המבצע ההרואי של צה"ל ושב"כ לחילוץ גופותיהם של שישה חטופים בחאן יונס והשבתם לקבורה בישראל, הוביל לגל של תגובות במערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בהודעה שפרסם הבוקר (שלישי) כי "לב כולנו דואב על האובדן הנורא". מנגד, יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד התבסס בהתייחסות קצרה על העובדה שכל השישה נרצחו על-ידי שוביהם לאחר החטיפה ב-7 באוקטובר או בחלקם נהרגו בתקיפות צה"ל. "הם היו בחיים", צייץ לפיד.
2 צפייה בגלריה
נדב פופלוול, בוכשטב יגב, יורם מצגר, חיים פרי, אברהם מונדר, אלכס דנציג
נדב פופלוול, בוכשטב יגב, יורם מצגר, חיים פרי, אברהם מונדר, אלכס דנציג
מימין למעלה: נדב פופלוול, יורם מצגר, אלכס דנציג. מימין למטה: יגב בוכשטב, אברהם מונדר, חיים פרי
( באדיבות המשפחה)
יותר מ-10 חודשים אחרי הטבח בפלישת מחבלי חמאס, חילצו כוחות הביטחון ממנהרה בשטח הרצועה את גופותיהם של אברהם מונדר, יורם מצגר, יגב בוכשטב, נדב פופלוול, חיים פרי ואלכס דנציג. המבצע נוהל בעקבות מודיעין מדויק של שב"כ ויחידה 504 באמ"ן, במסגרת הפשיטה של אוגדה 98 עם חטיבת הצנחנים וחטיבה 7 על חאן יונס בשבוע האחרון. בצבא ממשיכים לתחקר את נסיבות מותם של השישה, מונדר היה היחיד שעד למבצע החילוץ הוגדר בחזקת חטוף חי בשבי חמאס.
ראש הממשלה נתניהו הזכיר את השבת שש הגופות, וציין עוד: "רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק ליבנו למשפחות היקרות. אני מבקש להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של צה"ל ושב"כ על גבורתם ופעולתם הנחושה. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
ראש הממשלה נתניהו. הודה ללוחמים על המבצע להשבת הגופות
(צילום: GIL COHEN-MAGEN/Pool via REUTERS)
נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "בצער רב ובכאב עצום אנו מאמצים אל ליבנו את משפחותיהם, אוהביהם וחבריהם של ששת החטופים שגופותיהם הושבו הלילה מחאן יונס במבצע צבאי. תנחומינו הכנים. יהי זכרם ברוך. אסור לנו לחדול לרגע מלפעול בכל דרך ובכל צורה להשבת כל החטופים לנוף מולדתם - החיים לחיק משפחותיהם והחללים לקבר ישראל. זו חובה מוסרית עליונה של מדינת ישראל".
שר הביטחון יואב גלנט כתב: "במבצע נועז ומסוכן במנהרות חמאס בחאן יונס, הצליחו כוחות צה"ל ושב"כ להביא הלילה לקבר ישראל את גופותיהם של יגב, אלכסנדר, יורם, חיים, נדב ואברהם זכרם לברכה. משתתף באבלן ובצערן הכבד של המשפחות ומאמץ אותן אל ליבי".
גלנט הוסיף: "המבצע לחילוץ החללים הוא ביטוי נוסף לנחישות ולאומץ הלב של הלוחמים לצד חופש הפעולה המבצעי שהשגנו בכל רחבי רצועת עזה - נמשיך להרחיבו ונממש את מטרות המלחמה - פירוק חמאס, ומימוש מחויבותנו להשבת כל החטופים לישראל".

"רק לחץ צבאי עצים"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שדבק בהתנגדותו לעסקת חטופים במסגרת המשא ומתן שממשיך להתנהל בקטאר ובמצרים, כתב: "בבוקר קשה זה, ליבנו עם המשפחות היקרות שיקיריהן הי"ד הוחזרו הלילה על-ידי לוחמי צה"ל משבי חמאס. ליבי ולב כל עם ישראל עימם בשעה זו".
בן גביר ציין עוד: "את החטופים החיים ואלו שאינם, יש להשיב רק על-ידי לחץ צבאי עצים, הפסקת הדלק וההומניטרי לטרור ולתומכיו, ולא בעסקאות מופקרות שיביאו לנו חלילה חטופים ונרצחים נוספים בעתיד. אני מברך את כוחות צה"ל ושירות הביטחון הכללי על המבצע הנועז״.
גם ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית התייחס להשבת גופות החטופים. לדבריו, "עם ישראל כואב ומרכין את ראשו יחד עם משפחותיהם של החטופים הי"ד אשר גופותיהם חולצו הלילה. אני מחזק את כוחות הביטחון שפועלים באומץ ובתושייה רבה למען השבת כל החטופים ארצה ולמען ביטחונה של מדינת ישראל ושמירה על חיי אזרחינו. כולנו מאוחדים בתפילה ובתקווה להשבת כל החטופים במהרה לביתם".