אחרי שמערכת הביטחון פינתה הבוקר (רביעי) מאחז בלתי-חוקי בבנימין, נראה בתיעוד מהמקום מפר סדר אחד שריסס לוחם מג"ב בגז פלפל. הלוחם שרוסס טופל בשטח, ואותו מפר סדר נעצר כל ידי הכוחות. בהמשך הוא שוחרר, קיבל צו הרחקה מיהודה ושומרון ל-30 ימים וקיבל קנס בסך 1,000 שקלים.
תיעוד מריסוס גז הפלפל ומיידוי האבנים

4 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון בפינוי גבעת עוז ציון
כוחות הביטחון בפינוי גבעת עוז ציון
הפגיעות ברכבים
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון בפינוי גבעת עוז ציון
כוחות הביטחון בפינוי גבעת עוז ציון
(צילום: דובר צה"ל)
בהמשך היום, בתגובה לפינוי המאחז, תועדו צעירים יהודים קיצונים בזמן שיידו אבנים על רכבים של כוחות הביטחון. יידוי האבנים אירע בסמוך להתנחלות גבעת אסף, שנמצאת מרחק לא גדול מהמאחז שפונה, שם פעלו כוחות הביטחון כדי לבודד את אזור המאחז, במטרה שלא יגיעו למקום מפרי סדר נוספים.
מעבר ליידוי האבנים ליד גבעת אסף, תקפו רעולי פנים גם רכב של קצין במנהל האזרחי בדרגת סגן אלוף וניפצו את שמשות רכבו. בנוסף, נזרק בקבוק תבערה מכיוון עוז ציון לעבר רכב צבאי. הרמטכ"ל הרצי הלוי מסר כי "מדובר באירוע אלימות חמור, שיש להוקיע ולגנות אותו. יש למצות את הדין באופן מהיר ומחמיר עם הפורעים שתקפו את אנשי כוחות הביטחון בעת ביצוע משימתם".
מפר הסדר החשוד בריסוס השוטר בגז פלפל שוחרר על בסיס החלטה מנחה שניתנה לפני כמה שבועות בבית המשפט המחוזי על ידי השופט גורדון, שהורה לשחרר פעיל "אחים לנשק" שנחשד בזריקת לפיד בוער לעבר פרש. מדובר בהחלטת שחרור שנייה שבית משפט השלום מאמץ על בסיס החלטת גורדון. במקרה הראשון - שוחרר חרדי שהיה חשוד ביידוי אבן לעבר רכב משטרתי במחאת חרדים בירושלים.
4 צפייה בגלריה
תיעוד: אחד ממפרי הסדר מרסס לוחם מג"ב באמצעות גז פלפל בפינוי בגבעת עוז ציון
תיעוד: אחד ממפרי הסדר מרסס לוחם מג"ב באמצעות גז פלפל בפינוי בגבעת עוז ציון
רגע הריסוס בבנימין
4 צפייה בגלריה
תיעוד: מיידוי אבנים על רכבי כוחות הביטחון בפינוי בגבעת עוז ציון
תיעוד: מיידוי אבנים על רכבי כוחות הביטחון בפינוי בגבעת עוז ציון
רגע יידוי האבנים
פינוי הפינוי הבוקר בבנימין

ח"כ לימוך סון הר מלך מעוצמה יהודית הגיבה לפינוי המאחז, אחרי שתושבי במקום פנו לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בבקשה שלא יהיה פינוי בכוח. היא אמרה ל-ynet כי " זה מאוד מאכזב, כי באמת אני מכירה את השר סמוטריץ', ואני יודעת שההתיישבות וארץ ישראל מאוד חשובות לו. צר לי שהוא נכנע ללחצים. אני יודעת שהוא נתון תחת לחצים של אלוף הפיקוד ומשרד ושר הביטחון".
המאחז שפונה הבוקר נמצא בגבעת "צור הראל" שליד עוז ציון. מדובר בחמישה מבנים - שלושה מהם נבנו בשנה האחרונה ושניים נוספים רק בשבועות האחרונים - שהוצבו על קרקע פלסטינית פרטית ובאופן בלתי-חוקי. לפי גורמי ביטחון, הימצאות המתנחלים במקום מהווה סיכון משמעותי ליציבות הביטחונית באזור.
במנהל האזרחי מסרו עם תום הפינוי כי בסך הכול נהרסו שישה "רכיבי בינוי" וכי הכוחות פעלו גם להריסת ציר הגישה למקום. "הבינוי הוקם באופן לא חוקי על קרקע פרטית מוסדרת בניגוד לחוק ומהווה סיכון ביטחוני". ההחלטה על הפינוי, יש להדגיש, הוצגה ואושרה על-ידי הדרג המדיני.
מהאזור שבו נמצא המאחז יצאו לאחרונה פעולות רבות של טרור ו"תג מחיר" נגד תושבים פלסטינים, וחלקן אף גרמו לסיכון של תושבי ההתנחלות הסמוכה גבעת אסף. במסמך שחיברו גורמי ביטחון נכתב כי "המקום מהווה נקודת תורפה ממנה עלולה להתלקח התפרצות שתשליך על כל גזרת איו"ש". מקורות ביטחוניים אומרים כי בשבועות האחרונים הוביל ראש המנהל האזרחי, תא"ל הישאם אבראהים - שחלק מתפקידו הוא שמירה על יו"ש כזירה משנית ככל האפשר במלחמה - את המהלך לפינוי מהיר וסדור של המאחז.