העדויות על מה שהתרחש בזירת הפיגוע ביפו מציירות תמונה של כאוס ובהלה, בזמן המתיחות הביטחונית הגדולה ביותר מאז 7 באוקטובר. נאדיה, תושבת יפו, רכבה על אופניים בשדרה כשהמחבלים פתחו בירי. "כשהגעתי לתחנת ארליך התחילו יריות. זרקתי את האופניים והתחבאתי מאחורי ארון חשמל. ראיתי שני בחורים עם נשק ארוך שלא הפסיקו לירות. הם ראו בחור צעיר ליד המספרה ושאלו אותו אם הוא ערבי. הוא אמר 'כן, כן, אני ערבי', והם המשיכו הלאה".
זירת הפיגוע ביפו
(צילום: ליאור שרון, ליאור אוחנה)

תיעוד של המחבלים פותחים באש

מוטי, בעלים של קיוסק סמוך לזירת הפיגוע, אמר: "שמענו צרורות של ירי בלתי פוסק לכל כיוון. יצאנו החוצה בבהלה, ראינו כמה דמויות רצות ברחוב, ככל הנראה אלו היו המחבלים. היה קשה לצפות בזה". רועי, שהיה בסופר סמוך, סיפר: "המחבלים ירו לעבר חנות בלי הבחנה. אחר כך ראיתי שהם בורחים לכיוון צפון יפו. כל הרחוב היה מלא בפצועים".
מוחמד אלסייד, מוכר בחנות פרחים ברחוב, סיפר כי הרכבת הקלה נעצרה מולו: "אישה ירדה מהקרון בצעקות. רצתי פנימה לקרון, ראיתי תינוק פצוע, עוד אנשים פצועים וגם הרוגים. זאת תחושה רעה לראות את הזירה, יום עצוב וקשה. כולם היו בדרך הביתה, אנשים התארגנו לקראת החג ולא חזרו הביתה למשפחות שלהם. ניסינו לעזור כמה שאפשר. נערכנו לחג, מכרנו פרחים לאנשים, ואז קרה האסון הזה".
2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בשדרות ירושלים ביפו
זירת אירוע הירי בשדרות ירושלים ביפו
תיעוד המחבלים בזירה
2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הירי בשדרות ירושלים ביפו
זירת אירוע הירי בשדרות ירושלים ביפו
זירת הירי
המפכ"ל בזירת הפיגוע ביפו
(צילום: ליאור שרון, ליאור אוחנה)
לזירת הפיגוע הגיע מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי. "אנחנו מטפלים באירוע קשה, כל טלפון שאנחנו מקבלים נבדק. לא היה לנו שום מידע מקדים על הפיגוע. אנחנו מכירים את זהותם של המחבלים, ואנחנו מטפלים בנושא יחד עם שירות הביטחון הכללי", אמר.
מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר עדכן: "שני המחבלים עלו לרכבת, ביצעו ירי בתוך הרכבת ואחר כך יוצאים החוצה ומבצעים ירי נוסף ברחוב. בפעילות של מאבטחי הרכבת עם יחידת סל"ע של העירייה ושוטרים בוצע נטרול של שני המחבלים".
בפיגוע, שאירע בשדרות ירושלים בעיר, נרצחו שבעה בני אדם. 16 בני אדם נפצעו מהירי בדרגות שונות. חקירה ראשונית העלתה כי שני מחבלים פתחו באש לעבר נוסעים ברכבת הקלה, ובהמשך ירו לעבר קבוצה של אנשים שהייתה ברחוב. כוחות הביטחון חיסלו את שני המחבלים. הפצועים פונו על-ידי צוותים של מד"א לבתי החולים וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב.
תחילה נמסר כי שישה בני אדם נרצחו, ובהמשך עדכן בית החולים איכילוב כי אחד הפצועים נפטר מפצעיו. "הפצוע פונה אלינו במצב אנוש וסבל מפגיעה רב מערכתית. לאחר שהרופאים נאבקו על חייו, הם נאלצו לפני זמן קצר לקבוע את מותו", נמסר מהמרכז הרפואי.