נהרגה. הוא כל הזמן התקרב לאביו ושאל אותו 'מתי אמא חוזרת? אני מתגעגע אליה'. שהרוצחים יסתכלו ויראו מה הם עשו לנו. החשבון שלהם מחכה אצל אלוהים", אמר.
נשים שהכירו את הנרצחת הוסיפו כי "נבילה עבדה אצלנו במשק הבית. לא התייחסנו אליה כעובדת, אלא כבת משפחה. היא הייתה אישה ישרה ומכובדת, והייתה נשארת אצלנו לבד בבית, כי ידענו כמה היא שומרת על המקום ועוזרת, וכמה אפשר לסמוך עליה".